Ah... ünl. 1-Sesin tonuna göre pişmanlık, öfke, özlem, beğenme gibi duygular anlatır. TDK Türkçe Sözlük
Didem Madak'ın "Ah'lar Kitabı"na bu tanımla başlaması, içimde biriken bin bir "ah"ı kelimelere dökmek için bana uzanmış bir dal gibi; zaten o dalı da bilerek seçtim. Carlos'umun benim için ne denli önemli olduğunu, onunla kurduğum bağın ne kadar güçlü olduğunu anlatmaya çalıştım bu "Ah'lar Kitabı" seçimiyle. Umarım bir yerlerden gerçekten izliyordur beni, Madak ve Carlos...
Genç yaşta kanser nedeniyle hayata veda eden Madak'ın 2007'de çıkardığı son kitabı bu, benimse okuduğum ilk kitabı oldu. Hem Madak'ın okuduğum ilk kitabı hem de Carlos'um olmadan okuduğum ilk kitap... "Yeni bir hayatın okuma yolculuğuna" bu kitapla başladığım içinse memnunum.
Neden memnunum?
Çünkü Madak'ın şiirlerinde öyle bir samimiyet, öyle bir içtenlik var ki, her dize içine çekiyor. —Tabii bu benim ruh hâlimle de çok alakalıdır.— Gündelik hayatın içinden aldığı kesitleri, çocukluk anılarını, melankolik bir tınıyla ama aynı zamanda ironik bir dille harmanlamış. Bolca metafor ve imgelerle dolu; bu da her okumada yeni bir kapı aralıyor, farklı bir duyguya dokunuyor, tam da şu sıralar hem kaçıp hem sığındığım duyguya yol oldu. Özellikle bazı dizeler var ki içimdeki yarayı kanattı.
Bir tanesini özellikle paylaşmak istiyorum...
"Paragraf Başı" adlı şiirinden:
"Hep sararan bir şey olarak kalmışsın aklımda
Sanırdım
Bu dünya karaciğerinden hastadır
...
Eski bir şiirsin sen, unutulursun, unutma"
...
Bu dizeler, Carlos'un son günlerini, bedeni sapsarıyken bile içindeki yaşam mücadelesini gözümde canlandırdı. O hâli, o sarı acı, zihnime öyle kazınmış ki. Belki bir nevi ağıt oldu ama ben de kendi duygularımla harmanladım bu dizeleri ve şiirin yanına iliştirdim:
Sararıp solan oğluma:
Solmuş bir