Yeter

“Ne iyi insanlar var şu yeryüzünde.” Cabbar: “Ne de zalim, ne de melun insanlar var şu yeryüzünde Memed.”
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Bazı insanlar vardır, sırf doğuştan hoşturlar. Bunlar, yalnız insanlar kendilerini sevsinler diye doğmuşlardır. Sevilmelerine karşılık öteki insanlardan fazla bir yanları mı vardır? Hayır!
İnsanoğlu salt korkudur, bunu bilmez. Bilmez de kendine yediremez korkuyu.
"Bir acayip huylu bir oğlan. Eşkıyaya hiç benzemiyor. Cin gibi, peri gibi, melek gibi bir insan. Evliya olacağına eşkiya olmuş.”
"Kanun kağıtlarda kaldı. Böyle yaz..."