Gökhan DEMİR

Gökhan DEMİR
@vgdemir

Gökhan DEMİR

, bir kitap okudu
9/10
·216 syf.··
Beğendi
·
2026 1. kitabı
Erman Ertuğrul
8.7/10 · 250 okunma
Reklam
İnsanları robotların (makinelerin) yönettiği bir dünyada, teoride kusursuz bir sistem beklenirken ortaya beklenmeyen çeşitli sorunlar çıkar. Bu sorunların çözümü hakkında Robopsikolog Dr Susan ve Koordinatörün gerçekleştirdiği diyalogtan bir kesit: S- ...teknik medeniyetimiz çoğu insanı mutlu değil, mutsuz etti. Belki kültürel yönden daha zayıf, nüfusu daha az, geçimini tarımla sağlayan kırsal bir medeniyet kurmuş olsak, insanlara daha iyi gelecekti. Eğer öyleyse, Makineler bu yönde ilerleme sağlamak zorunda! Hem de bizim haberimiz olmadan, çünkü cahil ve önyargılı toplumumuza göre en alışkın olduğumuz şey neyse, insanlar için en iyisi odur, o yüzden de değişime karşı gelmek isteyebiliriz. Belki bize en uygun olan, tüm dünyanın kentleşmesidir ya da kast sitemidir veya mutlak anarşidir. Bunu biz bilemeyiz. Sadece Makineler bilebilir ve bizi o günlere kavuşturacak olan da yine Makinelerdir. K- Ama bana 'İnsanlık Derneği'nin haklı olduğunu söylüyorsun, Susan. İnsanlık demek ki gerçekten de geleceğe dair inisiyatifini kaybetmiş. S- Öyle bir inisiyatifi zaten yoktu ki. Anlam veremediği ekonomik ve sosyolojik güçlerin güdümünde hareket ediyordu, iklime ve savaşa göre şekil alıyordu. Makineler bu güçleri okuyabiliyor ve önlerinde hiçbir engel yok çünkü Makineler Dernek'le nasıl başa çıkıyorsa, onlarla da aynı şekilde başa çıkacaktır. Bunun için tek gereken, ekonomik güç. Onlar da zaten ekonomi üzerinde mutlak hakimiyete sahipler. K- Ne kadar korkunç! S- Bir o kadar da muhteşem! Düşünsene, artık sonsuza dek tüm çatışmalar önlenebilir. Bu saatten sonra önlenemez tek şey, Makinelerin ta kendisi!
Sayfa 233·Kitabı okudu
7/10
·168 syf.··
2025 6. kitabı
Kürk Mantolu Madonna benim için orta karar bir kitap oldu. Girizgahı güzeldi, doyurucuydu ama Raif Bey'in anılarına başladıktan sonra olay akışı ve tasvirleri çok yüzelsel kaldı, maalesef öyle de bitti. Romanları edebi kılan detaylarıdır, eksik hissedildiğinde büyüsü bozuluyor... Kürk Mantolu Madonna, I. Dünya Savaşı ve kuruluş döneminde Havran'da doğup büyümüş, Berlin de ''yaşamış'', Ankara'da hayata veda etmiş Raif Bey'in aşk öyküsüdür ancak içerik olarak romantik bir dramdan ziyade eril düzende aykırı karakterlerin baş rolde olduğu, yalnızlığın ve topluma yabancılaşmanın anlatıldığı bir eserdir. Dediğim gibi es geçilen yerler (Havran'dan ikinci ayrılışı, Ankara'daki yeni eve geçiş süreci ve evdeki karakterler) daha zengin anlatılsa ve zamanın ruhundan biraz daha bahsedilse oldukça güzel bir dönem kitabı olabilirmiş. Yine de Kürk Mantolu Madonna'nın okunması gereken Türk Klasiklerinden olduğunu düşünüyorum. Konudan bağımsız, Sabahattin Ali'nin kullandığı dil hoşuma gitti, birkaç kitabını daha okuyacağım.
Kürk Mantolu MadonnaSabahattin Ali · Yapı Kredi Yayınları · 2025376,5bin okunma