Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Hakan Olgun

Hakan OlgunTuz ve Işık yazarı
Yazar
Editör
8.1/10
20 Kişi
76
Okunma
7
Beğeni
1.574
Görüntülenme

Hakan Olgun Sözleri ve Alıntıları

Hakan Olgun sözleri ve alıntılarını, Hakan Olgun kitap alıntılarını, Hakan Olgun en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
"Esasen Luther, reformasyonun çok erken döneminde, Kitab-ı Mukaddes'in yanı sıra kilise babaları ve konsilleri dinsel otoriteler olarak sıralamıştı. Fakat o, kısa süre sonra ilk konsillerin ve kutsal metnin dışında hiçbir dinsel yetkinliğin bir otorite olarak kabul edilemeyeceği düşüncesine ulaşmıştır."
Sayfa 139 - MilelNihal YayınlarıKitabı okudu
Matta İncili bir yandan Yahudi mirasının Hz. İsa ile olan olumlu ilişkisine işaret ederken, diğer yandan anti semitik bir metin olarak değerlendirilmiştir. Hz. İsa’nın Tevrat hukuku ile İsrailoğulları peygamberlerinin öğretilerini itmam ettiği, hukukun kaybolan değerini geri getirdiği ve özellikle yazıcılar ile Ferisilerin inanç ve duygudan yoksun, kuru dinsel şekilciliğini reddetmesi bu kanaatin gerekçeleri arasındadır.
Sayfa 26 - İnsanKitabı okudu
Reklam
İhtirasların emrinde olmak insanı daima bir endişe ve kaygıya sevk eder; Gelecek kaygısı ise bir süre sonra ihtiras duygusunu doğurur. Dünyevi kaygı ve sonrasında insanlığa egemen olan ihtiras duygusu onu Rabbine karşı muhataplık misyonundan uzaklaştıracaktır.
Sayfa 157 - İnsanKitabı okudu
"Reform öğretisinde kutsal metnin yorumu anlayışı 'kutsal metin kendi kendini yorumlar' şeklinde formüle edilmiştir. Nitekim Luther, kutsal metni Latince'den Almanca'ya tercüme ederken, literal anlamda anlaşılabilirliğini sağlamak için bu metnin dilini olabildiğince sadeleştirmiştir. Reformcu, kutsal metnin Hıristiyanlar tarafından benimsenmesini sağlayacak anlaşılabilirliğe ulaşması için bu metnin tercümesinin 'evdeki anne, sokaktaki çocuk ve pazardaki adamın anlayacağı dilde' yapılması gerektiğini savunmuştur.232"
Sayfa 143 - MilelNihal Yayınları | Luther, "On Translating: An Open Letter, 1530", Word and Sacrament I., LW., c. 35, s. 189Kitabı okudu
"Augsburg Din Barışı'nın şüphesiz en önemli maddesi, Luther'in daha önce tasarladığı 'kimin toprağı, onun dini' ilkesidir. Bu şekilde bölgesel devletlerin resmi kiliseleri o bölge idarecisinin egemenliği altında olacaktı."
Sayfa 50 - MilelNihal YayınlarıKitabı okudu
"Dar kapıdan girin. Çünkü yıkıma götüren kapı geniş ve yol enlidir. Bu kapıdan girenler çoktur. Oysa yaşama götüren kapı dar, yol da çetindir. Bu yolu bulanlar azdır." (Hz. İsa)
Reklam
"Konfesyonu dinsel açıdan bağlayıcı kılan en önemli özelliği ise belirli bir inancın mensupları tarafından onaylanmış ve bağlayıcı olmasıdır. Nitekim bu konfesyonel metinler, ait olduğu kilise tarafından onaylanıp dinsel bir bağlayıcılık yetkisine kavuşmaktadır. Konfesyonun dışına çıkanlar ise o konfesyon bağlılarınca 'dinsel sapkın' olarak nitelenmektedir."
Sayfa 49 - MilelNihal YayınlarıKitabı okudu
"Mesih'in komünyon ayinindeki varlığının mahiyeti hakkında öncü Protestan reformculardan olan Luther ve Zwingli farklı görüşleri savunmuştur. Luther'in bu varlığı 'gerçek' varlık olarak değerlendirmesine karşın, Zwingli bunu 'sembolik' bir varlık olarak görmektedir. Bu konu üzerinde iki reformcu arasında 1529 yılında Margburg kentinde gerçekleştirilen tartışmada da bir sonuç alınamamıştır."
Sayfa 48 - MilelNihal YayınlarıKitabı okudu
Yeryüzünde kendinize hazineler biriktirmeyin. Burada güve ve pas onları yiyip bitirir, hırsızlar da girip çalarlar. Bunun yerine kendinize gökte hazineler biriktirin. Orada ne güve ne pas onları yiyip bitirir, ne de hırsızlar girip çalar. Hazineniz neredeyse, yüreğiniz de orada olacaktır.
Sayfa 95
"Kuzeyde ise Protestanlığın bir diğer ünlü reformcusu Ulrich Zwingli(1484-1531), İsviçre'nin Zürih kentinde kent idarecilerinin de yardımını alarak bir reform başlatmıştır. Zwingli, müzikten litürjik ritüellere kadar Katolik Kilisesi'nin bütün işaretlerini dinsel yaşamdan silmek istemiştir. Kendisine engel olan İsviçre'nin Katolik kantonlarına karşı 'haçlı seferi' ilan etmiş ve 1531'de onlara karşı savaşırken Kappel'de öldürülmüştür. Zwingli yanlısı bir başka grup ise bebeklerin vaftizini reddederek yetişkin olduktan sonra olgunlaşmış bir iradeyle yeniden vaftiz olunması gerektiğini savunan ve bu nedenle 'yeniden vaftiz edenler' anlamına gelen 'Anabaptistler' adıyla ortaya çıkmıştır. Anabaptistlerin bir diğer söylemi de kilise ve devletin mutlak olarak birbirinden ayrılmasıdır."
Sayfa 47 - MilelNihal YayınlarıKitabı okudu
50 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.