Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Anthony Grafton

Anthony GraftonYeni Dünyalar Eski Metinler yazarı
Yazar
Editör
7.9/10
11 Kişi
27
Okunma
3
Beğeni
1.474
Görüntülenme

Anthony Grafton Gönderileri

Anthony Grafton kitaplarını, Anthony Grafton sözleri ve alıntılarını, Anthony Grafton yazarlarını, Anthony Grafton yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
"Tıp yazarı Galen, Roma'nın kitapçılar bölgesinde satışta olan 'Hekim Galen' başlıklı sahte bir eseri görünce, gerçek eserlerini adını taşımasına rağmen tamamen veya kısmen tahrif edilmiş diğerlerinden ayıracak koca bir kitap yazmak zorunda hissetti."
176 syf.
5/10 puan verdi
·
3 günde okudu
Ne çekici bir başlık değil mi? "Sahtekârlar ve Eleştirmenler - Batı İlim Dünyasında Yaratıcılık ve Düzenbazlık" İçerik? Maalesef. Adıyla, kapağıyla ilgimi çeken kitap maalesef neredeyse hiçbir şey edinemeden bitti. Okuması da zordu açıkçası. "Batı İlim Dünyasında Yaratıcılık ve Düzenbazlık" denilince okur, sadece sahte kitapları bulmayı beklemiyor. Özensiz bir dizgisi var kitabın. İçindekilerde belirtilen sayfalar tutmuyor, bazı özel isimler aynı sayfada bile farklı şekilde yazılıyor. Sahte kitaplar konusuna ilgi duyanlar için faydalı bir kitap olabilir. Eserde yer alan sahte kitap kapakları dikkat çekici ama bunlar da kitabı benim için cazip hale getirmedi. Uzun zamandır ellerimi boş bırakan böyle bir okuma yapmamıştım.
Sahtekarlar ve Eleştirmenler
Sahtekarlar ve EleştirmenlerAnthony Grafton · İz Yayıncılık · 20224 okunma
Reklam
241 syf.
·
Puan vermedi
·
40 günde okudu
/dipnot makrokozmosu: esansiyel bir araç yazarları iktibas yapmaya ve yapmamaya ne teşvik eder ve bu ideal ne ölçüde gerçekleştirilmelidir? İlim geleneği, ilim sahiplerinin kendi araştırmalarını tasdik ederken, çalışmalarının konusuyla alakalı önceki eserlere başvurmalarını icap ettirir. Bu bibliyografik deliller, yazarın kendi araştırmasını
Dipnotlar - Ciltli
Dipnotlar - CiltliAnthony Grafton · Türk Tarih Kurumu · 20127 okunma
diş hekiminin matkabının kuvvetli vızıltısı gibi, tarihçinin sayfasındaki dipnotun gürültüsü rahatlattırır.
[..] kalpazanlığa göz yuman bir kültür, kaçınılmaz biçimde kendi yüksek zeka ürünlerinin itibarını, bazen onarılamaz biçimde zedeler.
[..] son derece iyi tek bir koşutluk, bir dizi müphem tanıklıktan çok daha güçlüdür.
Reklam
Kalpazan birçok taşla dolu bir satranç tahtasıyla karşı karşıyadır: Kimi konuyla ilgili, kimi muhtemelen ilgili, kimi ucundan kenarından ilgili ve kimi de hakikaten ilgisiz olgularla, kimisi ona destek çıkan, kimisi de karşı çıkan metinler. Onlara ani bir şah mat fırsatı vermeden kendi eklediği yeni parçalarla nasıl hamleler yapmalıdır? Bu durumda ortaya iki olasılık çıkmaktadır. Kalpazan tahtadan, kendi taşları haricindeki her şeyi süpürüp atma iddiası güdebilir. Yahut hakiki taşları da kullandığı bir rok yaparak, kendi temelsiz yalanlarıyla, gerçeği arayanların arasına girmeyi deneyebilir. Çoğu zaman da birbirine karşıt gibi görünen bu iki manevrayı bir arada yapmaya kalkışır.
Edebiyat sahtekârlıkları, kitabelerde yapılanlardan çok daha iddia­lıydılar. Rönesans araştırmacıları ve entellektüellerinin kimileri, aynı zamanda başarılı kalpazanlardı. Bu kişilerin eserleri ise, hem biçim hem de amaçlar açısından, hakiki eski metin cüzlerine yeni çerçeveler tedarik etmekten başlayıp baştan sona serbestçe uydurulmuş yepyeni geçmişler yaratmaya dek uzanan bir çeşitlilik gösteriyordu.
Dini ve edebi kalpazanlık ile bunlara karşılık gelen eleştiri yön­temleri antik dünyanın çöküşünden sonra da devam ettilerse de, Ortaçağ’da karşılaşılan yeni biçimler, yasal otoritelerin onlara yönelik eleştirisi ile bizzat yaptığı kalpazanlıklardı. Kalpazanlığı ve eleştiriyi kullananların çoğu, rahip ve hukukçuydu. Kalpazanlar çoğunlukla, bir kişi ya da kurumun, arazi ya da ayrıcalık kazanmak için gereksin­dikleri donanımı sağlamak için uğraşıyorlardı. Bir mezhebin ya da tarikatın, azizlerden birinin mucizeler gösteren kemiklerine sahip olduğunu kanıtlaması için, kemiklerin asıl yerlerinden nasıl getiril­diğine dair bir hikâye tedarik etmeleri örneğinde olduğu gibi, bu ürün­ler yazılı olmalarına rağmen, kalpazanların yöntemleri edebi metinler üretmede odaklanmış değildi. Esas odaklanma belgenin tasarlanması üzerineydi[..]
"Bir yazar kaynağını belirtmeden iddialarda bulunursa, okuyucunun da yazarın yalnızca kulaktan dolma bilgilerle yazdığına inanma durumu oluşur."
Sayfa 210 - Türk Tarih Kurumu - 1. BaskıKitabı okudu
Reklam
"Gerçek kuyunun en dibinde yatar; biz suyu yüzeyinden içeriz, özellikle de kepçe ile yukarı boşaltmaları için diğerlerinin şahitliğine dayandığımızda."
Sayfa 139 - Türk Tarih Kurumu - 1. BaskıKitabı okudu
Noel Coward'a Göre Dipnot
...bir dipnotu okumak zorunda kalmak, sevişmenin ortasında aşağıda çalan kapıyı açmaya benzer...
Sayfa 70 - Türk Tarih Kurumu - 1. BaskıKitabı okudu
İş üzerinde yakalandığında, becerikli suçlu kurbanına cüzdanını geri alması için sessizce yalvarır: kurban cüzdana yetiştiği vakit de hırsız "Yardım edin, beni soyuyor!" diye bağırır.
Sayfa 14 - Türk Tarih Kurumu - 1. BaskıKitabı okudu
33 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.