İyimser sözler etmeden, hayatı arzu edilen, şükredilesi bir şey olarak görmeden önce, bir karşılaştırılsın bakalım insanın hayatı boyunca karşılaşabileceği olumlu şeylerle, insanın hayatı boyunca karşılaşabileceği olumsuzluklar. Eminim ki bu bilançoyu çıkarmak hiç de zor olmaz. Dünyada iyiliğin mi daha çok, kötülüğün mü daha çok olduğu konusunda konuşmak da pek anlamlı gözükmüyor zira. Çünkü, kötülüğün sadece varolması bile yeterlidir ve varolan bu kötülük ne yanındaki ne de uzağındaki iyilik tarafindan yok edilebilir.