Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Yaşar TOPÇU

Yaşar TOPÇU
@yasar_topcuu
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
İSTANBUL
64 okur puanı
Şubat 2021 tarihinde katıldı
Şu anda okuduğu kitap
272 syf.
10/10 puan verdi
·
56 günde okudu
Modern Türk Edebiyatının Ana Çizgileri
Kenan Akyüz'ün Modern Türk Edebiyatının Ana Çizgileri kitabı hacim bağlamında ince görünmesine rağmen muhteva açısından nitelikli bir eserdir. Aynı zamanda diğer eserlerle mukayese edildiği zaman müstesna bir yere sahiptir. Çünkü Tanzimat'tan-Cumhuriyet'e(1839-1923) kadar oluşan edebi hareketleri tarihi - siyasi - sosyal ve toplumsal bağlamda sade, açık bir üslup ile kaleme almıştır. Edebiyat tarihi açısından önemli bilgiler içeren bu eser tür özelinde( şiir, tiyatro, roman-hikaye, mizah-hiciv, edebi tenkit) detaya inmeden, muhatabını sıkmadan ufuk açıcı bilgilerin ışığında yolumuzu kısaltması hasebiyle önemli konumdadır. Hülasa yeni Türk edebiyatı sahasında temelinizi güçlendirmek istiyorsanız gönül rahatlığıyla bu eseri baş ucu kitabı yapabilirsiniz. Buna binaen kitabın sonunda yer alan ayrıntılı kaynakça ise çalışmanın ne kadar kıymetli olduğunun somut göstergelerindendir. Bununla beraber bibliyografya hazinemizi genişletmesi açısından döviz mahiyetinde olduğunu da söylemeden geçemeyeceğim...
Modern Türk Edebiyatının Ana Çizgileri
Modern Türk Edebiyatının Ana ÇizgileriKenan Akyüz · Inkılap ve Aka Sahaf · 2020188 okunma
Reklam
104 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
·
15 saatte okudu
Bir eseri okurken dikkat buyurduğum ilk nokta romanın başlangıç cümlesi olmuştur hiç şüphesiz. Bu eser, ilk cümlesiyle muhatabını tesir altına alıp, okuyucusunda büyük bir etki yaratmaktadır. Çünkü eserin ilk tümcesiyle beraber, her okuyucu gerçek yaşamında yaşadığı duygu durumlarıyla ilgili çeşitli anekdotlar bulacaktır bu eserde. Çünkü romanda isimsiz bir ressamın süregelen zaman zarfı içerisinde yaşadığı birtakım sıkıntıların ışığında nasıl bohemli, buhranlı, marazi vb. hayatın içerisine sürüklendiğini ele almaktadır. Aslında yukarıda ifade ettiğimiz ve türevindeki temalar bizi bütünüyle ''ölüm'' temasına götürmektedir. Hiç tereddütsüz ve mübalağasız söylüyorum bu roman okuduğum eserler arasında çok önemli bir konuma erişmiştir. Aynı zamanda zihinsel konforunu bozmak isteyen herkese de şiddetli bir şekilde tavsiye edilir. Zaten Andre Breton, ''Başyapıt diye bir şey varsa o da budur'' cümlesi bu eserin ne derece nitelikli olduğunu bizlere göstermektedir.
Kör Baykuş
Kör BaykuşSadık Hidayet · Kırmızı Kedi Yayınevi · 202128,1bin okunma
56 syf.
7/10 puan verdi
·
1 saatte okudu
II.Yeni şairlerinden olan Ece Ayhan'ın ''tersten düşünmek'' şeklinde bir fikri vardır. Ben bu kalıbı biraz değiştirerek ''tersten yaşamak'' şekline dönüştürmek istiyorum. ''Benjamın Button'ın Tuhaf Hikayesi'' adlı eserde anlatılmak istenen tam olarak budur. Zaten kitabın arka kapak yazısında da Mark Twain'in şu sözünden esinlenerek yazıldığı bildirilmiştir: '' Hayatın en iyi kısmının başta, en kötü kısmının da sonda olması ne yazık.''
Benjamin Button'ın Tuhaf Hikayesi
Benjamin Button'ın Tuhaf HikayesiF. Scott Fitzgerald · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202021,3bin okunma

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
52 syf.
8/10 puan verdi
·
1 saatte okudu
Cengiz Aytmatov'un iki küçük hikayesinden oluşan bu eser, maddiyat ( sayfa sayısı) bağlamında hacimsiz olarak görülse de, maneviyat ( tesiri, etkisi) bakımından kuvvetli bir eser olduğunu ifade edebiliriz. Buna binaen dil ve üslup açısından ise sade, duru, açık bir dille yazıldığını söyleyebiliriz. İlk hikayemiz ''Kızıl
Kızıl Elma - Oğulla Buluşma
Kızıl Elma - Oğulla BuluşmaCengiz Aytmatov · Ötüken Neşriyat · 20183,606 okunma
88 syf.
8/10 puan verdi
·
3 günde okudu
PATRON-İŞÇİ METAFORU ÜZERİNDEN KLASİK EDEBİYATI İNCELEMEK
Öncelikli olarak bu kitabın başlığı birçok insana ilk başta abes gelebilir. Lakin sayfaları okudukça muhteva ile başlığın birbiriyle ilişki içerisinde olduğu anlaşılacaktır. Bununla beraber '' Patrimonyal'' devlet anlayışını şu şekilde tanımlayabiliriz: ''Egemenlik gücü, mülk, tebaa mutlak biçimde hükümdür ailesine aittir.'' Bu tanımlamadan
Şâir ve Patron
Şâir ve PatronHalil İnalcık · Doğu Batı Yayınları · 2019640 okunma
Reklam
80 syf.
9/10 puan verdi
·
Beğendi
·
13 saatte okudu
Cengiz Aytmatov, bu eserinde birkaç temayı birbirine entegreli bir şekilde işlemiştir. Bunlardan birincisi eski zamanlardan günümüze kadar gelen ve halen çeşitli yörelerde devam eden töre kanunudur. Ele alınan ''töre kanunu'' birbirine bağlı iki aile ve Cemile üzerinden romanın başlangıcında aynı zamanda da sonunda harikulade dil ve üslup anlayışıyla okuyuculara sunulmuştur. Eserdeki bir diğer tema ise ''aşk''tır. Bunun için romanı okuyanların bu eseri '' büyük bir aşk hikayesi'' olarak nitelendirmesi tabiidir. Bu konu üzerine birkaç kelam da ben ifade edeceğim. Süregelen zaman zarfı içerisinde aşkın, sevginin tanımını Hayati İnanç'ın da ifade ettiği üzere tek bir cümle üzerinden açıklamaya çalışırım. O tanımlama da şu şekildedir: '' Rağmen sevmek.'' Yani her şeye rağmen sevmek, sevdiği insandan vazgeçmemektir. Tam olarak Cemile'nin Danyar'a, Danyar'ın Cemile'ye olan aşkı bu şekildedir. Ancak kalıplaşmış kültürel kodlarımız sebebiyle cihan üzerinde birbirini sevmeyen ve zaruri bir şekilde evli olan insan sayısı yadsınamayacak derecededir. Bu düşüncelerin ışığında gerek Cemile'yi gerekse Danyar'ı '' kendi olabildikleri'' için ve her şeye rağmen birbirlerine karşı duydukları sevginin peşinden gittikleri için ikisini de ''nümune-i imtisal'' olarak tanımlamak istiyorum. Çünkü kültürün getirdiği birtakım düşünce sistemini yıkmayı başarmışlardır. Son olarak bu düşüncelerimi romanın son satılarında geçen bir cümle süslemek istiyorum: '' Git Cemile, git! Hiç pişman olma, sen mutluğunu en sarp yollarda yürüyerek buldun!...''
Cemile
CemileCengiz Aytmatov · Ötüken Neşriyat · 201932,3bin okunma
415 syf.
10/10 puan verdi
·
22 günde okudu
HUZUR'UN İSTANBUL'U
Ahmet Hamdi Tanpınar'ın Huzur romanı ilk okuyuşta Mümtaz ile Nuran'ın geriye dönüş tekniğiyle birbirlerine olan aşkları anlatıldığını söyleyebiliriz. Lakin bunun arka planında yatan en önemli şey yazar, bu kahramanlar üzerinden okuyucuyu İstanbul'un çeşitli semtlerini gezdirerek onlara İstanbul'un kültür birikimi hakkında bilgiler vermektedir. Çünkü romanda İstanbul'un çeşitli semtlerine ve ilçelerine yapılan gezilere baktığımızda bizim için tarihi önemi olan yerler olduğunu fark ederiz. Örneğin; Beyoğlu, Boğaziçi, Üsküdar, Erenköy muhiti; Saraçhane, Okçular, Sedefçiler, Taksim semti başta olmak üzere birçok yere çeşitli gezintiler yapılmıştır. Buna binaen İstanbul'un eserde ne kadar önemli bir konumda olduğunu romanın arka kapak sayfasında yazan düşünceler ile açıklayabiliriz:'' İstanbul, Mümtaz ile Nuran aşkının yaşandığı çevre olmaktan çıkarak, adeta bir roman kahramanı gibi ele alınır.'' Görüldüğü üzere bu cümle yukarıda ifade ettiğimiz görüşlerimizi destekler mahiyettedir.
Huzur
HuzurAhmet Hamdi Tanpınar · Dergah Yayınları · 201916,4bin okunma