"Endüstri sonrası toplum" tahlilleri yüz binlerce sayfayı bulabilir. Kitle kültürü kınanabilir, dijitalizasyon her yönüyle masaya yatırılabilir. Yapay zeka bahanesiyle yüzlerce transhümanist mit üretilebilir ve bütün bunlar milyonlarca alkış koparabilir veya ağır sövgülerle karşılanabilir. Psikanaliz, popüler edebiyat, mit, semiyoloji vs. eğleme niyetine işe koşturulabilir; zira bu öyle bir niyettir ki, dünyamıza kalan yalnızca zehirli gaz ve milyonlarca varil atıktır artık. Fabrika mı işlevini kaybetmiştir, ameleler mi işlerini tastamam yapmamaktadırlar? Yoksa her birinin -en başından bu yana- asıl vazifesi midir bu?