Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Gökçen Art

0.0/10
0 Kişi
2
Okunma
0
Beğeni
425
Görüntülenme

Gökçen Art Gönderileri

Gökçen Art kitaplarını, Gökçen Art sözleri ve alıntılarını, Gökçen Art yazarlarını, Gökçen Art yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Kadın için öz ailede, koca evi de hapishane
Kocanın, karısının kimlerle ne zaman hangi sıklıkla görüşecegine karar verme yetkisi olduğunu islam hukuku bahsinden biliyoruz. Aslında kocalar ,kadınların haftada bir bile anababalariyla görüşmelerine izin vermek istemeyebiliyorlar, bu yüzden de "şer'i " veya " "sebepsiz yere" gibi ifadeler kullanılmış. Yani koca şer'i veya geçerli bir sebep gösterirse haftada bir görüşmeleri de engelleyebilir..
Sayfa 103 - ChiviyazilariKitabı okudu
Geniş aile ayrı bir kısıtlama kadın için
Kadınlar diğer eşler veya kaynana kaynatalariyla aynı evde oturmaya razı olmuyorlar . Kadının kendine ait bir ev isteme hakkı zaten vardır islam hukukunda . Kocalarının başka kadınlarla da cinsel ilişkiye girmelerinden kadınların çok hoşnut olduklarını düşünmüyorum. Ancak tepki gösterebildikleri tek meşru zemin aynı evde yaşamak zorunda bırakılmaları olabiliyor.
Sayfa 102 - ChiviyazilariKitabı okudu
Reklam
Kadının ciddi özgürlük sorunu var
Mehir erkeğe kadın üzerinde evlilikten gelen iktidarı kurmak için meşru bir zemin hazırlıyor. Ancak dikkatimizi çeken bir nokta var : erkekler mehir ödediği halde kadınlar erkeklere , mehr verdiler ve evliler diye ,itaat etmek istemiyorlar. Eğer nikah akdi erkekle kadın arasında, sonucları bilinerek yapılıyorsa, yani kadın evlendiği erkeğin onu nerede oturmaya zorlayacağını bilerek nikah yapıyorsa niçin mehir ödendiği halde "yükümlülüğünü " yerine getirmiyor?
Sayfa 100 - ChiviyazilariKitabı okudu
fakirsen mehrin de az oluyor
her seyden önce kadının mehrinin belirlenmesi için kişisel özellikleri kadar ait olduğu soy. aldığı kültürvb. gibi özellikeri de göz önünde bulunduruluyor. neseb belirlenirken anne tarafına değil baba tarafına bakılıyor.
Sayfa 89 - çiviyazıları yayınlarıKitabı okudu
Mehr evlilikteki cinselliğin ekonomik şartı gibi .
Mehir konusunda esas çarpıcı nokta, mehir ile karı koca arasındaki cinsel ilişkinin ve kadının " karı " olmaktan gelen yükümlülüklerinin bağlantısı, kocanın karısından cinsel hizmet talebinin meşruluk zemini oluşturuyor. Söz gelimi erkek, kadınla cinsel ilişkiye girmeden önce onu boşamışsa, mehrin sadece yarısını ödemekle yükümlü. Bu hizmetlerdeki her hangi bir aksama mehrin ödenmesini doğrudan etkiliyor veya ödenmiş bir mehrin karşılığında hizmetlerin yerine getirilmesi mutlak yükümlülükler geliyor.
Sayfa 86 - ChiviyazilariKitabı okudu
Fetvalarda erkeğin lehine çifte standart var genelde
Ama yine de bir kişinin bir kuruma ensesti çağrıştıran bir ilişki kurduğunu rahatca açıklaması, üstüne üstlük ,evliliğim sürebilir mi? diye soru yoneltmesi bize şunları düşündürüyor: ele aldığımız toplumdaki etik/ahlaki yapı çifte standartlar ve hiyerarşi ile örülü. Dini açıdan ise zaten haram olan bir şeyi gerçekleştiren bir erkeğin yine dini kökenli imiş gibi gözüken kaygılarla ( çünkü dini otoriteye başvuruyor) evliliğini sürdürüp sürdüremeyeceğini sorması oldukça çelişkili bir durum sergiliyor.
Sayfa 76 - ChiviyazilariKitabı okudu
Reklam
Fıkıh toplumsal düzeni koruma adına çelişkili ilerlemiş
Bir yanda dini hükümlerle, süt ve kan bağının sonucu olarak yasaklanmış bazı ılişkiler var, öte yanda kurulu ve ne olursa olsun korunması gereken evlilik kurumu. Yukarıdaki erkeklerin evliliğim bozulur mu? diye ifade ettiği sorulardan erkeklerin bilinçli bir şekilde ensesti akla getiren bir ilişki kurduklarını veya en azından buna yeltendiklerini anlıyoruz. Inceledigimiz toplumda ensestin çok da istisnai bir olgu olmadığı anlaşılıyor.
Sayfa 76 - ChiviyazilariKitabı okudu
Cariyelerin Iyiki nefes almasına yasak yokmuş
Efendisi için bile çocuk doğurmuş olsa; bir cariyenin hukuki statüsünün kendisine getirdiği sınırlar var. Azad edilmedikçe efendisi nikah kıymış bile olsa - zaten bu koşullarda kıyılan nikah geçersizdir- cariyenin cariyelikten kurtulması imkansızdır. Sonuç itibariyle köleler efendilerinin mali olmalarından gelen sorunlarla karşı karşıyadırlar. Istedikleri zaman istedikleri kişi ile evlenemezler . Nikahın geçerliliği efendinin rızasına veya kölelerin azad edilip özgür insan statüsüne kavuşmalarına bağlıdır.
Sayfa 68 - ChiviyazilariKitabı okudu
Kadın toplumdaki yeri fırtınadaki yaprak gibi
Hayatları üzerinde neredeyse herkesin otoritesi var. Birileri onları evlendiriyor,birileri boşuyor, kendilerine yeni bir yaşam kurduklarında da eski kocaları gelip bu yeni düzeni bozabilme hakkına sahip olabiliyor. Bir başka deyişle kadınlar, kendileri dışında gelişen olaylar tarafından belirlenen bir hayat sürüyorlar.
Sayfa 66 - ChiviyazilariKitabı okudu
Bir kez daha Yaşasın modern ve medeni hukuk
Küçük kız çocuğunun tasarrufundan bağımsız yapılan nikah ne kadar kız çocuğu buluğa erdiğinde onun tasarrufuyla bozulabilirse de kız çocuğunun evlendirildigi erkeğe verilmesi için cinsel ilişkiye girebileceğine birilerinin karar vermesi yetiyor. Dahası erkek, kız çocuğuyla cinsel ilişkiye girebileceğini kadıya kanıtlayınca kız çocuğunun annesi bile bu kararın karşısında duramıyor. Nitekim kız çocuğu zaten böyle durumda cinsel ilişkiyi reddedecek durumda da değildir. (Ilerki sayfalarda bir başka bağlamda evlendirildigi adamla buluğa ermeden önce cinsel ilişkiye girmek zorunda kalıp daha sonra buluğa ermesiyle nikâhı bozan bir kız çocuğuyla karşılaşacağız).
Sayfa 64 - ChiviyazilariKitabı okudu
Reklam
Kadın ticari bir takas çoğu zaman ...
Baba veya bir başka veli tarafından alinmiş ve harcanmış mehir ,kız tarafından ödenemeyince kız bu nikaha katlanmak zorunda bırakılıyor. Örneklerde görüleceği gibi, küçük kız çocuğu buluğa ermeden cinsel ilişkiye zorlanabilir ve bekaretini kaybetmesi onu adet gördüğünde nikâhı fesh etmekten alıkoyabilir. Tüm bunlara ek olarak muteber zorlamayla kıyılan nikahın geçerliliğine dair bir fetva da gördük. Böyle durumda zorla nikâhlanmış bir kadın daha sonra nikâhı fesh edemez, çünkü kadının boşama yetkisi yoktur.
Sayfa 63 - ChiviyazilariKitabı okudu
Kız çocuk bir nevi altın yumurtlayan tavuktur
Bir kız çocuk babasının, nikah akdinde kadına verilecek mehri koca adayından almak suretiyle bu işten çok somut bir biçimde kazançlı çıktığını düşününce böyle bir nikahtan yetişkinlerin elde edebilecekleri şeyleri tahmin etmek hiç de zor olmuyor
Sayfa 62 - ChiviyazilariKitabı okudu
Çocuk gelin veya damat tarihi gelenegimizdir
Nikâh konusunda ilk dikkatimizi çeken çocukların durumu oldu. Pek çok soruda çocukların babaları ve velileri tarafından evlendirilmeleri durumuyla karşılaşıyoruz. Üstelik çocuklarla ilgili olarak karşımıza çıkan bazı durumlarda çocukların sadece babalari tarafından degil ,amcalar,neneler hatta bazen aileye uzak birisi tarafından bile- sonucta geçersiz de sayılsa- evlendirildigini görüyoruz.
Sayfa 62 - ChiviyazilariKitabı okudu
Dul kadında iddet süresi
Eğer kadın boşanmamış, dul kalmışsa iddet süresi dört ay On gündür, kocanın mirasından yararlanabilir. Cariyeler için genelikle iddet hür kadının yarısıdır.
Sayfa 58 - ChiviyazilariKitabı okudu
Gerçi insanoğlu farklı mezhepten olanı bile yasaklamış
Kadın veya kocadan herhangi biri islami terkederse nikah bozulur. Koca islama yeniden dönmüşse karısını yeni bir nikaha ihtiyaç duymadan alabilir. Bu arada din değiştiren kadın mehir isteyemez.
Sayfa 58 - ChiviyazilariKitabı okudu
69 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.