Nedenini anlamadığım bir şekilde okumakta biraz zorlandım ruh halimle ilgili olabilir. Okurken Ivan Dmitriç'in paranoyası bana da bulaştı bir ara epey paranoyaya bağladım bu da bence karakterlerin rahatça empati kurabilecegim şekilde anlatılmış olmasından kaynaklanıyor. Genel olarak beğendim.
Lanet olası hayat! En acı ve kırıcı olan şey, bu hayatın acılara karşılık olarak mükafatla sona ermemesi. Operadaki gibi zaferle değil, ölümle son bulacak olması.