Her dönemin kitabı, Orwell'ın kanımca en iyi eseri, Hayvan çiftliği. Kitapta ne zaman çiftliği yöneten domuz Napoleon’ a karşı bir fikir beyan edilse, bir olay vuku bulacak olsa her defasında “Şu anki durumumuz Jones’ in ( devrik Çiftlik sahibi) bizi yönettiği durumdan daha iyidir.” düşüncesi, söylemi dile getiriliyor. Yaşadıkları tüm zorluklara rağmen şuan ki hayatlarının eskiye nazaran daha onurlu olduğu fikri empoze edilen hayvanların esas acı dolu günlerinin hangisi olduğunu bir türlü kestirememesi ve her seferinde “acı özgürlüğümüz (sahte özgürlük) başkalarının yaldızlı semerinden daha değerlidir” sözünü söylemeleri beraberinde narsist bir yönetim ve dikta bir rejimi doğuruyor.Çiftliğin üretimi artmış, bolluk dönemleri ve bereketli hasat zamanlarında bile eskiden olduğundan daha zor şartlarda yaşayan hayvanlar bu bolluktan nasibini çoğu zaman alamamışlardı. Napolyon ve karmaşık,bilinmeyen yüzlerce istatistiksel düzmece verilerle onun propagandasını yapan, onu yücelten ispiyoncu ile kendisini eleştiren hayvanları korkutan köpekleri dışında. Ne zaman ki toplantı da aykırı bir fikir beyan edilse koyunlar sanki bir emir almışçasına devreye girerek “iki ayaklılar kötüdür, dört ayaklılar iyidir.” Sloganını atar, o fikri bastırır, köpekler oldukça tehditkâr bir şekilde hırlar ve toplantıyı bitirirler. Yoldaşlık, kardeşlik naralarını atan domuzların sonradan nasıl da birer kapitaliste dönüştüklerini bütün hayvanlar seyreder. Hayvan ÇiftliğiGeorge Orwell