Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Gerard Delanty

Gerard DelantyAvrupa'nın İcadı yazarı
Yazar
9.1/10
7 Kişi
50
Okunma
4
Beğeni
877
Görüntülenme

Gerard Delanty Gönderileri

Gerard Delanty kitaplarını, Gerard Delanty sözleri ve alıntılarını, Gerard Delanty yazarlarını, Gerard Delanty yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
348 syf.
·
Puan vermedi
Bu eser, Avrupamerkezcilik konusunda, Avrupa kavramının tarihsel kökenlerinden, kendisini merkeze yerleştirdiği zaman arasındaki vetireye kadar yarattığı tarihsel imajı konu ediniyor. Gerard Delanty, yazdığı eserin gücünün farkında bir yazar. Avrupa’nın yüzyıllar boyunca Doğu’yu yazboz tahtasına çevirdiğini ancak Avrupa’nın bizatihi kendisinin böyle bir duruma maruz bırakılmadığını ileri sürüyor. Bu durumda yapılması gerekenin dünya üzerindeki tahakkümünün incelenmesini ve daima geri planda bırakılan “Avrupa” olgusunun tarihsel arka planını eleştirilmesi olduğunu savunuyor. Okuduklarım arasında en net ve açık örnekleri içeren kitap olduğunu söyleyebilirim.
Avrupa'nın İcadı
Avrupa'nın İcadıGerard Delanty · Adres Yayıncılık · 200445 okunma
"Doğu, Batı'ya boyun eğdiği müddetçe asildi. Doğu, Avrupa için bir tehdit olmaktan çıktığı zaman diliminden itibaren romantikleştirildi. Napolyon'un Mısır'ı işgali Doğu'nun romantik imajını güçlendirdi ve özellikle Fransa'da, divan, türban, parfüm, kilim, sigara ve afyonun gittikçe artan popülaritesiyle beraber Doğu'nun gizemi arttı."
Sayfa 134 - adres yayınları, birinci baskı, (çev.) hüsamettin inanç, ekim 2005, ankara
Reklam
Avrupa fikri, gittikçe Avrupa modernliği ile eşanlamlı hâle gelen ilerleme fikri üzerine odaklandı. Bu durum her şeyden öte, Aydınlanma’nın bir başarısıydı.
Sayfa 94 - adres yayınları, birinci baskı, (çev.) hüsamettin inanç, ekim 2005, ankara
Avrupa fikri, Hristiyan Dünyası fikrinin (Christendom) birleştirici bir söylem olarak düşüşe geçtiği bir dönemde, bu fikrin sekülerleştirilmiş bir versiyonu olarak ortaya çıkmıştır.
Sayfa 93 - adres yayınları, birinci baskı, (çev.) hüsamettin inanç, ekim 2005, ankara
Yunanlılar hiçbir zaman kendilerini Avrupalı olarak tanımlamamışlardır.
Sayfa 30 - adres yayınları, birinci baskı, (çev.) hüsamettin inanç, ekim 2005, ankara
"Irkçılık karşıtlığı", batının zafer sarhoşluğuna bir mazeret olarak ortaya atılmış ve "insanlık olarak evrenselcilikle insanlığın 'kültürleri' olarak evrenselcilik arasındaki derin zıtlığı tanımamıştır." Bu durumda, benim önerdiğim tez, Avrupa fikrinin, özcü etno-kültürcülük kisvesine bürünmüş evrensel etik geçerlilik iddialarından arınmasının önemli olduğudur.
Sayfa 17 - adres yayınları, birinci baskı, (çev.) hüsamettin inanç, ekim 2005, ankara
Reklam
Ernst Troeltsch'in de açıkladığı gibi, bilincin evrensel yapılarıyla herhangi bir özel kültürü bir arada değerlendirmek yanlıştır. Bu, tam manasıyla, etno-kültürel bir proje olarak Avrupa merkezciliğin esasını oluşturmaktadır.
Sayfa 17 - adres yayınları, birinci baskı, (çev.) hüsamettin inanç, ekim 2005, ankara
Tanıdık geldi mi?
Risorgimento'dan sonra, 1861'de İtalya birleştiği zaman (pek çok İtalyan'ın bilmediği), bu birleşmenin önemli mimarlarından olan Massimo d'Azeglio ünlü bir sözünde şöyle der: "İtalya'yı yarattık, şimdi sıra İtalyanları yaratmada"
Sayfa 12 - adres yayınları, birinci baskı, (çev.) hüsamettin inanç, ekim 2005, ankara
Politik söylemin postulatları resmî kültürlere yükseltilip dondurularak eleştiri ve incelemeden uzak tutulur. Karşıt çevreler, alt-kültürler ve yerel ve sosyal hareketler üst-toplumun cazibesinde yabancılaştırılır.
Sayfa 9 - adres yayınları, birinci baskı, (çev.) hüsamettin inanç, ekim 2005, ankara
Ana konum, Avrupa fikrinin sonsuza kadar devam edecek, yeni kolektif kimliklerin baskısıyla belirlenen, bir icat ve yeniden icat süreci olduğudur.
Sayfa 2 - adres yayınları, birinci baskı, (çev.) hüsamettin inanç, ekim 2005, ankara
Reklam
Önsöz, viii, ix
"Bir birlik olarak Avrupa'nın meşruiyet ilkelerinin yeniden araştırılması, kaçınılmaz olarak, kollektif kimliklerin içinde şekillenebileceği bir mekan yaratma girişimiyle doğrudan bağlantılıdır. Ancak, gerçekleşmesi muhtemel olan sonuçlardan biri de, Avrupa kimliğinin kontrol edilemez bir bölünme ve dağılmanın kapısını aralamasıdır."
Sayfa 1 - adres yayınları, birinci baskı, (çev.) hüsamettin inanç, ekim 2005, ankara
Karl Mannheim'ın da ileri sürdüğü gibi, ütopyacı güdüleri somutlaştıran pek çok kültürel fikir, görünüşte çatışma halinde oldukları toplumu ileri götürmezler, ancak ideoloji haline gelirler.
Sayfa 67
Avrupalılığın yeni politikası, esasında medyanın bir ürünüdür ve ulusalcılığın duygusal boyutunda değil, daha çok yaşam tarzı, yiyecek, reklamcılık, turizm, uydu televizyonu ve teknokratik ideolojilerde kendini gösterir. Ancak Avrupa fikri, ulusun duygusal bağlılığına aynı derecede riayet etmez.
Sayfa 67
"Avrupalı" olarak isimlendirilen pek çok şey aslında yeniden kurgulanmış ve pek çok durumda 19. Yüzyılın sömürgeci fikirleri içinde gizlenmiştir. (Neverdeen Pieterse)
Sayfa 63
146 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.