Aşure Günü tek başına oruç tutmak, Hanefi ve Şafiî mezheplerine göre "tenzihen mekruh" (hoş karşılanmayan, fazileti noksanlaştıran bir durum) kabul edilmiştir. Peygamber Efendimiz (s.a.v.) Medine’ye hicret ettiğinde, Yahudilerin Aşure Gününde (Musa aleyhisselamın ve İsrailoğullarının Firavun'dan kurtulduğu gün olduğu için) oruç tuttuklarını görmüş ve: "Biz Musa’ya sizden daha layığız." buyurarak oruç tutulmasını emretmiştir. (Buhârî, Savm, 69) Ancak daha sonra ibadetlerde ehl-i kitaba muhalefet etmek esası gereği, ömrünün son yılına doğru şöyle buyurmuştur: "Eğer gelecek yıla ulaşırsam, (muhalefet etmek için) dokuzuncu günü de oruçlu geçireceğim." (Müslim, Sıyâm, 134) Tercih Edilen Oruç Sünneti Fukaha, bu hadis-i şeriflerden yola çıkarak Aşure Günü orucunun en faziletli ve sünnete muvafık şekillerini şöyle sıralamıştır: En Faziletlisi: Muharrem'in 9 ve 10. günlerini (yani Aşure Günü ile bir gün öncesini) beraber tutmaktır. İkinci Seçenek: Muharrem'in 10 ve 11. günlerini (Aşure Günü ile bir gün sonrasını) beraber tutmaktır. Üç Günlük Tercih: İhtiyaten 9, 10 ve 11. günleri birlikte tutmak da müstehap kabul edilmiştir. Sadece Tek Gün Tutulursa Ne Olur? Eğer bir gün öncesini (9. günü) veya bir gün sonrasını (11. günü) eklemeden sadece 10 Muharrem günü oruç tutulursa: Tenzihen Mekruhtur: Yahudilere benzeme durumu oluştuğu için kerahet vardır; ancak bu kerahet harama yakın (tahrîmen) bir kerahet değildir. Oruç geçerlidir ve sevabı vardır, fakat sünnetin tam fazileti kaçırılmış olur. (Not: Perşembe günü aşura günüdür) 🍂
Din İslam
Değişmez dersin , Allah bir anda değiştirir. Tersi düz eder, uzağı yakın eder. Gideni geri getirir, düşeni kaldırır. Allah'a güven...
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Birbirini üzemeyecek kadar uzak,sahici bir sevgiye devam edecek kadar yakın olmalı insan…
Duygu ve Düşünce
Günlük dump
Cok karışık çünkü gün içinde düşündüğüm büyük başlıklı her şey var Benliğimi kaybettim sanıyordum tamam mı, sebebi cevremdekilermis🐖💨(bu aralar favori emoji kombinasyonum bu🥳🥳) degismisim gibi tepkiler alinca direkt kendimi bu düşüncenin içine atmisim (dumbbitch🤬) Farkındalık bize niye bu kadar geç uğruyor fln skwnekdmkekrkekr☠️ Dışarıdan bir göz olarak çok iyi bir izleyicisindir ama iş kendine bakmak olunca yapamiyorsundur pov: Su icmedin su iç İçinde var olan bir karakteri anahtarmiscasina sadece belli kilit kişilerin yanında açmak da çok kısıtlanmış hissettiriyor, hani içinde o senin, istediğinde kullanabilmen gerekmez mi🕳️ Kısıtlanmak her zaman fiille desteklenmek zorunda degil, bazen söylenen bir kelime bile senin yapmak istediğin bir şeye karşı "hayır ya bunu yapmamaliyim" fikrini aklına getiriyorsa yine kisitlaniyorsundur Su icmedin Çocukların da bir birey olduğunu düşünemeyen acil zavallı orrrrrullar imha edilmeli Sen doğurdun diye kuyruğun olmayacak, senin fikirlerine aynen sahip olmayacak, yapmak istediğin şeyleri o yapmak istemeyecek anlamak zor değil be Yakın olduğun birinden aniden soguman gayet doğal, bu seni kötü biri yapmaz sadece aranızdaki bağın basit şeyler üzere kurulduğunu gösterir Su Planladığın çoğu şeyi yapamamak senin dağınık olduğunu göstermez, sadece senin düzen fikrinin daha ucu açık olduğunu gösterir Her şeyi romantize etmek biraz da gösteriş ithnk Ne bulursan iç Ne giydiğin seni tamamen yansıtmaz, insanlar giyimin üzerinden seni kalıplara soktuğunda bu onların zihinleri dışına cikamadiklari anlamına gelir (CANİNİ SIKMA YANİ)
Yıldızlar kadar uzak , gece kadar yakın..
Küçüklüğümde böyle bir şeyleri tam anlamaya yakın bir bilince sahipken evin içindeki ışıkların bir saatten sonra söndürüldüğünü çok iyi hatırlıyorum. Işıkların kapanması ile uyuma saatinin geldiğini ve ortalığın derin bir sessizliğe bürünmesi gerektiğini bilirdim öyle ki saatin tiktakları bile duyulur bir vaziyette yatağımda öylece bekleyip az bir zaman sonra da uykuya dalacağım çok iyi bilinirdi. Şimdi artık bu ışıkları kapatan kişi benim. Kendimi evin diğer kısımlardaki ışıkları kapatırken bunu sanki bu böyle olması gerekir ki evin artık uyku moduna geçmiş olduğunu bildirmem gerekirmiş gibi hisettim. Herhalde ben küçükken ışıkları kapatan kişiler de bu şekilde düşünmüşlerdir bilemiyorum

denizhan

@denizhannnn
·
Bundan böyle evin büyüğü benim .d