Yaşayacaklardı elbette. Ve yaşamak dürüstler için, kalpleri yıkanmışlar için kolaydı.......
Mühim olan, artık, sadece....sadece çocukların sağ ve sağlam yetişmeleri idi. Ne Hüseyin Avni'ler ve ne de Ali Yusuf'lar gelip geçmişti bu köhne dünyadan.
Bu eşsiz zaferi...Ve bu Cumhuriyeti ne yapacağız?
Otur ağla o zaman. Hem de gelmiş geçmiş bütün nesillerle birlikte,gelecek ve gelecek olan nesillerle birlikte.
Şimdi, Yunan'dan da çetin bir düşman vardı. Türkiye'nin yoklukları, sefaletleri ve hayati ihtiyaçları. Ama onların bunu umursadıkları yoktu. Bütün meseleleri bir külâh kapmaktan, keselerini doldurmaktan ibaretti. Bunun için de en büyük engel olarak hakiki vatanseverleri görüyorlar ve onları ya uzlaşmaya zorluyor veya bertaraf etmeye çalışıyorlardı.