Fatima Mernissi (Fetna Ayt Sabbah)

İslam'ın Bilinçaltında Kadın yazarı
Yazar
7.3/10
26 Kişi
66
Okunma
12
Beğeni
3.174
Görüntülenme

Fatima Mernissi (Fetna Ayt Sabbah) Gönderileri

Fatima Mernissi (Fetna Ayt Sabbah) kitaplarını, Fatima Mernissi (Fetna Ayt Sabbah) sözleri ve alıntılarını, Fatima Mernissi (Fetna Ayt Sabbah) yazarlarını, Fatima Mernissi (Fetna Ayt Sabbah) yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Spot ışıklarını kız çocuğuna çevirip onu güzellik ideali olarak göstererek, olgun kadını görünmezliğe mahkum ediyor. Çağımızın Batılı erkeği, aslında Immanuel Kant'ın 19 . yüzyıldan kalma teorilerini dayatıyor: kadın güzel olmak için, çocuksu ve aptal görünmek zorundadır. Kadın olgun ve iddialı görünürse, ya da kalçalarının genişlemesine aldırmazsa, çirkinliğe mahküm ediliyor. Böylece Avrupa hareminin duvarları genç güzelliği, çirkin olgunluktan ayırıyor.Bence Batı'nın bu yaklaşımları Müslümanlarınkinden çok daha tehlikeli ve kurnazca; çünkü burada kadınlara karşı kullanılan silah zamandır. Zaman, yer kavramından daha belirsiz, daha durağandır.
Sayfa 176Kitabı okudu
182 syf.
·
Puan vermedi
·
22 saatte okudu
"Bana Harem´i anlat, sana kim olduğunu söyleyeyim... Ne kadar dikkat çeken bır sesleniş kıtaba
Haremden Kaçan Şehrazat
Haremden Kaçan Şehrazat
Başlarken Nerede yaşarlarsa yaşasınlar, erkekler Harem üzerine düş kuruyorlar: her birinin fantezisinde en gizli duygulara yer veren kişisel bir ´Harem´ var. "Faslı feminist bir yazar
Fatima Mernissi (Fetna Ayt Sabbah)
Fatima Mernissi (Fetna Ayt Sabbah)
. Batı iveDoğu toplumlarında kadının
Haremden Kaçan Şehrazat
Haremden Kaçan ŞehrazatFatima Mernissi (Fetna Ayt Sabbah) · Alfa Basım Yayım Dağıtım · 200116 okunma
Reklam
Bir kadın kanatlarını kullanmaya karar verdiğinde, büyük tehlikeler onu bekliyor demektir."Kadınların kanatları olduğuna inanmakla kalmazdı. Onları kullanmazlarsa kötü olacağına emindi."
boşalırken bile arab'a benzetilen kadınlar :(
"Bil ki, kadınlar boşalma konusunda üç kategoriye ayrılırlar: Hızlı, yavaş ve orta hızda boşalanlar... Uzun boylu ve zayıf kadınlar hızlı boşalır, kısa boylu ve dolgun olanlar da yavaş. Meme ucu sert ve çıkıntılı olanlar hızlı, bodur ve yuvarlak memeli olanlar yavaş boşalır... Kadında boşalmanın belirtisi gözlerindeki değişikliktir: Uykulu bir Arap tavşanının gözleri gibi incelir. O an geldiğinde yüzünün ve bakışlarının donup kaldığı da olur. Bazen de tüyleri diken diken olur, alnı terler, kasları gevşer ve utandığı için eşinin bakışlarıyla karşılaşmaktan kaçınır. Çoğu kez boşalma sırasında titrer, nefesi hızlanır, yüzünü gizler ve duyduğu haz arttıkça dölyolunu açarak erkeğe yapışır. Bil ki, bütün bunlar boşalmanın belirtileridir."
Oysa İslam'ın Tanrı'sı son derece kıskançtır; bütün bedeni ve ruhuyla kendilerini Tanrı'ya adamaları gereken müminlerin dikkatini dağıtabilecek en küçük bir tehdidi derhal mahkum eder. Tanımı gereği, İslamlık itaattir; Tanrı iradesine itaattir. Bu iradeye başka birini ortak etmek, aynı coşkuyla Allah'tan başka birine hizmet etmek en büyük günahtır.
II. surenin 223. ayetinde de cinsel eylemin tek yanlı bir eylem olduğu açıkça ortaya konur: Kadınlarınız sizin tarlanızdır: tarlanıza dilediğiniz gibi varın. Bu surede kadını tanımlayan onun işlevi ve erkekle olan ilişkisidir. Kendi varlığına göre değerlendirildiğinde kadın topraktır, taşınmaz maldır, yani cansızdır. Erkeğin özüyle kadının özü üç boyutlu bir mekana açılır; her birinin bir konumu, bir dinamiği (ya da dinamik yokluğu) ve belli bir yönelimi vardır; bütün bu öğeler, erkeğin özüyle kadının özünü değişmez ve belirleyici bir hiyerarşik ilişki içinde hem tanımlar hem de karşı karşıya getirirler: Dikey/yatay; hareketli-canlı/hareketsiz-cansız; iradeli/ iradesiz.
Reklam
518 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.