Frederick Copleston

Frederick Copleston

Yazar
8.7/10
3 Kişi
·
23
Okunma
·
5
Beğeni
·
133
Gösterim
Adı:
Frederick Copleston
Tam adı:
Frederick Charles Copleston
Unvan:
İngiliz Jesuit rahibi ve felsefeci
Doğum:
Taunton, Birleşik Krallık, 10 Nisan 1907
Ölüm:
Londra, Birleşik Krallık, 3 Şubat 1994
Frederick Charles Copleston (10 Nisam 1907 – 3 Şubat 1994) Jesuit rahibi, felsefeci ve felsefe tarihçisidir. Gregorian Üniversitesi, Londra Üniversitesi,Santa Clara Üniversitesi'nde dersler verdi. 1970'de Britanya Akademisi katılmış, 1993'te Britanya İmparatorluğu Nişanı almıştır.

Çalışmaları
Thomas Aquinas'ın beş yol teorisini açıklığa kavuşturmaya çalıştı. Tanrının nedensellik zincirini başlatıp yok olması düşüncesine karşı; tanrının sürekli var oluşu teorisini öne çıkardı. Türkçede yayımlanan ve üniversitelerin felsefe bölümlerinde önerilen birçok eseri bulunur. Başlıca çevrilen eserleri:

Copleston Felsefe Tarihi Hobbes, Locke Cilt 5 Bölüm b, Frederick Copleston,İdea Yayınevi
Copleston Felsefe Tarihi Yararcılık ve Pragmatizm Cilt: 8 Bölüm a, Frederick Copleston, İdea Yayınevi
Berkeley Hume, Frederick Copleston, İdea Yayınevi
Helenistik Felsefe, Frederick Copleston, İdea Yayınevi
Alman İdealizmi - Fichte, Schelling, Schleiermacher, Frederick Copleston, İdea Yayınevi
Copleston Felsefe Tarihi-Kant, Frederick Copleston, İdea Yayınevi
Aydınlanma: Copleston Felsefe Tarihi Çağdaş Felsefe/Cilt 6 Bölüm 1 Cilt: 6 Bölüm 1, Frederick Copleston, İdea Yayınevi
Descartes, Frederick Copleston, İdea Yayınevi
Ön-Sokratikler ve Sokrates Copleston Felsefe Tarihi / Yunan ve Roma Felsefesi Cilt: 1 Bölüm 1a, Frederick Copleston, İdea Yayınevi
Hegel, Frederick Copleston, İdea Yayınevi
Leibniz Copleston Felsefe Tarihi Çağdaş Felsefe Cilt: 4 Bölüm c, Frederick Copleston, İdea Yayınevi
İngiliz Görgücülüğü Copleston Felsefe Tarihi Çağdaş Felsefe Cilt: 5 Bölüm ab, Frederick Copleston, İdea Yayınevi
Aristoteles Copleston Felsefe Tarihi Yunan ve Roma Felsefesi Cilt: 1 Bölüm 2a, Frederick Copleston, İdea Yayınevi
Spinoza Copleston Felsefe Tarihi Çağdaş Felsefe Cilt: 4 Bölüm b, Frederick Copleston, İdea Yayınevi
"Yukarıya yol ve aşağıya yol aynıdır,"ve"su olmak ruhlara ölümdür,ve toprak olmak suya ölüm.Ama su topraktan gelir,ve sudan ruh. iyi ve kötü birdir",deniz en arı ve en pis sudur.Balıklar onu içebilir ve onlara iyi gelir:insanlar için içilmez ve yoketicidir;"domuzlar çamurda yıkanırlar,ve kümes hayvanları tozda.Bununla birlikte, Birde tüm gerilim uzlaştırıcı resimleri,tüm ayrımlar uyumlu kılınır: Tanrı için tüm şeyler güzel ve iyi ve doğrudur,ama insanlar kimi şeyleri eğri ve kimilerini doğru görürler..bu hiç kuşkusuz kamutanrıcı bir felsefenin kaçınılmaz vargısıdır..
"Bana değil ama Sözüme kulak vermek,ve tüm şeylerin bir olduğunu doğrulamak bilgecedir. öte yandan, karşıtların çatışmasının Birin varoluşuna özsel olduğu şöyle bildirimler tarafından da açıkça gösterilir:'Bilmliyiz ki savaş her şeye ortaktır ve çekişme türedir,ve tüm şeyler çekişme yoluyla varlığa gelir ve yitip giderler,ve Homeros"O çekişme tanrılar ve insanlar arasında yok olsun"derken yanılıyordu.Evrenin yokoluşu için dua ettiğini görmedi, çünkü,eğer yakarışları duyulacak olsaydı,tüm şeyler yitip giderdi.Yine, herakleitos açıkça bildirir: "İnsanların çatışmada olanın kendisi ile nasıl bağdaştığını bilmezler.O karşıt gerilimlerinin uyumlu kılınışıdır,yayın ve lirinki gibi."
"Aptallar! Düşünceleri hiçbir zaman fazla uzağı göremez!Önceden olmayanın varlığa gelebileceğini,ya da bir şeyin yitip bütünüyle yok olabileceğini sanırlar.Çünkü hiçlik hiçbir yolda olmayandan doğmuş olamaz,ve var olanın yitmesi olanaksızdır ve işitilmiş değildir. Çünkü her zaman var olacaktır,nereye koyulursa koyulsun. Ve yine: "ve tümde(evren)ne boş bir şey ,nede dışında olacak bir şey vardır", ve tümde hiçbir şey boş değildir .o zaman hiçlik onu arttırmaya nereden gelebilir
Bu gezegen üzerindeki varoluşumuzun karanlık yanının derin bir bilincini taşıyorlar, çünkü güneşin ve sevincin arka tasarında insan yaşamının pekinsizlik ve güvensizliğini, ölümün pekinliğini, geleceğin karanlığını görüyorlardı."insan için en iyisi doğmamış ve güneşin ışığını hiç görmemiş olmaktı;ama,bir kez doğmuşsa( onun için ikinci en iyi )ölümün kapılarından olabildiğince hızla gecmekti..
Eğer bir şey varlığa geliyorsa,ya varlıktan yada yokluktan doğuyor olmalıdır Eğer varlıktan doğuyorsa,o zaman gerçek bir doğma,varlığa gelme söz konusu değildir; çünkü eğer varlıktan geliyorsa,daha şimdiden vardır.Bununla birlikte,eğer yokluktan doğuyorsa,o zaman yokluk varlığın ondan doğabileceği için daha şimdiden bir şey olmalıdır.oysa bu bir çelişkidir. öyleyse varolduğu için "O"ne varlıktan nede yokluktan doğar:Hiçbir zaman varlığa gelmemiştir,ama yalnızca vardır.ve bunun tüm varlık için geçerli olması gerektiğinden,hiçbir şey hiçbir zaman oluş sürecinde değildir..
Ölüm korkusu usdışıdır,çünkü ölüm ne yaşayanları nede ölüleri ilgilendirir-birincileri henüz yaşadıkları için,ikincileri artık yaşamadıkları için
Platon,protagoras'ta ona şunu söyletir "Yasa insanların tiranı olarak, onları doğaya aykırı pek çok şey yapmaya zorlar." Söylenmek istenen şey öyle görünür ki kent-devletinin yasasının genellikle dar ve tiransal olduğu,ve doğal yasalarla uyum içinde olmadığıdır.
Yazara henüz inceleme eklenmedi.

Yazarın biyografisi

Adı:
Frederick Copleston
Tam adı:
Frederick Charles Copleston
Unvan:
İngiliz Jesuit rahibi ve felsefeci
Doğum:
Taunton, Birleşik Krallık, 10 Nisan 1907
Ölüm:
Londra, Birleşik Krallık, 3 Şubat 1994
Frederick Charles Copleston (10 Nisam 1907 – 3 Şubat 1994) Jesuit rahibi, felsefeci ve felsefe tarihçisidir. Gregorian Üniversitesi, Londra Üniversitesi,Santa Clara Üniversitesi'nde dersler verdi. 1970'de Britanya Akademisi katılmış, 1993'te Britanya İmparatorluğu Nişanı almıştır.

Çalışmaları
Thomas Aquinas'ın beş yol teorisini açıklığa kavuşturmaya çalıştı. Tanrının nedensellik zincirini başlatıp yok olması düşüncesine karşı; tanrının sürekli var oluşu teorisini öne çıkardı. Türkçede yayımlanan ve üniversitelerin felsefe bölümlerinde önerilen birçok eseri bulunur. Başlıca çevrilen eserleri:

Copleston Felsefe Tarihi Hobbes, Locke Cilt 5 Bölüm b, Frederick Copleston,İdea Yayınevi
Copleston Felsefe Tarihi Yararcılık ve Pragmatizm Cilt: 8 Bölüm a, Frederick Copleston, İdea Yayınevi
Berkeley Hume, Frederick Copleston, İdea Yayınevi
Helenistik Felsefe, Frederick Copleston, İdea Yayınevi
Alman İdealizmi - Fichte, Schelling, Schleiermacher, Frederick Copleston, İdea Yayınevi
Copleston Felsefe Tarihi-Kant, Frederick Copleston, İdea Yayınevi
Aydınlanma: Copleston Felsefe Tarihi Çağdaş Felsefe/Cilt 6 Bölüm 1 Cilt: 6 Bölüm 1, Frederick Copleston, İdea Yayınevi
Descartes, Frederick Copleston, İdea Yayınevi
Ön-Sokratikler ve Sokrates Copleston Felsefe Tarihi / Yunan ve Roma Felsefesi Cilt: 1 Bölüm 1a, Frederick Copleston, İdea Yayınevi
Hegel, Frederick Copleston, İdea Yayınevi
Leibniz Copleston Felsefe Tarihi Çağdaş Felsefe Cilt: 4 Bölüm c, Frederick Copleston, İdea Yayınevi
İngiliz Görgücülüğü Copleston Felsefe Tarihi Çağdaş Felsefe Cilt: 5 Bölüm ab, Frederick Copleston, İdea Yayınevi
Aristoteles Copleston Felsefe Tarihi Yunan ve Roma Felsefesi Cilt: 1 Bölüm 2a, Frederick Copleston, İdea Yayınevi
Spinoza Copleston Felsefe Tarihi Çağdaş Felsefe Cilt: 4 Bölüm b, Frederick Copleston, İdea Yayınevi

Yazar istatistikleri

  • 5 okur beğendi.
  • 23 okur okudu.
  • 44 okur okuyacak.
  • 1 okur yarım bıraktı.