selaam, sizlere çok güzel bir fantastik kurguyla geldiim
✧ vampirler
✧ slow burn
✧ düşmandan aşka
✧ ölümcül turnuva
✧ mecburi müttefik
yılan ve gecenin kanatları, yazardan okuduğum ikinci kitap oldu, daha önce hiçbir dünyanın kızını okumuştum o da çok güzel bir fantastik kurguydu
kitaptaki evrene gelecek olursak, vampirlerin üstün görüldüğü insanların köleleştirildiği bir düzen hakim. baş karakterimiz Oraya da insandır fakat gecedoğan kralı tarafından evlat edinilmiş ve yetiştirilmiştir. kralın sarayına geldiğinde daha çok küçük olmasına rağmen kral onu koruyor ve güçlü bir savaşçı olarak yetiştiriyor. gecedoğan kralı vincent, Oraya’nın kendisini ispatlaması ve güç kazanması için kejari adında bir turnuvaya katılmasını istiyor. kejari bir ölüm turnuvası -açlık oyunları gibi- herkesi öldüren kejarinin galibi olur.
kejarideki vampirlerin arasında tek bir insan olarak kalan Oraya kendisini korumak için gizemli bir rakibi olan Raihn ile müttefik olur, Raihn acımasız ve fazlasıyla iyi bir savaşçı olmasının yanında gecedoğan kralı vincent’ın da bir numaralı düşmanıdır. bu ikili arasında ilk başta güvene dair bir kırıntı bile yokken daha sonra aralarındaki ilişki şekillenmeye başlıyor, tatlı bir şekilde
kitaptaki her detay çok güzeldi, anlatımına ve kurgusuna bayıldım gerçekten. sanki ben Oraya’nın yerinde kejaride savaşmış gibi oldum. böyle güçlü kadın karakterler okumayı zaten aşırııı seviyoruuum, okurken göğsüm kabarıyor böyle gururdan
kitabın sonunda öyle şeyler oluyor ki okuduğumdan beri etkisinden çıkamadım, hiç beklemediğim bir şekilde bitti ve ben hemen ikincisinin çıkmasını istiyoruum
daha çok alıntı ve yorum paylaşmak isterdim ama spoiler vermek istemiyoruuum, fantastik bir kitap okuyup farklı evrende yolculuk yapmak istiyorum diyorsanız hemen bu kitabı
kıskançlık uğruna heba edilmiş bir aşk hikayesi.
kıskançlık dozu ayarlanamadığında öyle bir zehire dönüşüyor ve insanın içine işliyor ki bir daha çıkması pek mümkün olmuyor maalesef. kıskançlık beraberinde öfke, kuşku, şüphe gibi şeyleri de doğuruyor. bir insanın lafıyla aşık olduğu kadından şüphe duyan othello öfkesine yenik düşerek bu aşkın katili olur. bir ilişkinin temelinde güven olmalıdır. sorunlar konuşularak çözülebiliyorsa konuşulmalıdır. konuşmak yerine yargısız infaz yapılarak hüküm sürülmemelidir.
bana göre bir insan birisini seviyorsa ona güvenmelidir, kalbi kötülük zehriyle dolup taşan insanların sözlerine inanıp, o sözlerden kolayca etkileniyor ve şüphe duyuyorsa bu gerçek bir sevgi değildir.
güven olmadan bir yola çıkılmamalı yoksa othello'da olduğu gibi kötü bir sonla karşılaşılabilir.
güzel sonlar yaşamanız dileğiyle
OthelloWilliam Shakespeare · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202426,8bin okunma