Ben öyle size bilgiye boğan bir yorum yapmayacağım. Hobbit'i az çok hepimiz biliyoruz ama bilmekten ziyade okumaya da geç kalanlarınız benim gibi mevcuttur, bilin bakalım çok şey kaçırmış mıyız? Kesinlikle evet!
Evet ben filmlerini uzun zaman önce izledim epey de sevdim ve izlediğim şeylerin kitabını okumakta zorlandığım için muhtemelen bu serilere de giriş yapmam diye düşünürken kendimi bir anda Orta Dünya'da buldum. İyi ki de bulmuşum.
Bir fantastik sever olarak satır aralarında gizlenmiş hobbitlerin, büyücülerin, elflerin, cücelerin ve daha birçok olağanüstü varlığın kol gezdiği orta dünyaya tanıklık etmek büyük keyif. Ben her zaman sil baştan oluşturulan dünyalarda yazarlara ayrıca hayran kalıyorum, çünkü doğru ve olağan bildiğimiz her şeyi yıkıp yepyeni bir dünya anlatmak bence oldukça zorlu bir yol ama Tolkien bunu ustalıkla başarmış. Keyif veren bir serüven Hobbit'in yolculuğu. Yüzüklerin Efendisi serisine girmeden de tatlı bir başlangıç. Severek okudum ve ilgisini çeken herkese de gönülden tavsiye ederim!
HobbitJ. R. R. Tolkien · İthaki Yayınları · 202317,2bin okunma
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
"Oraların derinlerinde, karanlık suların yamacında, ufak ve sümüksü bir yaratık olan Gollum yaşardı. Ne geldiği yeri biliyorum ne de kim ve ya ne olduğunu. O Gollum'du. "
"o acı sözler ben daha farkına varamadan ağzımdan çıkıyor; ne kadar konuşursam iş o kadar kötüleşiyor, insanların duygularını incitmek ve korkunç sözler etmek keyifli oluyor sanki."