Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Cemal Reşid Ahmed

Cemal Reşid AhmedKürtlerin Eski Tarihi yazarı
Yazar
8.5/10
4 Kişi
24
Okunma
4
Beğeni
301
Görüntülenme

Cemal Reşid Ahmed Sözleri ve Alıntıları

Cemal Reşid Ahmed sözleri ve alıntılarını, Cemal Reşid Ahmed kitap alıntılarını, Cemal Reşid Ahmed en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Ez bela sebep nabêjim serhedî kurdîya herî qedîm diaxivin
Kadim Kürdistan bölgesinin tarihine özgü gerçeklerden biri şu ki, çivi yazısı metinlerde söz edilen bölgenin en kadim halkları, kökenleri Van gölünün batı ve kuzeybatı bölgesini yurt edinmiş yerleşimcilerdir.
Hewreman Kürt bölgesinde bulunan MÖ 88-22 yıllarına ait iki belgenin dil ve yazısı Yunancadır.
Sayfa 126Kitabı okudu
Reklam
Kürtler şuan Hint-Avrupa dilleri dünyasıyla ünlü dil grubuna ait bir dil ile konuşmaktadır. Bu dil bağımsızdır ve kendisine has morfoloji (biçim bilimi) ve sentaks (söz dizimi) kurallarına sahiptir.
İbnü'l-İbrî, Kürtler Araplar tarafından Müslümanlaştırıldıktan sonra onlardan bir kral kendini Mehdi Muntazar, bir diğeri ise Mesih ve Kutsal Ruh olarak ilan ederek Qarduwiye (Kardû) dağlarında insanları ve askerleri etrafında toplayarak onlardan ayrıldığını, Me'mun iktidarı döneminde onların üzerine savaşması için askeri komutan Hasan'ı gönderdiğini zikretmektedir.
Sayfa 95 - Avesta YayınlarıKitabı okudu
Arkeolojik kazılar ve filolojik araştırmalar, güneye doğru Asya'nın batısına göç eden savaşçı göçebe ilkel kabilelerin, günü müzde Hint-Avrupa grubu olarak bilinen dil grubu olan Hintçe ve Yunanca ile güçlü bağı olan lehçeler grubunu kullandıklarını ve kökenlerinin Aral Gölü ile günümüz Rusya'sında [Sovyetler Birliği] yer alan Tuna Nehri
Sayfa 95 - +96+97Kitabı okudu
Kürtçe Irak ve İran’da Arap albafesi, Türkiye ve Suriye ‘de Latin alfabesi; Rusya’da Kiril alfabesi ile yazılmaktadır. Bu durum dilin gelişimini etkilemekte ve bir bütün olarak kürdistan’da edebi dilin standardizasyonu önünde ciddi bir engel teşkil etmektedir. Bununla birlikte Kürt edebiyatı XI. yüzyıldan beri Beyazıt, Hakkari, Botan’da Kurmanci lehçesi ile etkin olmaya başlamıştır.
Sayfa 14
Reklam
Genel anlamda İskit sanatının özü, deve, geyik, ayı ve kuşların kafası gibi imgelerle silahlarını süslerler. Her halükarda süsleme temaları, onlarda baskın olan tasvirlerin içeriklerinden oluşmaktaydı. Üstelik motiflerinde gerçek ile imgeyi birbirine karıştıran birçok etken vardır. Bu nedenle genel anlamda Doğu Asya karakterinin yansıdığı bu çalışmaların bazıları özellikle düzlüklerde ve Tundra ormanlarında hayvan avına dayanan ilkel halkların hayatı gibi çok eski kökenlere dayanmaktadır. Bunun kanıtı ise erken dönemlerdeki İskit sanatı ile Norveç bölgelerinde Maden dönemindeki sanat arasındaki benzerliklerdir. Bu sanatlar Rusya'nın kuzeyindeki Grek sanatından çok etkilenmiştir. Sarmatların bu bölgeye gelmeleri ile motif, renk ve hayvan desenlerinin çeşitliliği ile İran sanatı aralarında yayıldı. Daha sonraları, harmanlanmış İskit sanat alanı ortaçağlarda Avrupa kıtasına göç edip yayılmaları ile genişledi. İskitlerin Sibir ya üzeri yaptığı göçler Çin sınırlarında göründü ve Moğolistan'da bulunan birkaç halıda izleri keşfedildi. Zaten Asurların dönemin den bu yana İskitlerden bir kısım Kürdistan bölgelerinde dilsel ve etnografik yönden etkili olmuşlardır.
Sayfa 115Kitabı okudu
“Kürt edebiyatında, okunduğunda insanı ilk hayran bırakan halk şiirlerinin bolluğudur.”
İbnü’l-İbrî, Kürtler Araplar tarafından müslümanlaştırıldıktan sonra onlardan bir kral kendini Mehdi Muntazar, bir diğeri ise Mesih ve Kutsal Ruh olarak ilan ederek Qarduwiye (Kardû) dağlarında insanları ve askerleri etrafında toplayarak onlardan ayrıldığını, Me’mûn iktidarı döneminde onların üzerine savaşması için askeri komutan Hasan’ı gönderdiğini zikretmektedir.
Sayfa 95
Kürtler şuan Hint-Avrupa dilleri dünyasıyla ünlü dil grubuna ait bir dil ile konuşmaktadır. Bu dil bağımsızdır ve kendisine has morfoloji (biçim bilimi) ve sentaks (söz dizimi) kurallarına sahiptir.
Reklam
Avrupa ve Asya kıtalarında Karadeniz ve Hazar Denizi'nin kuzeyine uzanan İskitya arazileri boyunca tarım ve göçebe toplumlar arasındaki savaş yoğunlaştı. İskitler, Karadeniz'in kuzeyinde Yunan kentlerinin genişlemesine engel olan bir devlet haline gelmeyi başardılar. Balkan Yarımadası'nda Trakların, Tuna Nehri havzası,
Sayfa 111Kitabı okudu
Bêhistûn yazıtlarında Darius'un Medli Magi isimlerini toplumda özel bir sınıfı temsil eden bireyler değil de başka bir kabileye mensup olarak kaydettiğini görmekteyiz. Fakat zamanla Helenistik dönemde bu kabilenin adı (Makedonyalı İskender'in çıkışından sonra) İran'daki bütün din adamlarına dönüştü. İslam'ın çıkışıyla da 'Ateşe Tapanlar'a (Mecusi) dönüştü.
Sayfa 122 - Avesta YayınlarıKitabı okudu
MÖ 2000'de Hint-Arî kabileleri Zagros Dağları'nın ve Kürdistan'ın yerel halkları üzerinde egemen sınıf oluşturduklarında kendileri ile birlikte asli ülkelerinden getirdikleri tanrılarla birlikte yerel tanrıları da korudular. Bu nedenle Mitani tapınaklarında fethetmiş oldukları topraklardan birçok tanrıyı bir araya getirmişlerdi ve
Sayfa 99 - -102Kitabı okudu
63 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.