Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Anne D'Alleva

Anne D'AllevaSanat Tarihi Nasıl Yazılır? yazarı
Yazar
8.6/10
9 Kişi
29
Okunma
3
Beğeni
459
Görüntülenme

Anne D'Alleva Gönderileri

Anne D'Alleva kitaplarını, Anne D'Alleva sözleri ve alıntılarını, Anne D'Alleva yazarlarını, Anne D'Alleva yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
St Augustine
Ruhlardan yayılıp hünerli ellere ulaşan buradaki bütün bu güzel şeyler, ruhumun gece gündüz hasret kaldığı ruhlar üstü güzellikten gelir
Reklam
Bir şey tasarlarken onu hep bir sonraki, daha geniş bağlamında düşünün: sandalyeyi odanın içinde, odayı evin içinde, evi semtin içinde, semti şehir planında.
Birincisi, sanat tarihi size farklı düşünmeyi öğretir. Sanat tarihi ilginç sorular sormayı, standart yanıtları ve geleneksel aklı reddetmeyi, yüzeylerin ve açık görüntülerin ötesine bakmayı, nüansları görmeyi öğretir. Görsel çözümleme ve eleştirel okumada yeteneklerinizi geliştirmeye yardımcı olur; nesnel tezler oluşturmanıza, fikirlerinizi yazılı ve sözlü olarak etkileyici bir şekilde ifade etmenize destek olur. Bu eğitim, sanat tarihçiliğinin yanı sıra pek çok farklı meslek için gerekli yetenekleri geliştirmenizi sağlar. İkinci yanıt, sanat tarihi geçmişe eşsiz bir kapı açar. Çünkü tarih yalnızca belge, metin ve sözcüklerle anlatılamaz. İnsan yaşamı kısadır ancak insanın yaptıkları kalıcıdır ve bunlar geçmiş hayatların neye benzediği hakkında bize bir fikir verir. Şair Robert Browning'in dizelerinde dile getirdiği gibi, sanat "doğruyu söylemek"tir. Bu bazen hiçbir şekilde açıklanamayacak fikirleri, duyguları, görüşleri ifade etme yoludur. Bir kültürün "doğruları"nı öğrenmek istiyorsanız, onun sanatına bakın. Pek sözü edilmese de, sanat tarihi çalışmanın iyi bir nedeni daha var. Bu da keyif almaktır. İşin zevkidir.
Müzeler, belli bir tarihi olan, bazı ideallere ve amaçlara vakfedilmiş kültürel kurumlardır. Müze, aslında çoğu orada sergilenmesi amaçlanmamış pek çok sanat yapıtını görüp incelediğimiz yerdir.
"Antik Mısır inancında ruhun üç görünümü vardır: Ka - ba -akh (khu). Ka, kutsal ruhu temsil eder, ba ise beden - candır. Akh, ölüm sonrası ka ve ba'nın birleşmesir. Bu, ancak iyi insanlar için geçerli­dir, yaşamında kötü olanlar Akh'a sahip değildir. Mumyalama kültünün de Akh inancından doğduğu düşünülmektedir."
Reklam
"Bir şey tasarlarken onu hep bir sonraki, daha geniş bağlamında düşünün: sandalyeyi odanın içinde, odayı evin içinde, evi semtin içinde, semti şehir planında." Eliel Saarinen (1873-1 950)
"Bakmak göründüğü kadar kolay değildir." Ad Reinhardt (1913-67}, sanatçı
* Antik Mısır'daki en yaygın simgelerden Ankh, "T" harfinin tepesine oturtulmuş bir halka biçimindedir(𓋹). Yaşam haçı dendiği gibi, Nil'in Anahtarı olarak da anılır. Kadın erkek birlikteliği başta olmak üzere ondan fazla anlamı vardır. ** Maat: Eski Mısır'da doğruluk ve adalet Tanrıça'sıdır.
Sayfa 133
Reklam
* Antik Mısır inancında ruhun üç görünümü vardır: Ka - ba - akh (khu). Ka, kutsal ruhu temsil eder, ba ise beden - candır. Akh, ölüm sonrası ka ve ba'nın birleşmesir. Bu, ancak iyi insanlar için geçerlidir, yaşamında kötü olanlar Akh'a sahip değildir. Mumyalama kültünün de Akh inancından doğduğu düşünülmektedir.
Sayfa 130
Görsel belleği eğitmek, sanat yapıtlarını tanıyıp hatırlama becerisini geliştirmek özellikle zordur. Her gün gözünüze çarpan görsel imge bombardımanı (tv, dergiler, gazeteler, internet, ilan panoları, reklamlar vb.) yüzünden "tembel tembel bakma" alışkanlığı oluştu. Artık, görüntüleri dikkatlice incelemeye pek zaman ayırmıyoruz, alelacele ve yüzeysel olarak analiz edip geçiyoruz.
Sayfa 120
Sonuçta, yalnızca roman ya da şiir değil, her tür yazının yaratıcı bir süreç olduğunu unutmayın.
Sayfa 117
Müzelerin kısa tarihi
Eski Yunan'da mouseion, sanat yapıtlarının sergilendiği yerler değil, insanların derin düşüncelere daldığı, Muse'lara* adanan felsefi kurumlardı. Müzeleri felsefi tartışmalar yapılan yerler olarak kullanma konusunda Romalılar da Yunanlar'ın izinden gitti. O zamanın müzeleri, günümüzdekiler gibi olmasa da, koleksiyon yapıp sergileme geleneği, eski Akdeniz kültürlerinde mevcuttu. *Muse: Yunan mitolojisinde ilham ve sanatsal yaratıcılık Tanrıçalar'ı.
Sayfa 58
Bağlamsal açıdan bakıldığında, yalnızca Osmanlı hanedanının yaptırdığı camilerde birden fazla minareye izin verildiği ve bu camilerin de genellikle en fazla iki minareli olduğu gerçeğinden yola çıkarak, Selimiye Camii'nde dört minare bulunmasının sıra dışı bir durum olduğu anlaşılacaktır.
Sayfa 56
34 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.