Hayatın ideali bir yerde oturmaksa ne diye insanlar her tarafa demiryolları yapıyor, gemileri işletiyorlar? Bu adamlara teklif edelim, İlya, dursunlar: Bizim bir yere gitmeye niyetimiz yok, diyelim.
Hülyadan kaçardı; kaçmadığı zaman da üstünde, "Ma solitude, mon hermitage, mon repos"* yazılı bir mağaraya girdiğini, içinden saat kaçı kaç geçe çıkacağını bilirdi.
*Yalnızlığım, inzivam, huzurum.
İnsanın görevi ve yeteneği, düşünemeyen ve özgür olmayan bir varlık olarak başladığı yolculuğu, önce varlığıyla, sonra doğumuyla, daha sonra farkındalığıyla, krizler, bunalımlar ve gelişmeler atlatarak büyümesiyle ve en sonunda yüksek sezgisel faaliyete eriştiği bütünsellikle tamamlamaktır.