seldasemra ARAS

seldasemra ARAS
@umay
lisans
Erzincan, 1988
393 okur puanı
Ocak 2014 tarihinde katıldı
Şu anda okuduğu kitap
Bu sabah Bamyan'dan ulak geldi. Belh'te veba salgını çıktığını söylüyordu. Yeni Müslüman olan ahali, hastalığı Tanrı'nın gazabı olarak algılamış ve tekrar Buda dinine tekrar dönmüşler.
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Kabahat bizde, tuttuk Araplara ülke yönetimini öğrettik. Dilleri için kural koyduk, dinleri için felsefe yaptık, onlar için kılıç savurduk, onların uğruna gençlerimizi ölüme teslim ettik. Düşüncemizi, ruhumuzu, sanatımızı, musikimizi, bilim ve edebiyatımızı iki elimizle sunduk belki vahşi ve serkeş ruhlarını uysallaştırıp medeniyet öğretiriz diye. Ama yazık yazık .........dağ başında haydutluk yapmak için yaratılmış. Deve sidiği ile dışkı arasında gelişen düşünceler ancak bu kadar olur.....
Bunun Avrupalıyla filan ilgisi yok. Demek istediğim; kötü eğitiliyoruz biz. Bütün sakatlıklar, daha çocuk yaşta beyinlerimize doldurulan, herkesi öbür dünyaya yönlendiren hurafelerden kaynaklanıyor. Bu dünyayı bırakıp mevhum bir fikre yapışmışız. Öbür dünyadan dönüp de bize haber getiren var mı acaba? Anamızdan doğduk mu, ölene kadar ahiretimiz için ağlıyoruz. Yaşamak mı denir buna?
Bugün yiyecek, içecek, giyim, şehvet, gezip tozmadan yana her türlü konfor insanlara ulaşmıştır. İlkel atalarımızın hep arzu edegeldikleri ve kendi cennetlerini bu arzu çevresinde tasavvur ettikleri şey, bilim ve insanın çabası sayesinde bütün insanlara müyesser olmuştur. Soğuk sıcak, yaşlılık, delilik, hastalık, savaş, kıyım, sınıflar arası rekabet, hatta cinayet ve hırsızlıklara kadar her şey bilimin gelişmesi ile ortadan kalkmış, insanoğlunun tüm düşmanları kahroluştur. Ama bir başka bedbahlık var: İnsanın düşüncesi aynı oranda ilerleme göstermemiştir
Günümüzde doğanın tüm güçleri insanoğlunun elinde oyuncak olmuş, denizlerin derinliklerinden, gökyüzünün doruklarına kadar bizim için gizemli bir şey kalmamıştır.