Cumhuriyet evriminin, Türk toplum yapisının, muhafazakar hafızasını değiştirmek amacıyla, onu zayıflattığı gözlemlen- mektedir. Örneğin günümüzün gelişmiş bir medeniyeti olan, dùn. yanın en muhafazakâr ülkesi, Ingiltere'de kraliyeti yıkmak, telaffuz edilmesi dahi imkânsız olan bir düşüncedir. Türki. ye'de ise müfrit ve en anti-gelenekçi fikirler
Tarihsel açıdan Taksim etmek gerekirse Anadolu’daki Aşiretler Yüzyılını 1071 Malazgirt Harbinden, son aşiret Dulkadiroğulları’nın Osmanlı yönetimine bağlandığı 1515 Turnadağ Savaşı’na kadar esnetmemiz mümkündür.
Avrupa şu anda da hassas ve suni bir ana fikrin üzerine oturtulmuş Farklı inanç ve duygu sistemlerine dayalı insan topluluklarından meydana gelmektedir.
"İstisnasız olarak; Lenin, Stalin, Şah Rıza Pehlevi, Castro, Mao, Nasır, Mustafa Kemal ve diğerlerinin devrimleri ya tamamen yok olmuş ya da ana çizgisinden saparak umumi adaptasyonun kuvvetine yenik düşmüşlerdir. Aslında bu liderlerin giriştikleri devrim serüveni, evrimsel sürece katkI sağlamış; fakat bu süreç, bünyesinin sindiremediği aşırılıkları tedricen kusarak olayları zamana bırakmıştır. 1950'den itibaren Türk Modernleşmesi, devrimin müfrit yanlarını ayık- layıp, zamanı gelince çıkardığı bu fikir ve yöntemleri mevcudiyetine yeniden dahil etmekte veyahut onları başka bir muadiliyle değiştirmektedir. Hülasa devrim denen olay; evrimsel gelişimin yavaşlığına karşı duyulan asabiyetler bütününe denir."