Selin Umay Akhan

Selin Umay Akhan
@umayakhan
İstanbul'da iki kedolu bir hayat sürmekteyim. Arkeoloji, tarihin her türlüsü ve astroloji ile ilgileniyor, hem okuyor hem de arada çiziktiriyorum. TikTok'ta daha çok anlatıyorum: @atlaskedo
Biraz Japon Kültürü, Biraz Cinsellik ve Çokça Savaş
7/10
·160 syf.··
Beğendi
·
2024 4. kitabı
·
24 günde okudu
·
Okunma: 05 Nisan 2024 14:18
Bu kitaba başlarken tamamen tarih kitabı olduğunu düşünmek yanlış olur. Hem edebi hem de tarihi noktaları bulunduran çok yönlü bir anlatımı vardı. Açıkçası edebi ve kurgusal yönünün olması beni sevindirdi, böylece tarihin içinde sanki dışarıdan her şeyi izliyormuşum gibi hissettim. Kitabımızdaki önemli noktalardan biri de sadece Musaşi Lordu'nun sadizm ve mazoşizm bulunduran zevkleri değil, savaşın bir erkek çocuğunu nasıl etkilediği. Bu yola nasıl sürüklendiği, bu zevklerin içerisine nasıl çekildiği. Hatta bu o kadar güçlü bir duygu ki buna ulaşabilmek için neleri göze alabileceği... Şahsen dönem çok güzel anlatılmıştı, ve kafamın içinde taşlar yerli yerine oturdu. Lakin sürecin sonunu görmek yani Musaşi Lordu'nun da hayatını nasıl devam ettirdiğini okumak isterdim. Puan kırmamın tek sebebi bu, biraz sonuçsuz kalan hızlı bir final oldu gibi düşündüğüm için. Netflix'te Blue Eye Samurai adlı bir yapım var. Ben çok beğendim ve kitabı okuduktan sonra dedim ki, net olarak burada emeği geçenler bu kitabı veya yazarı okumuşlardır. Orada etkisini hissettiğim birçok şey oldu. Musaşi Lordu'nun Gizli Yaşamı
Düşünce
Musaşi Lordu'nun Gizli YaşamıCuniçiro Tanizaki · İthaki Yayınları · 2023258 okunma
Reklam
Her Kadının Bir Parça Bulabileceği Küçücük Bir Hikaye
8/10
·104 syf.··
Beğendi
·
2024 3. kitabı
·
15 günde okudu
·
Okunma: 13 Mart 2024 23:33
Bir çırpıda biten ve Çin'e, Uzakdoğu'ya ait temalarla bezenmiş bir novella. İçerisinde güçlü kadın karakterlerin, tahta uzanan yolda meydanların gerisinden nasıl yön verdikleri anlatılıyor. Bence şans verilmesi gereken güzel bir kitap olmuş. Puan kırmamın tek sebebi sanki olayların biraz dışında kalmış gibi hissetmemdi lakin 30 sayfadan sonra bu durum yok oldu. Nghi Vo Tuz ve Fal İmparatoriçesi
2024 Okuma Raporları
Tuz ve Fal İmparatoriçesiNghi Vo · İthaki Yayınları · 2023210 okunma
Zaman ve para kaybı. Hikayesi bile olmayan kötü bir kitap.
2/10
·312 syf.··
2024 2. kitabı
·
1 saatte okudu
·
Okunma: 11 Şubat 2024 23:38
Öncelikle ben bu kitabın bir konuya, hatta bir hikayeye sahip olduğunu bile düşünmüyorum. CRINGE KOMASINA DAHİ GİREBİLİRSİNİZ! Çevirisi rezaletti ama bu sorun sadece çevirmenden kaynaklanmıyor. Yazarın da betimlemeleri ve karakterler arası diyalogları anlamsızdı. Yazar kötü yazdıysa çevirmen ne yapsın. Kafasında bir şeyler düşünmüş orası belli ama kesinlikle okuyucuya geçmiyordu. Kendisi de kaleminin ne kadar basit ve anlaşılması zor olduğunu anlamış olacak ki, araya birazcık daha soyut, alakasız kelimeler ekleyeyim de yaptığım şey daha dolu görünsün diye bir çabaya girmiş gibi hissettim. Herkes yazar olmak zorunda değil. Yazarın arka planında gerçek bir okuma geçmişi olup olmadığını dahi sorguladım. . . . Baş karakterler deseniz acayip tutarsızlardı. Hiçbir karakter gelişimi yoktu. İki sayfa önce başka bir şey söylerken, iki sayfa sonrasında bunun tam zıttı bir şey yapıp söylüyor olabiliyorlardı. Yani nasıl olur da bu adama bu kadar manipülatör diyebilirsiniz benim aklım almıyor. Karakter zaten düpedüz kötü. Willow da geç ergenliğini yaşadığı için sadece şehvet duygusundan adamın ne yaptığını bir türlü fark edemedi. Kendi salaklığından adamın onu manipüle etmesine bile gerek kalmadı. Son derece güçlüydü onu anladık ama bu kadar salak olunmaz ya. Arkaplan deseniz hiçbir şey yok. Dünyaya dair doğru düzgün hiçbir bilgi edinemiyorsunuz. Arada bir bilgi ortaya çıkıyor ve ne alaka niye diye düşünüyorsunuz çünkü mantığa oturmuyor. Sadece birbirlerinin kanını içip şehvet duymalarını okuyorsunuz. . . . Arkadaşlar sona nasıl bu kadar şaşırdınız?! Sabrina'yı izleyenler de bilir ki bu tamamen beklendik ve normal bir sondu. Eğer sonunu gerçekten ilgi çekici bulursam en azından merak ettiğim için okumaya devam ederim diye düşünüyordum ama sonu da kesinlikle merak uyandırmıyordu.
Düşünce
Cadılar MeclisiHarper L. Woods · Pukka Yayınları · 2023815 okunma
Ne Hissettiğimi Anlayamıyorum
Puan vermedi·
Bu kitabı okumaya aslında yazarı araştırarak karar verdim. Pulitzer finalisti olması, Amerikalı bazı edebiyatçılar tarafından geleceği parlak bir yazar olarak nitelendirilmesi... Büyülü gerçekçilik akımında iddialı bir eser olarak nitelendiriliyor. Gabriel García Márquez'in eserleri de Büyülü Gerçekçilik akımının ürünlerinden. Sanırım beklentimi biraz fazla yüksek tutmuşum veya Márquez etkisi beklemişim bilemiyorum ama kitabın içine bir türlü giremiyorum. Hikayeleri beni rahatsız ediyor ve içimi gıcıklıyor. Bir şeyler anlatmaya çalışıyor ama ne anlayamıyorum. Bir öz, bir ruh yakalayamadım. Bakış açımı değiştirerek okumaya devam edeceğim, zira kitapları yarım bırakmak pek huyum değildir. Tuhaf Şeyler Oluyor Kelly Link
Düşünce
Tuhaf Şeyler OluyorKelly Link · İthaki Yayınları · 202251 okunma
DÖRDÜNCÜ KANAT GERÇEKTEN OKUMAYA DEĞER Mİ?
5/10
·672 syf.··
2024 1. kitabı
Hemen yabancı hem de yerli platformlarda çok fazla önerildi, incelendi yorum yapıldı. Bu yorumu enine boyuna eksi ve artılarıyla inceleyerek yapıyorum. Öncelikle bence bu kitap sürükleyiciydi. Bundan sonra ne olacak diye merak ettim ve iki günde kitabı bitirdim. Aslında klişe doluydu sonrasında ne olacağını az çok tahmin ettim ama bana kendini okutmayı başardı. Baş karakterin zayıflıklarını güçlü yanları ile kapatmaya çalışıp zekasını kullanması ise güzeldi. Birkaç yerde saçma davranışları oldu ama tolere edilebilir boyuttaydı. Zeki baş karakterleri okumayı seviyorum dolayısıyla bu benim için büyük bir artı oldu. Şimdi de gelelim ne yazık ki eksi taraflarına. Fantastik bir evrende klişelerle dolu bir romantizm var. Açıkçası ben çok umursamadım çünkü bu tarz şeylere fazla takılan bir okuyucu değilim. Yine de serinin 5 kitaba bölünmüş olması ile şimdiden aralarındaki ilişkinin nasıl devam edeceğini tahmin etmek çok zor değil. Bunun haricinde ise, bence kitap tamamen ticari amaca yönelik yazılmış. Bariz bir şekilde Game of Thrones, Grishaverse, Kızıl Kraliçe vb serilerden en çok tutan ve sevilen şeyleri almış ve bir kitap oluşturmuş gibi geldi. Mükemmel bir evreni yok arkadaşlar bu bir gerçek. Basit bir şekilde yapay zekaya çizdirilmiş uyduruk bir coğrafyası ve tarihi var. Eğer fantastik ögeler içeren bir kitapta arka planda kalan kültürler, coğrafyalar sizin için önemli ise Game of Thrones, Yüzüklerin Efendisi gibi serileri ve tamamlayıcı kitaplarını okuyun. Bu kitap fazlasıyla yüzeysel. Karakterlerin isimleri bile farklı şeyler olsun diye uydurulmuş gibi duruyor, herhangi bir anlam bulamıyorsunuz. Örneğin Harry Potter'da da büyücü isimleri fazlasıyla değişikti fakat karakterleri ve mensup oldukları aileleri yansıtıyor, anlam barındırıyorlardı. Sonuç olarak şöyle
Düşünce
Dördüncü KanatRebecca Yarros · Olimpos Yayınları · 20236,4bin okunma