Spoilerli DY yorumm️️
Puan vermedi·536 syf.··
2026 4. kitabı
·
49 günde okudu
·
Okunma: 25 Haziran 2026 00:28
İyi de değildi kötü de değildi. Adoranın yazısı gelişmiş okurken keyif aldım. Doğrusu savaş kısmının daha önce geleceğini sanmıştım, yanılmışım. Kitap 530 sayfa savaş 450. sayfada gümbür gümbür geliyo. Güney cephesinin dümdüz olduğunu söylüyorlar fakat Zaiden hâla yaşıyor ve onunla ilgili bir tek bişi bile söylenmiyor. Irithelin güç kazanmasını az çok tahmin etmiştim linin saigenin eurianın, reikanın var onun niye olmasın. Çok ani geldi onun gücüde ve neden geliyo nasıl olabiliyor. Gelelim Reika hazretlerine o kadar iyilik yap sonra arkadan bıçakla paşaya bak ya bide ukala ukala konuşuyo. Reikaya Tarrentten daha fazla paragraf ayırmış Tarrenti daha fazla okumak isterdim. Andros ve Lin yarım kaldı yanarsam bir ona yanarım ama linin saige ve irithel gibi aşkın peşinden koşmaması iyi oldu. Nxy ve Valroda niye mal gibi güç gösterisi yapıyolarsa boş yere öldüler. Yan karakterlerin çoğu ölmüş ya. Delhin ve Rakana üzüldüm daha çok ama onların ölümünü daha savaş içlerinde anlatsaydı büyük ihtimal ağlardım sonda verdiği ve karakterlerin hiçbiri birşey hissetmediği için duygusal olmamış. Nefeliyede daha çok sahne verilebilirdi bence. Irithelin güç kazandığı sahnede sanki ben kazanıyormuşum gibi hissetirdi o sahne en sevdiklerimdendi. Güzel bir maceraydı…
1000Kitap
Diyarların YazarıAdora Yağmur · İndigo Kitap · 202693 okunma
Karşınızda: Elfhame'in Yüce Kraliçesi ve Yüce Kralı
10/10
·344 syf.··
Beğendi
·
2026 52. kitabı
·
24 saatte okudu
·
Okunma: 16 Haziran 2026 15:36
Merhabalarr. Bugün Peri Halkı serisinin 3. kitabıyla karşınızdayım. Son kitapta Cardan, Jude'u insan diyarına sürgüne yollamıştı. Jude insan diyarında hayatta kalmaya çalışıyor. Bu esnada eline Peri Diyarı'na geri dönmek için bir fırsat geçiyor ve olanlar oluyor. ᯓ♛İNCELEMEM: Bu kitabın dilini çok sevdim. Duyguları çok güzel hissettirdi. Karakterleri 2.kitapta sevmiştim burada iyice bağlandım. Diğer kitaplardaki anlam boşlukları, havada kalmışlık hissi bu kitapta yoktu. Bir çevirmenine bakayım dedim. Ne göreyim. Bu kitabın çevirmeni farklı. Sayın İdil Bostan'ın eline sağlık son kitabı iyi ki o çevirmiş. Bir çevirmenin bu kadar önemli olduğunu bu seriyle anladım. Önceden de serinin çevirisinin kötü olduğu söyleniyordu ama DEX'e alışığım diye pek bir şey olmaz dedim. Diğer kitaplarda sorguladığım geçmiş zaman, şimdiki zaman gidip gelmeleri çevirmenden dolayıymış. Yazardan olmadığını fark etmiş oldum. Muhteşem bir seriyi çevirmen katletmiş. Kitaptaki aksiyonsa burada arşa çıktı. Okuyorum okuyorum büyük bir olay oluyor okumaya devam ediyorum daha büyüğü oluyor. Duygudan duyguya girerek okudum. Romantizm kısmı asıl bu kitapta vardı. Yine aman aman yok ama yeterli dozdaydı. Yazar dengeyi güzel kurmuş abartmadan araya serpiştirmiş. SPOİLİ KISIMMM!!!! Jude'un Madoc'la dövüşmesini okumak hoşuma gitti. Tüylerimi diken etti ettiğini itiraf ediyorum. Ama bence bir kitabın olmazsa olmazı bu ufak tefek telaşlardır. Jude o yaralı haliyle Cardan'ı kurtarmaya çalıştı. (Bir de hâlâ ona aşık olmadığını kendine hatırlatıp durdu. bu aşk değilde ne?) Cardan'ın ipleri eline alıp GERÇEK bir kral gibi davranması çok hoşuma gitti. Hiçbir şey yapmayıp anca eğlence peşinde olan erkek karakterleri sevmiyorum. Ki artık gücünü göstermeseydi benden büyük bir linç yiyecekti. Jude'u
1000Kitap
Hiçliğin KraliçesiHolly Black · Dex Kitap · 20211,425 okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
2/10
·272 syf.··
2026 8. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 02 Haziran 2026 01:18
Daha önceden yarım bıraktığım ama 3 gün önce elime tekrar aldığım kitabı bugün bitirmiş bulunmaktayım. Klasik bir yaz aşkı romanıydı ve beni pek sarmadı açıkcası. Yazarın dilini de çok sevdiğimi söyleyemeyeceğim. Karakterlerin yaşamış olduğu duygular bana geçmedi ve bu kitap beni çok cringe hissettirdi. İlk başta kitabı yarım bırakmamın sebepleri buydu. Fakat daha sonradında durduk yere kitap aklıma gelmeye başladı. Bayağı bir uzun süredir kafamın içinde dolaşıp arada kendini hatırlatmaya başladı ve ben de kitabı başka bir kitabı okurken elime aldım ve iki kitabı birlikte okumaya başladım. Bu arada iki kitabı birden okuma deneyimini ilk defa denedim ve sanırım biraz hoşuma gitti. Olaylar sandığım kadar karışmadı ama sık yapacağım bir şey değil maalesef. Sıklaşırsa kafa karışıklığı olur diye düşünüyorum. Kaldığım yerden okumaya devam ettim. Baştan başlamak istemedim çünkü olayları hatırlıyordum zaten, aklımdan çıkmamıştı. Bu sefer okuduğumda yazarın dilin akıcı ama nasıl desem, ya eksikleri çok fazlaydı bence. Sinir olduğum çok yer oldu. Sırf ayrılık olsun diye saçma salak bahaneyle ayrılık yazılmıştı ve kız karakter çok bencildi. Aşırı aşırı bencildi ve onun bu bencilliği beni rahatsız etti, Allah Jacop kardeşimize sabır versin. Yanarım yanarım bu hikayede erkek karaktere yanarım yani. Ki ben erkek olsam böyle bencil bir kızı hayatımda istemezdim. Erkek bile olsam beni anlayabilecek bir kızla birlikte olmak isterdim. Kısacası sevmedim. Yaz aşkı romanları bana göre değil. Bu kadar.
1000Kitap
SeoulmatesSusan Lee · Artemis Milenyum · 2023159 okunma
10/10
·100 syf.··
Beğendi
·
2024 47. kitabı
·
12 saatte okudu
·
Okunma: 02 Aralık 2024 23:56
Bir bütün idim ben Leyla ile. Sense Leyla'yım diyorsun. Sen Leylä isen eğer, beni yakmaya hayalin yeter, takatim yok sana kavuşmaya. Varlığı olmayan bir zerreye aynadan ne fayda? Canım gideli hayli zamandır, cismindeki bir başka candır; bir Özge candır. Sensin beni benden ayıran, uzaklaştıran. Ben yokum, senin tecellin var. Vuslatının ağır yükünü kaldıramam ki. Önceleri sen vardın, şimdi ben yok oldum. Manevi dünyamda dostum daima sensin. Dış görünüşe değer verme bahsi ortadan kalktı artık. Gönül çok önceleri sana koştu canım seninle gitti. Şimdiki canım Leyla'ya değil, Mevlâ'ya yönelik. Bir'lik yolunda seninle olmam, yanarım. Şimdi, gözümün nuru, gönlümün aydınlığı... Ben maskaralığa nam salmışım nam salmışım bari sen bu yola girme. İçinden çıkma namus perdesinin. Mecnun olan benim; bana yaraşır delilik, kınamışlık. Şimdi git, aşk töresini, âşıklık geleneğini, maşuk gidişatını bozma. Gir şimdi, ey vefalı! Açtırma kötü söz arayanların dudaklarını; sakız verme dedikodu arayanların ağızlarına. Beni aramaya çıktığını âleme bildirip deliliğine ferman yazdırma. Kimse seni burada görmeden git. Ben ki varım; sen içimdesin, bunu bil!..
Leyla ile Mecnunİskender Pala · Kapı Yayınları · 20205,7bin okunma
Dizi tadında, sezonluk ince memed 3
Puan vermedi·629 syf.··
2026 15. kitabı
·
51 günde okudu
·
Okunma: 14 Mayıs 2026 12:48
Çukurova'nın tüm köyleri, zabıtları , jandarmaları hatta hatta ağaları bile farkındalar düzende bir pürüz var . Buna bir dur denilmesi gerek. Ama gel gör ki herkes aman ben konuşmayayım yanarım vs . İşte ince memed hepsinin sesi. 1-2-3 okudum ve çok akıcı tüm devinimler dizi izlercesine gözler önünden akıyor. 4. Seriyi de çok merak ediyorum acaba orda ince memed hangi zorluklarla karşılaşacak ve seyran noldu acaba . Hatçe , döne off cidden tüm kahramanlar sanki yan komşum gibi. Çok akıcı. Yaşar Kemal'in o mükemmel tasvirleri adeta insanı hayran bırakıyor kendine. Toprak , su , hava ...
İnce Memed 3Yaşar Kemal · Yapı Kredi Yayınları · 202326,3bin okunma
Puan vermedi
bu kitabı cok seviyorum ve sonu bence inanılmaz travmatikti. Sinir oldugum seyler: Yusuf ve Muazzez’i asla icime sine sine okuyamamak. Sadece birlikte gecirdikleri tek bir düzgün gün bile okuyamadık yanarım ona yanarım. Ayrıca Yusuf Muazzez’i sevdi mi sevmedi mi bi türlü net bir cevap da yok. Ali Muazzez’le evlenmek istediğinde muazzezi bırakmak istemiyor gibi ama evlenmeleri için de elinden geleni yapıyor, kıskanmıyor. Sevdigini de soylemedi soylemeyi birak hissettirmedi bile. Sanki Muazzez’le olmak bir gorevmis gibi idare ettiler bir süre. Muazzez’le ilgili sinir oldugum sey ise asla annesine karşı gelmemesi ve ayran budalası gibi annesi ne derse onu yapması. Ya o çocuk senin icin sizin için çalışmaya gidiyor senin yaptıgına bak Muazzez ya. Annesi olacak mendebura o kadar sinir oluyorum ki yorum bile yapmayacagım onun hakkında. Kitapta en çok üzüldüğüm kişi ise kuşkusuz babaları Selahattin bey. Bence o kadar iyi ve tatlı bir adamdı ki bu kadar mutsuz bir hayata sürüklenmesi ve sonra da göçüp gitmesi.. kahroldum yerden yere vurdu beni resmen ama ona kızdığım kısımlar da var mesela o seytan karısına bi türlü dur dememesi sürekli bir alttan alma öf bıktım şu kadına biri dur demeliydi ya. Kitaba girip bir tane carpasım geldi. kesinlikle bir dilek hakkım olsaydı 3.sü falan bu olurdu. Bir de Muazzez’i şöyle omuzlarından tutup sallardım kendine gel diye. Evet incelememiz bu kadardı son kısmı o kadar üzdü ki beni kagit yakma ritueli ile unutmayı denedim şakasız. Sabahattin ali bey. Travmatik sonlar adamı resmen
Duygu ve Düşünce
Kuyucaklı YusufSabahattin Ali · Yapı Kredi Yayınları · 2025210,9bin okunma