karakterler diyaloglar çok güzeldi zaten Shakespeare konu olunca bunlardan bahsetmeye bile gerek yok. kitabın sonundaki notlar iyi ki varlar (iş bankası kültür yayınları'ndan okudum)
Kral LearWilliam Shakespeare · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202510,4bin okunma
KENT
Demek çok etkilendi!
BEYZADE
Evet, ama aşırı biçimde değil.
Kendini kontrol etmesiyle üzüntüsü arasındaki çatışma,
Yüzüne çok güzel bir anlam kazandırıyordu.
Yağmur yağarken güneşin açtığını görmüşsünüzdür:
Onun gülümsemesi ve ağlaması da böyle, ama daha güzeldi.
Olgun dudaklarında titreşen minik gülümsemeler,
Gözlerinden, elmaslardan damlayan inci taneleri gibi akan
Gözyaşlarının farkında değildi sanki.
Kısacası, keder, ona yakıştığı kadar başkalarına da yakışsaydı,
Herkesin peşinden koşacağı değerli bir şey olurdu.
REGAN
Söylesene! Onu niçin Dover'a gönderdin?
GLOUCESTER
Niçin mi? Çünkü senin o zorba tırnaklarının
O ihtiyarın fersiz gözlerini oymasına razı olamazdım;
Çünkü senin o yırtıcı kardeşinin o domuz dişleriyle
Onun krallık yağıyla kutsanmış bedenini parçalamasına
Seyirci kalamazdım.
O cehennem karası gecede, başı açık göğüs gerdiği fırtınada,
Denizler devleşip dalga dalga
Söndürebilirdi göklerdeki yıldızların ateşini.
Ama o zavallı, terk edilmiş ihtiyar,
Kudurup tepesine boşansın diye kışkırtıyordu gökleri.
Böyle korkunç bir gecede,
Kurtlar bile ulusaydı kapında,
Seslenirdin kapıcıya: "Bırak, içeri girsinler," diye.
Böyle davranırdı en acımasız yaratıklar bile.
Ama göklerdeki kanatlı intikamın
Sizin gibi evlatların üzerine çullanacağı günü
Görürüm elbette.
okurken çokça yuh dediğim bir kitaptı. 10 gün boyunca yiyecek ve içecek hiçbir şeyi olmayan kazazede bir denizcinin hayatta kalış hikayesini anlatıyor.
Bir Kayıp DenizciGabriel Garcia Marquez · Can Yayınları · 20242,739 okunma