İntikam Tahtı-Rina Kent
8/10
·328 syf.··
Beğendi
·
2026 52. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 24 Haziran 2026 20:32
"Ne istersen yap. Beni ısır,vur ya da bir şantiyeye göm ama bu verdiğim kararı değiştirmeyecek. O kararın ne olduğunu biliyor musun?" "Yemin ettik ve ben ona sadık kalmayı düşünüyorum. Ölüm bizi ayırana kadar." Taht düeti serisinin ikinci kitabı İntikam Tahtında ilk kitabın sonunda Rai'nin öğrendiği gercekler yüzünden Kyle'dan intikam almaya karar veriyor. Bunun için ona küçük bir oyun yapiyor ve başına bir şey gelmiş gibi davranıyor. Kyle'ın bu sahnelerde Rai'ye olan davranışları çok güzeldi. Ona her şeyi baştan anlatmaya çalışması ve hep yanında olmaya çalışması güzel bir detaydı. Tabi bir yerden sonra Rai görevini yerine getiriyor ve Kyle'a bir şey yapıyor. Bu sahnede bazı gerçekler daha ortaya çıkıyor. Özellikle Kyle'ın küçükken yaşadığı olay çok üzücü. Küçücük bir çocuğun bunları görmesi ve daha sonra kötü bir şekilde yetismesiyle aslında Kyle'ın neden intikam almak istediğini net olarak okuyoruz. Birbirlerine karşı net olduktan sonra kitap daha güzel oldu benim için. Rai'nin güçlü duruşu ve kimseye boyun eğmemesini sevdim. Kyle kitapta favori karakterim oldu. Bu kitapta ilk kitaba göre aksiyon sahneleri daha iyiydi. Ve intikam adına güzel olaylar okudum. Akıcı bir kitaptı ve keyifle okudum. Rina Kent benim dark romance türünde okumayı sevdiğim bir yazar. Eğer bu türde kitaplar okumayı seviyorsanız akıcı ve hızlı okunduğunu söyleyebilirim. Sonu da benim için güzel biten bir kitap oldu. Kitaba puanım:8/10
1000Kitap
İntikam TahtıRina Kent · Ren Kitap · 202664 okunma
Puan vermedi·624 syf.··
2026 24. kitabı
Her güzel kitap gibi tek okumanın yetmediği bir kitap. Seneler önce bana hediye edildiğinde okumuştum. Dünyada insanlar sınırlarla ayrılsa da aslında belli başlı parametrelerle yaşar ve ölürüz. Bambaşka sandığımız hayali sınırlar ise özünde bir yanılsamadır. Dünyayı kirletmenin, nüfusları yok etmenin en iğrenç pratik yollarından biri savaş. İçindeki insan hikayeleri ise insan olmayı unutanları bile çileden çıkaracak derecede korkunç, üzücü. 3-4 güne sığan bir aşk ve mücadelenin hikayesi. Bir insanı sevmek için kaç zaman yeter? Ya peki başka bir millet için savaşmak? Peki daha önce görmediğin ama bir kaç günde tanıyıp bağlandığın insanlar için acı çekmek? Bize zamanın ve mekânın insanı sadece sınırlayan sınırlı gerçekler olduğunu göstermiyor mu? Hayatın daracık bir anını kapsayan, bir ömürden fazlası sayılacak kısacık bir kaç gün. Sevgi, ihanet, kader ve diğer insani durumlar… İnsana hayatı sorgulatır, şöyle ki; Savaşlar ve yapay sınırlar insanı önce ötekileştirir sonra da anlamsız serüvenlere iter. Tanımadığın birine düşman olmak, kısacık anda tanıdığına aşık olmak, ona üzülmek hep bu acı hayatın gerçekleri olagelmiştir. Hayatı anlamlı ve dolu yaşamak varken, anlamsız ırk, din vs hayali sınırlarla insanlığı tüketmek… buna savaş ve koruma demek… aklı çalışan insanlar için kahredici bir zorbalık değil midir? Esas savaş çıkaranların hesapları yüzünden acı çekmek, yok olmak… tarifsiz ahmaklık ve tarifsiz acılar bundan gelir. Kitap bir başyapıt elbette. İçselleştireceğimiz, acı çekeceğimiz sahnelerle dolu. Tıpkı sevip de kalbimizi ısıtan anlarla dolu olması gibi!
Çanlar Kimin İçin ÇalıyorErnest Hemingway · Bilgi Yayınevi · 202514,6bin okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Trajik Bağlar-J.Bree
9/10
·320 syf.··
Beğendi
·
2026 44. kitabı
·
33 saatte okudu
·
Okunma: 13 Haziran 2026 22:32
"Ölüm bile bizi ayıramaz. Her parçan bana ait,yoluma çıkmaya cesaret edenlerin hepsini paramparça ederim. Bağlananın olsun olmasın." Spoiler icerir!! Bizi birleştiren bağlar serisinin beşinci kitabı Trajik Bağlar'ı severek ve akıcı bir şekilde okudum. Genel olarak seriyi o kadar seviyorum ki sayfalari daha kalın olsa seve seve okurum. Karakterler arasında en sevdiğim iki karakter Nox ve North. Bu kitapta Nox'un küçüklüğünde yaşadığı kötü bir olayı görüyoruz. Ve o sahneyi okuyunca içim parçalandı. Küçücük bir çocuğun bunlara maruz kalması çok üzücü. Ve sonunda Nox Oli'ye karşı duygularını kabul ediyor ve aralarında bir şeyler yaşanıyor. North'un en sevdiği iki insanı kaybetme korkusundan sonra çaresizliğe bürünmesi ve onu o durumdan Oli'nin çıkarması detayı iyiydi. Artık serinin sonuna yaklaştığımız için gerçekler ortaya çıkmaya başlıyor. Karakterlerin hepsinin arasında olan dinamik çok güzel. Yazar hem fantastik hem de ters harem türünde güzel bir kurgu yazmış. Sonu çok heyecanlı bitti. Altıncı kitabı heyecanla bekliyorum ama son kitabı okuyacağım için de hüzünlüyüm. Artık Oli'nin daha da güçlenmesi ve bütün bağlarının onun yanında olması çok güzeldi. Çok hızlı ve rahat okunabilen bir seri. Kitaba puanım:9/10
1000Kitap
Trajik BağlarJ. Bree · Olimpos Yayınları · 2026137 okunma
Puan vermedi·192 syf.··
2026 42. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 13 Haziran 2026 00:34
İki anne, iki ayrı hayat ve nereye ait olduğunu bilememenin hikâyesi. On üç yaşındaki bir kızın, onu büyüten ailenin öz anne ve babası olmadığını öğrenmesinin ardından gerçek ailesine geri verilmesini konu alıyor. Kahramanın, alıştığı yaşamın tam zıttı olan yoksulluğun, sınıf farklarının ve kendini ait hissedemediği bir hayatın içinde yaşadıklarını kendi anlatımından okuyoruz. Gerçekler sarsıcı, üzücü ve yer yer rahatsız edici. Özellikle abisiyle yaşadığı ve bana oldukça gereksiz gelen detaya hiçte gerek yoktu. Yazar, ait hissedememeyi bu rahatsız edici olay üzerinden örneklendirmeye çalışmış ancak bu tercih beni rahatsız etti. Buna karşılık kız kardeşiyle kurduğu samimi bağı sevdim. Roman, aidiyet duygusunun insan hayatındaki yerini de düşündürüyor. Bana göre insan, koşullar ne olursa olsun; iyi ya da kötü, eksik ya da tam bir şekilde bir yere, bir insana ya da bir hayata ait hissedebilmeli. Kitabın sonunun nasıl biteceğini merakla beklerken, hikâye biraz havada kalan bir finalle noktalanıyor. Romanda abartılı dram, gözyaşı sömürüsü ya da gereksiz uzatmalar yok. Anlatım dili sade ve akıcı olduğu için okurken sıkılmıyorsunuz. Ancak çok satanlar arasında yer almasına rağmen beni beklediğim kadar etkilemedi. Karakterlerin yaşadığı duygu geçişlerini zaman zaman yeterince samimi bulmadım.
Geri Verilen KızDonatella Di Pietrantonio · Domingo Yayınevi · 20254,249 okunma
Savaşın Arka Planını hiç Okumamıştım
10/10
·160 syf.··
Beğendi
·
2026 24. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 08 Haziran 2026 23:46
Kitap öncelikle çok rahat ve eğlenceli akıyor. Okurken sıkılmadım keyif aldım. Yazımı basit anlamı kolay. Olumsuz bir hususla karşılamadığım gibi gerçeklerin aynı şekilde yansıtıldığını düşünüyorum. Bir olayın nasıl olduysa o şekilde aktarıldığı bence objektif bir kitap. Tek garipsediğim olay bütün kitap boyunca sadece 35 kere Atatürk kelimesi geçerken hemen hemen her sayfada Enver ismimin geçiyor olması. Bize öğretildiği mi farklı? Yoksa gerçek bambaşka bir şey mi? Ben bu kitapta milli mücadele dönemini sorguladım. Şahsen sağ sol veya muhafazakar veya yenilikçi kesimlerin bu iki şahsiyet üzerinde söyledikleri bu kitapta karışıyor. Türk Tarih Kurumu objektif bir tarih yazacağına inandığım için bu durumun doğru olduğunu düşünerek kendi içimde milli mücadeleye bakışım değişti. En bariz örneği Almanya yenildiğinde müttefikimiz olduğu için bizde yenildik sözü katiyen bir yalan olduğu veyahut Atatürk'ün bir çok konuda Enver ile dost ve birlik içinde olduğu gibi daha bir çok konunun uydurulmuş gerçekler olduğunu bu kitap sayesinde anlamak zor değil. Sözün kısası bu kitabın ilk bölümü Avrupa esasına dayanırken ikinci bölümü Osmanlı esasında. İlk bölümde Avrupalıların Türkler ve Osmanlı için düşündüklerini okumak bir yandan ilginç bir yandan üzücü zira savaşın başında Orta Doğu ve boğazlar dışında İtilaf Devletlerinin Osmanlı'dan bir beklentileri yok lakin yalnış emir komuta yalnış yönetim ve birazda hırs bütün Osmanlı Devleti'nin kötü bir şekilde sonlanmasına vesile olduğu görülüyor. Şüphesiz önereceğim bir kitap. Zaten hali hazırda Türkçe literatürde bir çok konu ve alanda giriş seviyesi kitap eksikliği vardı. Bu eksikliği TTK'da fark etmiş olacak ki "Genel Okuyucu Dizisini" bizlere sunmuş bulunuyor. 100 adet giriş seviyesi tarih alanından olacak şekilde güzel bir kitap
1000Kitap
Birinci Dünya SavaşıÖnder Duman · Türk Tarih Kurumu Yayınları · 202532 okunma
8/10
·438 syf.··
2026 11. kitabı
Victor Hugo ~Notre Dame’in Kamburu 8/10 Diğer klasiklerden çok farklı bir kitap hatta bu aşkı başka bir yerde okumanız asla mümkün değil bence. Aslında aşk ve romantik mi bu kitap bilemedim… Olaylar Paris’te, Notre Dame Katedrali’nin çevresinde geçiyor. Claude Frollo Notre Dame Kilisesi’nin baş rahibi, Quasimodo’yu bebekken kiliseye terk edilmiş ve onu atmak isteyen halkın elinden alıp onu büyüten bir nevi babalık yapmış biri. Toplum tarafından dışlanan kamburu olan ve görüntüsü korkutucu olan Quasimodo, güzelliğiyle dikkat çeken çingene kızı Esmeralda ile karşılaşıyor. Frollo ise bu kıza saplantılı bir şekilde takar Esmeralda keçisi ile gösteri yaparak ve dans ederek geçimini sağlıyor onla ilgili gerçekler de üzücü. Bir yandan saf sevgi ile aşık olan biri diğer yandan da saf sevgi gibi görünen saplantılı bir aşık var ben açıkçası asla böyle beklemiyordum bu kitabı, belki yayınevi azizliğine uğramış olabilirim ama kesinlikle yinede güzeldi. Diğerlerini de söyleyip daraltmak istemiyorum sizi ve spoiler vermimmm Bana göre kitabın özeti adalet sistemi ve çirkinliğin aslında görünüşün aksine kalpte olanının korkutucu olması sanırım
Notre Dame'ın KamburuVictor Hugo · Darlion Yayınevi · 201942,2bin okunma