Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Alexandre Kojeve

Alexandre KojeveHegel Felsefesine Giriş yazarı
Yazar
8.0/10
16 Kişi
86
Okunma
11
Beğeni
1.481
Görüntülenme

Alexandre Kojeve Gönderileri

Alexandre Kojeve kitaplarını, Alexandre Kojeve sözleri ve alıntılarını, Alexandre Kojeve yazarlarını, Alexandre Kojeve yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Demek ki insan, kendisini insan olarak çalışmayla ve sadece çalışmayla nesnel olarak gerçekleştirir. İnsan ancak, yapay bir nesne ürettikten sonra doğal bir varlıktan gerçek olarak ve nesnel olarak daha fazla ve daha başka bir şeydir (bir şey -bir varlık- olur .sh.). Ve öznel insansal gerçekliğinin hakikî bilincine de bu gerçek ve nesnel üründe varır ancak. Demek ki insan, çalışması dolayısıyla, gerçekliğinin bilincinde olan gerçek bir doğa-üstü varlıktır; yani, ete kemiğe bürünmüş Tindir, tarihsel “Dünyadır” ve “nesnelleşmiş” Tarihtir.s 97
İnsansal ve tarihsel evrimin hareket ettiricisi, genellikle, bir çelişkinin bilincinin edinilmişliğidir.
Reklam
Eşya gibi, hayvan gibi, melek gibi kendisiyle özdeşlik içinde kalan, olumsuzlamayan, kendini olumsuzlamayan, yani eylemde bulunmayan İnsan, sıkılır. Ve sadece İnsan sıkılabilir.
Çalışmanın olduğu yerde, zorunlu olarak değişim, ilerleme, tarihsel evrim vardır.
İnsanı, edilgin bir dinginlik içinde tutan bilgiye karşıt olarak istek, onu tadirginliğe sokar ve eyleme sürükler. İstekten doğmuş olan eylem, İsteği gidermeye yönelir ve bunu ancak, istenen nesnenin “olumsuzlanmasıyla” , tahrip edilmesiyle ya da en azından dönüşüme uğratılmasıyla gerçekleştirebilir: örneğin, açlığı gidermek için besini tahrip
“İnsan, kendininbilincidir. Kendinin bilincindedir; insansal gerçekliğinin ve saygınlığının bilincindedir ve bundan ötürü, kendininduygusunun (kendivarlığı hakkındaki basit duygunun .sh.) düzeyini aşamayan hayvandan özce farklıdır. İnsan, kendisine ilişkin bilinci, -ilk olarak- “Ben” dediği an edinir. Demek ki, “kökenini” kavrayarak insanı
Reklam
Gerçekten de, İnsanı Köle yapan şey, hayatını tehlikeye atmayı reddetmesidir. Dolayısıyla İnsan, Efendiye karşı giriştiği bir Mücadelede, hayatını tehlikeye atmaya hazır olmadıkça, kendisinin ölümü fikrini kabul etmedikçe, köle olmaktan kurtulamayacaktır. s. 58
(Köle) Çalışmasından doğan düşünceden yararlanarak, benliğinde bu aynı çalışma tarafından gerçekleştirilmiş özgürlüğün soyut fikrini oluşturur.
Sayfa 55 - Hegel'in Efendi-Köle diyalektiğiKitabı okudu
Anlayış gücünün, soyut düşüncenin, bilimin, tekniğin, sanatların, evet bütün bunların kökeni, Kölenin zorlama altında gerçekleştirdiği çalışmasındadır.
Sayfa 54 - Hegel'in Efendi-Köle diyalektiğiKitabı okudu
Doğal varlığının derinlerinde yer alan insansal hiçliği, ölüm korkusu duyarak kavramış olan Köle, kendisini ve insanı, Efendiden çok daha iyi anlamaktadır.
Sayfa 53 - Hegel'in Efendi-Köle diyalektiğiKitabı okudu
284 öğeden 181 ile 190 arasındakiler gösteriliyor.