Fazla cinsiyetçi yaklaşımlarını bir kenara koyup incelendiğinde aşka fazlasıyla bilimsel olarak yaklaşıyor. Evlilik, aşk evliliği değil mantık evliliğidir diyor. Her türlü aşkın yegane kaynağı cinsel dürtü olduğunu söylüyor. Kadınları bu denli aşağılamasının sebebinin anne sorunlarından kaynaklandığını düşünüyorum. Çok saçma cümlelere yer vermiş evlilikte sadakatsizliğin erkek için tabii kadın için gayrıtabii olduğunu, kadınların yazarın nazarında hep 2. planda olması gerektiğini bi nevi köle olması gerektiğine dair düşünceleriyle kitabın yarısını doldurmuş okunmasa da olurmuş ama aşka bilimsel yaklaşması başka bir pencereden bakmamı sağladı.