Çocuğa onu güçsüz ve zayıf bir yaratık olarak gördüğümüz için değil çok büyük üretici bir enerjiyle dolu olduğu ve bu enerji doğası gereği sevgi ve zeka dolu bir korunmaya gereksinim duyacak denli kırılgan olduğu için yardım etmeliyiz.
Peki bugünlerde bir derece almanın bedeli nedir, insan geçimini sağlayacağından bile emin olabiliyor mu ,yeni mevzun olmuş bir doktora kim gider, kim bir fabrikanın tasarımını genç bir mühendise emanet eder, ya da davalara girmeye yeni hak kazanmış bir avukata danışır ???Bu güven eksikliğini nasıl açıklayacağız ?Bunun nedeni genç insanların yıllarını söz dinlemeye harcamış olması ve söz dinlemek insanı geliştirmiyor. Gençlerin olgunlaşması ancak pratik çalışma ve deneyim yoluyla olabilir.
Bir yanda topluma ait olan ama toplumdan yalıtılmış ve toplum tarafından ihmal ya da göz ardı edilen ev hayatı ;diğer yandan yine toplumdan soyutlanmış okul ve son olarak da üniversite...