Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Sidney Finkelstein

Sidney FinkelsteinMüzik Neyi Anlatır yazarı
Yazar
7.6/10
9 Kişi
33
Okunma
1
Beğeni
1.188
Görüntülenme

Sidney Finkelstein Sözleri ve Alıntıları

Sidney Finkelstein sözleri ve alıntılarını, Sidney Finkelstein kitap alıntılarını, Sidney Finkelstein en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Caz, bireysel zihinle topluluk arasındaki etkileşimin müziğidir.
Sayfa 30
Müzik piyasasının ve müzik sanayisinin doğuşu ile birlikte, “özgünlük” satılabilir metanın ayrılmaz parçası haline geldi;
Sayfa 58
Reklam
Caz yalnızca bir zekâ ürünü değildir. Hiçbir sanat salt zekâ ürünü olmaz. Caz, müzikte en bilinçli ustalığın, zevkin, sanatçılığın ve zekânın yol gösterdiği bir heyecan akışıdır. Johnny Dodds, King Oliver, Louis Armstrong, “Jelly-Roll” Morton, Bessie Smith, Duke Ellington ve Lester Young’ın yapıtlarının temel özelliği budur. Buna karşılık, çoğunlukla incelikten uzaktır ve bağımsızdır; bu ise bambaşka bir konudur.
Sayfa 30
Yalnız tam kitap okumalık hava ama evde :D Günaydın, yağmurlu İstanbul :)
Plak satın alanlar, çok karışık kişilerden oluşan tiyatro müşterilerinden daha seçici oldukları için, plaklar müzisyenlerle dinleyicileri bir araya getirmeye tam anlamıyla yardımcı olmamıştır.
Sayfa 116
bazen insanlara anlatmak istediğim : müzik- bir doğaçlama sanatıdır
Çünkü klasik müzik konserlerine gidenlerin, bunun yanı sıra da müzikçilerin çoğunun, müziğin gerçekte nasıl dinleneceğini bilmedikleri bir gerçektir. Onların kulaklarına sinen müzik, yaratılmış müziğin engin dünyasının yalnızca ufacık bir parçasıdır ve çoğu zaman da yanlış yorumlanır. Müzik sanatı tüm tarihi boyunca zengin bir doğaçlama sanatıdır, çalgının toplumsal ve komünal müzik yapma olanaklarını, şarkıyı ve dansı keşfetme zevkidir.
Sayfa 44
Yeap️
Çalgı, insan sesinin ve aklının uzantısı; alet olarak da, insan elinin ve aklının uzantısıdır. Her alet gibi müzik aletinin de, arkasında insanoğlu bulunmadığı zaman, kendi başına hiçbir anlamı kalmaz; bu anlaşıldığı sürece, daha derin ve daha zengin yaratıma olanak verir.
Sayfa 35
Reklam
İyi plak yapmak kolay değildir. Sponsor, dinleyicileri temsil etmeli, en iyi müziği değerlendirirken, canlı bir dinleyici kitlesinden yayılan müziği öngörmelidir. Birlikte iyi iş çıkaran insanları seçmelidir; bu kişilerin üzerinde çalıştıkları ya da çalışabileceklerini hissettikleri müzik fikirlerini kullanmalıdır. Kendi reklamını yapma yerine, iyi müziğe ilgi duymalıdır. Provalara ya da bazılarının, fikirlerin olası en iyi kullanımı üzerinde çalışmalarına zaman sağlamalıdır.
Sayfa 116
Oysa, tarih gibi, müziğin de denetlenebilen, ama geriye döndürülemeyen bir hareketi vardır.
Sayfa 90
Güzel
If I could be with you one hour tonight, If I were free to do the things I might. . .
Sayfa 80
Yaratıcı cazda üslup vardır. Her notaya ve çalgı sesine tutumluluk testi uygular. Üç nota işini görecekse bir düzine notayı kullanmaya kalkmaz. Bir melodi çizgisi gerektiği gibi iş görecekse, bir düzine çalgı kullanmaz. Melodi duygusunun çağrıştırmadığı yerlerde akor kullanmaz. Kullanılan her öğenin bir anlamı, anlatacağı, kullanılmazsa yitirilecek bir şeyleri olmalıdır. Melodi çizgisi, tartım, vurgu ve çalgı sesi arasında öylesine kusursuz bir birlik yaratır ki, bu öğeleri ayrı ayrı duymayız.
Sayfa 50
Reklam
En yaratıcı müzikçilere çoğunlukla “özgün değil” denmesine ve en büyük sahtekârların da kendilerine “özgün” besteci adını yakıştırmalarına neden olan “özgünlük” fetişi, tümüyle ticari kafanın bir ürünüdür.
Sayfa 58
Caz, bir melodi sanatıdır. Bu melodinin büyük bölümü dümdüz çalınan ya da küçük dizelere ayrılarak yeniden düzenlenen blues’lardan oluşur.
Sayfa 57
İlginç
Genel olarak aralarındaki ayrımlar kesin olmasa ve fiili icracıların icralarıyla tam tamına örtüşmese de, cazda piyano sesine üç yaklaşım bulunur. Bunlardan biri barrelhouse ve boogie-woogie olarak da bilinen blues and stomp piyano’dur. Bu çalışta, hem sağ, hem de sol el, ritmik olduğu kadar,melodi bakımından zengin olan bir müzik yaratır; çarpışan kakışımların sık kullanımıyla yeğinleşen görkemli sonoriteler (ötümlülük) inşa eder. Klasik bestecilerin registration dedikleri çeşitli klavye düzeylerindeki tını kontrastlarını mükemmel bir biçimde kullanır.
Sayfa 42
Olan şuydu: Pazar düzeninin doğmasıyla müzisyenler, tıpkı bakir topraklar üzerinde hak iddia ettiği bir koloniye gelip oturan kolonici gibi, öğrenip de kullanılabilir bir biçimde yeniden düzenleyebildikleri şarkılar üzerinde hak iddia etmeye başladılar.
Sayfa 58
Müzikte ritim, nasıl ki insan bedeninin hareketlerinden çıkmışsa, şarkı da konuşan insan sesinin çekim ve bükünlerinden doğmuştur.
Sayfa 36
79 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.