Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Gerard Herzhaft

Gerard HerzhaftBlues yazarı
Yazar
8.7/10
5 Kişi
7
Okunma
0
Beğeni
510
Görüntülenme

Gerard Herzhaft Gönderileri

Gerard Herzhaft kitaplarını, Gerard Herzhaft sözleri ve alıntılarını, Gerard Herzhaft yazarlarını, Gerard Herzhaft yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
ABD 1939-1945
Willie Guy Rainey şöyle diyor: "Zorlukların yeniden baş göstermesi mi? Bu dünyada bir cehennem. Yüreği olan bir insan bize yapılanlan yapamazdı. Yakıyorlardı zencileri, tavşanlar gibi sürüklüyorlardı. BoyunIarına taş bağladıktan sonra ellerini kollaranı bağlıyor ve suya atıyorlardı... Yasa yoktu, en yakın şerif 25 mil uzaktaydı ve ona haber verdiğinizde, gelirse eğer, o da ateş ediyordu size..."
Dost Kitabevi
Frank Stokes (1887-1955)
"Bu usta gitarcı genellikle Memphis "blues'unun babası" kabul edilir; bununla birlikte, daha karanlık olan hem şehrisi Jim Jackson onun bu unva­nına haklı olarak göz dikmiştir. Stokes'in müziğinin, gerçek anlamda 'blues'u biçimlendiren "work-songs" ve spiri­ tual'lar de dahil olmak üzere, birçok kaynağı vardır ama Stokes bunları disipline etmiş ve değiştirmiş, bu kentin 'blues'unun karakteristiği olan sakin ve barışçı bir görünüm kazandırmıştır onlara."
Dost Kitabevi
Reklam
Gitarist şarkıcı Shelby Brown şöyle diyor: "Bana sürekli Chicago'da ağaçlarda para bittiği söyleniyordu; öyle ki, oraya giderken para toplamak için iki torba götürdüm yanımda... İki torbayla birlikte oradaydım. Üstlerinde dolar mı yaprak mı olduğunu anlayabilmek için ağaçlara bakıyordum. Para falan göremedim... 13 yıl orada kaldım ve sonra eve, Leland'a (Mississippi) döndüm, Chicago gerçekten yaşanması zor bir kent." Blues bu göç içinde kaybolmaz ama yeni uğraşlara ve müzikal mesaj verme koşullarına bağlı olarak az çok hızlı bir biçimde gelişir. Yeni 'blues'lar genellikle aşk acılarıyla gitgide daha fazla ilgilenmeye başlar."
Dost Kitabevi
"70'li ılların sonundan itibaren birçok caz gitaristi (Eddie Durham, Charlie Christian, Floyd Smith) elektro yoğunlaşmayı kanıtlamışlardı (1936'da Floyd Smith elektro gitarla ilk blues kaydını yapar: Floyd's Guitar Blues, bu soloya çok az akustik gitarcının ulaşabildiği bir hacim ve açık seçiklik getirmiştir). Elektrogitar kullanımı 1945'ler­ den başlayarak 'blues'da genelleşir neredeyse ve sanatçılara bazı olanaklar sağlar: seslerin çoğalması ve o döneme kadar asla ulaşılamayan etkilerin farklılaşması olgusu."
Dost Kitabevi
"John Lee "Sonny Boy" Williamson (1904-1948) bu yeni akımın hiç kuşkusuz öncüsüdür. Kesik kesik çıkan, anlamlı bir sese sahip bir şarkıcı ve son derece özgün bir armonisist olan Williamson, 30'lu yıllarda, Memphis'te, büyük ölçüde etkilendiği 'mentor'u Sleepy John Estes refakatinde çalışmıştır. Ama 1937'den itibaren kayıt yaptığı Chicago'da kısa sürede müthiş bir popülariteye sahip olmuştur."
Dost Kitabevi
"Robert Johnson (1914-1938). - Tarihsel açıdan Mississippi 'blues'unun son büyük yaratıcısıdır ama belki de en önemli müzikçisidir. Çok az plağı olmasına rağmen bestelerinin çoğu (Dust My Broom, Sweet Home Chicago, Love in Vain, Ramblin' On My Mind), şiirsel başyapıtlar, blues ve pop müzik klasikleri olmuştur ve birçok müzisyen tarafın­ dan taklit edilmiştir."
Dost Kitabevi
Reklam
"Herhangi bir gündelik olay, her­ hangi bir şahsiyet, falanca kentin falanca semti, topluma (beyazlann toplumuna) karşı mücadele veren filanca haydut kentten kente, işçi kamplanndan randevuevlerine taşman, tekrarlanan, çoğaltılan, düzeitilen her yeni anlattcmm kişiliğine göre uyarlanan bir baladm konusunu oluşturur."
Dost Kitabevi
"Ürünün yüz­ de 80-90'ı mal sahibinin oluyordu, eski köleler -ve mirasçı­ları- en yakın (yani binlerce, hatta on binlerce mil uzaklıktaki) ve genellikle toprak sahibinin elinde olan "General Store"a yaşam boyu borçlanıyorlardı."
Dost Kitabevi - İnşaat şantiyesine gidiyor, işçileri ve setleri, tarım işçilerini ve ormancıları eğlendiriyor, karşılığında barınak sağlıyor, karnını doyuruyor ve viski içiyordu.
"Afrika'dan koparılan zenciler sadece kaderleri çalışmak olan bir sürüydü. Zenci kölenin tek yaşama şansı iyi bir çalışma aleti olabilmesiydi. Efendi, işe yarıyorsa eğer, kölenin her türlü kapasitesinden yararlanırdı. Bu özellikle müzikte uygulanır: Batı Afrika'da tarlalarda çalışmaya ritim veren geleneksel Afrika şarkısı (bir solist ve karşılıklı ilahi söyleme) aynı biçimiyle Amerikan plantasyanlarına aktarılmıştır büyük olasılıkla."
Dost Kitabevi - Köle aileleri genellikle plantasyonlarda, dağınık küçük evlerde ya§ıyorlardı ve bu evlerin çevresindeki küçük sebze bahçeleri onların malıydı.
"Zenci köle için bedenin ritmi kendisine kalan özgürlüğü anlatabilmesinin tek yoludur.."
Dost Kitabevi - Beni kimse yakalayamaz. İstediğim zaman, istediğim gibi, emirlerin ve talimatların dışında sallanırım, hareket ederim.
Reklam
"Çok sert ve ayrımcı bir sistem tarafından dışlanan yoksul, hor görülen, cahil ve sömürülen zenciler 'blues'u tercih etmemişler, "yaşamışlardır".
Sayfa 8 - Dost Kitabevi
İğrenç bir ayrılıkçı sistem tarafından dışlanan, aşağıla­nan, küçümsenen ve fiziki olarak taciz edilen, cahil ve tutu­nabilecekleri belli bir tarihsel geçmişleri olmayan zenciler basit bir halk şarkısı olan 'blues'u bireysel ve toplumsal bir ifade aracı yapmışlardır. Blues duygusal etkisi ve ifade ettiği duyguların derinliğiy­le insan ruhunun özüne dokunur ve bu özün dokusunu kan, ter, gözyaşı, arzular ve yoksunluklar oluşturur.
Some people tells you the worried blues ain't so bad But it's the worst feelin' a good man most ever had.