Ben olmadığımda
güller yok, selviler yok! Kızıl dudaklar
yok, şarap da yok! Ne tanyeri ağaracak,
ne gün batacak! Ne sevinç var, ne keder!
Bizimle dönen dünya,
dönmeyecek!
Cenneti
ve cehennemi arıyordum, dünyanın ve
sonsuzluğun ötesinde. Görkemli bir ses
yankılandı göklerde: "Ne arıyorsun?
Cennet de sendedir,
cehennem de!"