Raymond Queneau (1903 - 1976), düzyazı ve şiirlerinde dili büyük bir ustalıkla kullanan 20. yy. ortalarının önde gelen gelen Fransız yazarıdır. Ansiklopedik merakları da olan yazar, etkili Encyclopédie de la Pléiade'in önce düzeltmenliğini, 1955'ten sonra da yönetmenliğini yaptı. 1920'lerde gerçeküstücülükten etkilenerek benimsediği sözcük oyunlarını, kara mizahı ve otoriteye karşı alayı içeren üslubunu sonradan da sürdürdü.
1960'lı yıllarda edebiyatın sınırlarını genişletmek amacıyla bir grup arkadaşıyla oulipo akımını kurdu.
Mizahi üslubu ve dilsel çarpıtmalarıyla gerçekte köklü kötümserliğini ve ölüm konusundaki saplantısını gizliyordu.
Konuları genellikle bir banliyöde, bir lunaparkta ya da metroda geçen romanlarında saçma bir dünya imgesi çizen Queneau, bu yapıtlarında sıradan insanların yaşamını, günlük dildeki argodan yüksek şiirsel anlatıma kadar değişen bir üslupla betimler.
Queneau'nun yayınladığımız diğer kitapları: Zazie Metroda, Zorlu Bir Kış Biçem Alıştırmaları ve Dostum Pierrot’dur.
NOT: BAZEN ARKA ARKAYA ÇOK FAZLA İNCELEME PAYLAŞTIĞIM İÇİN SORULUYOR. BUNLAR BANA AİT VE BİR SÖZLÜK SİTESİNDEKİ ÜYELİĞİM SÜRESİNCE PAYLAŞTIĞIM İNCELEMELER. BURAYA ZAMAN BULDUKÇA TAŞIYORUM.
________________________________________________
Çeviri gerçekten kötü. Kendimi kurgudan kopmuş, editör gibi cümleleri düzeltirken buluyorum. Belki editör dokunuşuna ihtiyacı var, bilemiyorum.
Daha önce bu kitabı okumuş olanlar yorum yazabilirse sevinirim.
Zorlu Bir KışRaymond Queneau · Sel Yayıncılık · 200312 okunma
1001 Kitap listesinde de yer alan eser çok faklı düşünülüp yazılmış. Yazar birkaç satırlık bir metni onlarca farklı şekilde anlatıyor.
Sayfalar akıp giderken aynı metni farklı anlatım şekilleri ve farklı cümlelerle okuyorsunuz.
Bu denli fazla anlatım türlerinin mevcut olması hem yazar adayları için hem de okuyucular için değerli bir kaynak oluşturuyor.
Bir olay kaç farklı şekilde anlatılabilir? Peki, her anlatışımızda olayın ortaya çıkaracağı etki değişebilir mi? Dil ve üslup karşı tarafta hep aynı etkiyi mi yaratır? Dilin sınırları nedir? Ne kadar esnetebiliriz? İhtimaller nedir? Bu gibi soruların cevapları sanırım sadece bir kitapta yazıyor: “Biçem Alıştırmaları”
Şair ve yazar Raymond