Eğer bedenimiz bu kadar zayıf ve çaresiz olmasaydı, insanoğlu ve şimdi soyları tükenmiş olan yakın akrabaları, hayatta kalmak için zihinlerini bu kadar zorlamak zorunda kalamayacaklardı.
En önemlisi acizliğimizi anlamak bence. O kadar zayıf ve korumasız varlıklarız ki! Dünyaya gelişimizle birlikte korunmak ve hayatta kalabilmek için geliştirdiğimiz bilim ve dolayısıyla teknoloji ortadayken neden bu bencillik? Evet bu durum bence ne kadar gelişmiş varlıklar olduğumuzu gösterdiği gibi tüm bunları yapma sebebibimizi yani korumasızlığımızı ve zayıflığımızı, dolayısıyla acziyetimizi de gösteriyor. Tüm bunlara rağmen kimden neyi kıskanıyoruz? Kime neyi beğendirmeye çalışıyoruz? İşte hepimiz aynıyız ve biraradayız. Birbirimizden yardım istemek bile neden bize bu kadar zor geliyor? Birbirimize muhtacız. Geldiğimiz tüm bu gelişmeler birbirimizle hareket ederek bugünkü seviyeye ulaştı. Ve görülüyor ki yine tüm bu gelişmeleri birbirimizden koparak yok edeceğiz. Bunları yazmamdaki amaç kimseye dera vermek değil. Sadece aciz bir varlık olrak bir çağrıda bulunuyorum: Nolur hırsımız ve egomuz çıplak gerçeklerimizi örtmesin. Birlikte olalım ve birbirimizden hiç kopmayalım.🙏🏻