Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Fayrap Dergisi

Fayrap DergisiFayrap Edebiyat Dergisi Sayı:84 dergisi
Dergi
0.0/10
0 Kişi
1
Okunma
0
Beğeni
367
Görüntülenme

Okurlar

1 okur okudu.
1 okur okuyacak.
Reklam

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
“...Karakoç’un ekonomi yazılarında en çok üstünde durduğu konu mülkiyet konusu: “Mülkiyet hakkı iç içe daireler halindedir. En geniş daire Allah’ın hakkıdır. Mutlak hak O’nundur. Sonra insanın,sonra hayvanın, sonra bitkinin ve eşyanın hakkı gelir.(...) İnsan kendi hakkını kullanırken daima, o hakkın mutlak sahibinin şuurunda olmalıdır. İslam düzenine bu açıdan bakılınca, bir taşın bile bir hakkı vardır ki, o hakkı ne insan ne de toplum elinden alabilir. O hak da, o taşın İslam yolunda, en faydalı ve verimli bir yerde kullanılmasıdır.” Mülkiyet konusundaki bu görüşleri, yazdığı ekonomi yazılarındaki en geniş kapsamlı değerlendirme olarak görülüyor…”
Sayfa 40 - Sezai Karakoç Özel SayısıKitabı okudu
“Tanrı'ya teslim olmak iradenin yok olması demek değildir. İnsan iradesinin Tanrı iradesine boyun eğişi, onunla güçlenişi, onunla özgürlüğe, gerçek özgürlüğüne kavuşuşu demektir. Mutlak'a kapı aralayacaktır böylece insan. Oradan gelen Rahman soluğuyla donanarak, zaruretin, doğanın ve öbür insanların kölesi, tutsağı olmaktan kurtulacaktır.Tanrı'ya teslim olmak demek başka bir şeye teslim olmamak demektir. O'na boyun eğmek, başka hiçbir şeye boyun eğmemek demektir. Tanrı'nın adalet isteğini yerine getirmek, zulme boyun eğmemekle gerçekleşecektir. Zulme başkaldırmayanlar, razı olanlar, Tanrı’ya başkaldırıyorlar, O'ndan razı olmuyorlar demektir. Tanrı'ya teslimiyet, bir zaaf değil, müthiş bir güç ve kudrettir. Hiçbir gücün kıramayacağı bir güç, hiçbir egemenliğin yıkamayacağı bir kudret.” -”Teslimiyet ve Başkaldırı”, Çağ ve İlham II, Diriliş y.-
Sayfa 46 - Sezai Karakoç Özel SayısıKitabı okudu
Reklam
"Romalı, nasıl hürriyeti sadece Romalı yurttaşlar için düşündüyse, Avrupalı da aynı kavramı bütün dünya için kullanırken yalnız kendi insanına uyguladı. Diğer insanlara Avrupalı'nın bakışı insanca bir bakış olmaktan daima uzak kaldı. Hep kendisini üstün gördü. Bugün bile Amerika'da zenci düşmanlığı, İngiltere'nin melezleşme korkusu, Slavların kendisiyle aynı ideoloji sırasında bulunan diğer ırkları ezmesi, hep aynı gurur ve egonun kalıntıları,uzantılarıdır." (Ruhun Dirilişi,Diriliş y...)
Sayfa 35 - Sezai Karakoç Özel SayısıKitabı okudu
"Özgürlük: İnsanın Tanrı'ya ulaşmasından, toplum içindeki en ufak bir görevini yerine getirmesine kadar her hareketinde ruhunun muhtaç olduğu enerji özü. Kimliğimizi ve kişiliğimizi taş taş örerken özgürlük harcına muhtacız. Metafizik planda olduğu gibi toplum halinde yaşamada da, özgürlük inanmış kişinin hayat şartıdır. İslam, Tanrı 'ya teslim olmaktır. Ancak bu teslimiyet insanın özgürlüğüyle gerçekleşir." -"Esaret ve Mümin",Fizikötesi Açısından Ufuklar ve Daha Ötesi III, Diriliş y.-
Sayfa 45 - Sezai Karakoç Özel SayısıKitabı okudu
"İslamlık, Hz. Âdem'le(as) başlayıp Hz.Peygamber'le (sas) tekamülünü son ucuna getiren evrensel hareketin adıdır." -"İslam ve Tarih",Dirilişin Çevresinde, Diriliş y...-
Sayfa 44 - Sezai Karakoç Özel SayısıKitabı okudu
Henüz kayıt yok

Yorumlar ve İncelemeler

Tümünü Gör
Reklam
56 syf.
8/10 puan verdi
·
Beğendi
·
85 günde okudu
Sezai Karakoç’u daha yakından tanımak isteyenler için hazırlanmış özel bir “Fayrap” sayısı. Güzel yorumların, ince tespitlerin, ilginç bilgilerin yer aldığı dergi bizi biraz daha Karakoç’un dünyasına yaklaştırıyor.Tekdüze bakışlarımızı kırıyor. En çok etkilendiğim bölümü sizinle paylaşmak istiyorum.Sözü Eren Safi’ye bırakıyorum: “...Bugün Sezai Karakoç düşüncesi, Sezai Karakoç'un siyasi fikirleri, Sezai Karakoç'un medeniyet anlayışı gibi saysız makale, tez, çalışma görüyoruz. Ancak Sezai Karakoç'un bir şanssızlığı, şiirde de düşüncede de hakkında çok fazla sayıda çalışma yapılmış olsa da çok yüzeysel ve sanatının ve düşüncesinin merkezine çok uzak bir toptancı bakışla değerlendiriliyor olması. Sezai Karakoç'un şiirinde, mutlaka değerlendirilmesi gereken mikyasta değerli tarafları gölgede kalmış. Düşüncesinde öne çıkarılan tarafları da -onun özellikle uzun fıkra yazarlığı tecrübesinden midir,üzerine yapışan İslamcı kanaat önderi etiketinden midir bilmiyorum- yine değerli olan tarafı değil, kabaca hemen anlaşılabilir ve kullanışlı öğeler içeren tarafıdır. Öyle ya, değil mi ki Sezai Karakoç medeniyetçi ve Orta Doğucu bir İslamcıdır, o zaman hurra! Gelsin Sezai Karakoç ve medeniyet anlayışı, gitsin Sezai Karakoç'ta diriliş ruhu... Sezai Karakoç'u ucuz kasaba politikacısı terminolojisi içinde anlıyoruz. Orta Doğudaki soytarılıklara entelektüel meze yapıyoruz. Büyük haksızlık...”
Fayrap Edebiyat Dergisi Sayı:84
Fayrap Edebiyat Dergisi Sayı:84Fayrap Dergisi · Periyodik Yayınlar · 20161 okunma