Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Dominique Waquet

Dominique WaquetModa yazarı
Yazar
5.0/10
1 Kişi
16
Okunma
2
Beğeni
739
Görüntülenme

Dominique Waquet Gönderileri

Dominique Waquet kitaplarını, Dominique Waquet sözleri ve alıntılarını, Dominique Waquet yazarlarını, Dominique Waquet yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Moda süreci, yeni fikirlerin özekdeş daireler halinde giderek daha geniş gruplara aktarımı olmadan moda olamayacağını gösterir.
Yayılmanın, gelişmenin varlığı, kaynağın güçlü olduğuna işarettir. Balzac, Chateaubriand, Hugo, Sue, romantikler, Dumas ve Zola bütün önemli dillere hemen tercüme edilmiştir. Bunlar Fransa'nın güçlü bir tasvir, hayalgücü ya da duygu yeteneğine sahip yazarlar yaratma ve yaşatma kapasitesini göstermektedir.
Sayfa 108Kitabı okudu
Reklam
Giysilerin biçimindeki gelişimi yeni inşa edilmiş binaların biçimindeki değişimlerle açıklamak boşuna olsa bile, mimari ve şehircilikteki derin bir yenilenmenin giysilere yeni biçimler dayatma ve hatta yenilik yapma kapasitesine denk düştüğünü hayal etmek mümkündür.
Askeri üniformalar, rahiplerin ayin giysileri, sivil moda hareketlerinden daha yavaş olsa da evrim gösterirler. Bunun nedeni bu grupların toplumsal bağdaşıklığının güçlü olmasıdır, aynı zamanda da değişimin ekonomik, psikolojik ya da toplumsal maliyetidir.
B) Zorunlu kostüm. (Moda ve İktidar)
Gelişiminin belli bir evresinde tasarlanmış ve dondurulmuş olan değişmez giysi, en görünür sembollerinden biri olduğu - çünkü dışardan tek algılanabilir olan budur- ideolojinin önceliğini açıklar. Açık toplumların bağrında gelişim gösteren dinsel mezhep ya da gruplar durumunda, örneğin Quakerler ya da Hassidiler arasında, moda yasağının uygulanması için bireysel katılım gerekli görülür. Keza, yasağa uymama durumunda grubun dışlayıcılığı öyle güçlüdür ki, yasak kabul edilir ve hatta talep edilir. Giyim kuralının ihlalinin polisiye ya da hukuksal otorite tarafından derhal cezalandırıldığı diktatör bir iktidarın olduğu ve kapalı ülkelerde durum elbette başkadır.
Giysiyi kontrol etmek, onun evrimini engellemek ya da en azından bozmaya çabalamak, çeşitli iktidarların otorite işaretidir.
Reklam
Çağdaş farklılık biçimleri başkadır: Bunlar zevk ve kültür farklılıklarıdır ki aslında sınıf ya da sınıf fraksiyonlarının farklılıklarıdır. Farklılık terimi zarafete olduğu kadar, farklı olma, ayrılma istencine de gönderme yapar. Farklılığın moda hareketinin motoru olduğu şeklindeki teoriyi oluşturmayı sağlayan da budur. Fransa'ya H&M ya da Zara gibi zincirlerin gelişiyle birlikte titiz bir hazır giyimin kitlesel gelişimi, mevki farklılığını azaltma eğilimindedir.
Giysi genellikle cinsiyetleri, yaşı, mesleki işlevi ve toplumsal mevkiyi ayırt etmeyi sağlar.
Kadın giysisi içinde pantolonun gelişimi, kadının toplumsal durumuyla ve zihniyetlerin evrimiyle kıyaslanabilir.
Yeni bir moda ortaya atanlar, bu meşruiyete sahip oldukları için bunu yapabilirler. Diğerleri onlara bu gücü tanır.
Reklam
Kişiliği bakımından her birey doğal olarak moda sürecine beş evresinden birinde (yenilik, benimseme, aktarım, dağılma, genelleşme) girme eğilimindedir. Giysi her bir kişinin yerini en görünür toplumsal evrim süreçlerinden birinde dışsallaştırmayı sağlar.
Dahil olma, karşıtlık, uyumsuzluk, küçümseme ya da red, giysi yoluyla ifade bulabilir. Giysi, bütün olarak giyim, daima toplumsal bir bağlamın içine dahildir ve söz konusu grup karşısında bireyin konumunu ortaya koyar. Uzlaşımlara saygı gösteren kimse, içinde hareket ettiği toplumsal kısıtlamaları benimsediğini ya da en azından kabul ettiğini gösterecektir. Bu giyim kurallarına saygı, zımni bir rol üstlenmeyi, aynı zamanda da davranışları ve adetleri bilinen gruba mensup olduğunu göstermeyi sağlar.
Modada bir yer edinmek, toplumda bir yer edinmektir.
Kumaşı süslemeden önce insan kendi bedenini resimlerle ve dövmelerle süsledi.
Sembolik, bir ifade tarzıdır. Yan-anlamları az çok güçlü olan maddi öğelerden yararlanır ve bu öğeler psikolojik, sosyolojik, kültürel, dinsel, karmaşık evren tasarımlarının yapımına imkan tanıyan kavramlara gönderme yaparlar. Kendi boyutunu ilişkisel bağlamından edinir, giysi toplumsala dahil olduğunda bu boyuta kavuşur.
43 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.