İlişkideyken hissedilen en büyük acı bile, ilişkisiz kalmaya, yani kişinin kendiyle baş başa kalmasına tercih edilir çünkü yalnızlık, kişinin hem geçmiş hem de bugüne ait şiddetli acılarının çalkantılarını hissetmesi anlamına gelir.
"Şu an kimseyle beraber değilim. Hâlâ daha bir erkekle sağlıklı bir ilişkiye giremeyecek kadar sorunlu olduğumun bilincindeyim. Şimdi arayışa girersem yine Gary gibi birine denk geleceğime şüphe yok. Dolayısıyla hayatımda ilk kez, başkalarını değiştirmeye çalışmaktansa kendimi bir proje olarak ele alıyorum."
Üstesinden gelinemez sorunlarla kuşatılıp işlevini bu ölçüde yitirmiş ailelerde daha basit ve çözülebilir sorunlara odaklanma eğilimine rastlanır.
Dolayısıyla Lisa'nın okuldaki performansı ve ders notları Lisa da dahil olmak üzere tüm ailenin en önemli sorunu haline gelmişti. Herkes, bu sorun çözülürse yeniden uyum içerisinde yaşayacaklarını düşünmeye ihtiyaç duyuyordu.
"Zaten acı çekme konusunda deneyimliydim, kendi evimde bunu gayet iyi öğrenmiştim. Ancak bir şekilde kendimi bunun normal olduğuna ve beni seven biriyle beraber olmanın bedeli olduğuna inandırmıştım."