neslihan

neslihan
Psikolojik şeyler güzeldir - Psikolojik Danışman
Yaşar Kemal...
10/10
·438 syf.·
Beğendi
·
2023 6. kitabı
Nerden başlasam bilmiyorum. Ruh adamdan sonra beni bu kadar etkileyen bir kitap daha olmamıştı. Okurken ciddi ciddi gözlerimden yaş süzülen yerler oldu, gülümseye gülümseye okuduğum yerlerde… Sen ne iyi bir yazarsın Yaşar Kemal… Nasıl betimlemeler onlar her sahne gözümün önünde canlandı, bu nasıl bir anlatım! Hikayenin içinde tüm olan biten gözümün önünde yaşandı sanki. Az biraz Yaşar Kemal’ i anlatacağım sonra bu kitabın güzelliğini en son kendi fikirlerimi yazıp bitireceğim. Yaşar Kemal Adana’yı öyle güzel anlatmış ki baktığımda kendisinin Adanalı olduğunu gördüm. Hayatı boyunca 38 ödül almış. İlk kez NOBEL EDEBİYAT ödülüne Türkiye’den aday gösterilen ilk yazar olmuş. İnce memedi (4 cilt) tam 32 senede yazmış. Temasını özetlemek gerekirse: "Halka kim zulmediyorsa, etmişse, halkı kim eziyor, ezmişse, onu kim sömürmüş, sömürüyorsa, feodalite mi, burjuvazi mi... Halkın mutluluğunun önüne kim geçiyorsa ben sanatımla ve bütün hayatımla onun karşısındayım. [...] Ben etle kemik nasıl birbirinden ayrılmazsa, sanatımın halktan ayrılmamasını isterim. Bu çağda halktan kopmuş bir sanata inanmıyorum." Peki gelelim İnce Memed’ten sonra kafamda dönen fikirlere: Bir adam var insanlara eziyet ediyor, dövüyor, malı olarak görüyor, emeklerini çalıyor, cahilliklerinden faydalanıyor, çalıştırıp onları üzerinden para kazanıyor, korkutuyor, sevdiklerinden ayırıyor, aç bırakıyor kendi emeklerini dilendiriyor, tüm varlıkları kişilikleri üzerinde hak sahibi oluyor. Peki diğerleri ne yapıyor ayıralım. Kimisi ( Büyük çoğunluk) aman ağzımızın tadı kaçmasın susalım sen büyüksün ağam paşam diyip kulaklarını gözlerini kapatıp köpekleri oluyor , kimisi içine sinmiyor bu işte bir sıkıntı var ama ben mi kurtaracam koca köyü elimden ne gelir deyip bahanelere sığınıp korkusundan susup ağam paşam
Edebiyat
İnce Memed 1Yaşar Kemal · Yapı Kredi Yayınları · 202374,5bin okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Özgür bir dünyanın özlemini çekerdi.
1000Kitap
Konuşan insan, öyle kolay kolay dertten ölmez. Bir insan konuşmadı da içine gömüldü müydü, sonu felakettir.
Edebiyat
İnsanoğlu bu, kimin içinde ne var bilinmez.
1000Kitap
İnsanoğlu çiğ süt emmiştir. Her kötülüğü yapar, her iyiliği de yaptığı gibi.
Edebiyat