Bir kez Patrikhaneye gitmiştik. Patrik bize, "Vaftiz oldunuz mu?" diye sormuştu. Biz, "Hayır olmadık" demiştik. Bize yaklaşımı şöyle olmuştu: "Benim cemaatim bana yeter! Başka birilerinin araya girmesine gerek yok." Ben hala vaftiz olmadım. Kimliğimde "İslam" yazıyor.
Kayıtlar karmakarışıktı. Sürekli değiştirilmiş... Horen'i İbrahim yapmışlar. En büyük ağabeyim Nişan, Halil olmuş; Maryam, Fatma olmuştu galiba. Hepsi Türkleştirilmiş... Hıristiyan, İslam olmuş... Dersim'den giderlerken Hıristiyanmışlar. 1938 Sürgününden sonra bu din ve isim değiştirme olmuş...
Atatürk tarafından kanun çıkarılıyor. 1938'de Dersim'de sürgünler başlıyor. Babam da 1938'de ailesiyle birlikte sürgüne gidiyor Ayvalı köyüne. Kendilerine bir süre o köyden çıkma yasağı konuluyor. Süresini tam olarak bilemiyorum. Bir nevi hapislik... Bunlara insan sayısına göre, hükümet tarafından üç tarla ve bir de ev yeri veriliyor.