Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Harun Geçer

Harun GeçerMuhafazakar Habitus ve Sanal Mekan yazarı
Yazar
0.0/10
0 Kişi
2
Okunma
0
Beğeni
220
Görüntülenme

Hakkında

Unvan:
Yazar

Okurlar

2 okur okudu.
6 okur okuyacak.
Reklam

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
İnsanlar sanal mekânda bedenlerinden soyunarak, ama gözün ve gözetlemenin merkezde olduğu yeni bir beden formunda kendilerini sunarlar. Bundan dolayı gerçek dünyanın birçok boyutu burada buharlaşırken bazıları da merkezi bir öneme kavuşur. Bedensizlik formundaki birey bu mekânda kendi sınırlılığını, sınırsız bir ortamda deneyimleme fırsatı bulmuş olur. Böylece kişi gayri şahsi bir kişilik olarak sanal mekân içinde sınırsız bir özgürlük duygusuyla kendini yeniden üretir. Bu sınırsız özgürlük duygusu, ahlaki olarak hiçbir kayda bağlı olmama durumu, sanal mekân içinde kişiyi cezbeder. Gayri şahsi kişisellik içinde test edilen özgürlük alanları, aynı zamanda, toplumsallığın normatif yönüne bir karşı çıkma, baş kaldırma duygusunu verebilir.
Sanal mekana dahil olan kişiler belli bir mesafeden en amansız hastalıklarla ilgili yorumlar yaparak, hiç alt edemeyecekleri düşmanlarına meydan okur. Burada çok güzel görünmek ya da hiç beklenmedik bir anda çekip gitmek, hiçbir çaba göstermeksizin bir tıkla kişinin sevmediği, acı çektiği bir durumdan uzaklaşması ya da tehlikenin dibine kadar sokulması mümkündür. Bir yanardağın patlaması, binlerce kişinin öldüğü bir deprem ve arkasından gelen tsunami felaketi ya da kay kayla kayan bir çocuğun tehlikeli manevraları kişiye bu estetik tecrübe sayesinde haz verir, çünkü tehlike kendisinden uzaktadır. Bundan dolayı sanal mekânda en çok paylaşılan (viral olan) içeriklerin daha çok felaket haberleri olması şaşırtıcı değildir. Her gün binlerce ölüm haberini, ölen kişilerin bedenleri teşhir edilerek, savaş ortamında çekilmiş fotoğraf veya videoları, işkence görüntülerini, çocuk istismarı vs. gibi birçok içeriği milyonlarca kişi izler ve bu tür içerikleri sosyal medya ortamlarında paylaşır. Kişi bu tür içerikleri oluştururken de paylaşırken de daima gayri şahsi (impersonal) bir kimliğe bürünür, aynı zamanda içeriğin kendisini oluşturan toplumsal olgular da gayri şahsi bir karaktere büründürülerek algılanır. Buradaki en nirengi nokta dehşet verici bir manzaranın kişinin kendisini güvenli hissettiği bir yerden izlenmesidir.
Reklam
Marx'ın deyişiyle Modern olmak, "katı olan her şeyin buharlaşıp gittiği" bir dünyanın parçası olmak anlamına gelir.
Küresel tüketim, nüfus ettiği toplumsal yapıları kendi ağı/şablonu dahilinde yeniden üretir ve bu yapıya mensup olan kişileri kendi biçimlendirdiği ağın/şablonun bir parçası olmaya mecbur bırakır. Örneğin bir kişi otomobil satın aldığında, aldığı otomobili üreten küresel işletme sistemine dahil olur. Kişi alacağı otomobilin parasını finanse edebilmek için kredi seçeneklerine baş vurur. Faizli veya faizsiz kredi seçenekleri ile küresel finans sitemine dahil olur. Aldığı otomobilin bakımını markanın servisinde yaptıracağından aynı zamanda bir servis ağına dahil olmuş olur. Küresel ağı bir puzzle gibi düşünecek olursak, resmin tamamlanması için en küçük parçanın bile resmin yüzeyine eklenmesi gerekir. Otomobili aldığınızda size uygun bir kredi seçenegine dahil olursunuz, kredi kullandığınız banka size aynı zamanda bir banka hesabı açar ve kredi kartı verir, hayat sigortası yapar veya kaskonuzu buradan yaptırırsanız faiz oranlarında iki puanlık indirime gideceği vaadiyle küçük tuzaklarla sizi başka hizmetleri satın almaya zorlar, Birçok prosedür içinde afallayan kişi ise bunJarın birçoğunu hiç düşünmeden kabul edip sürecin tamamlanmasını bekler,
Sayfa 154Kitabı okudu
Sanal mekana dahil olan kişiler belli bir mesafeden en amansız hastalıklarla ilgili yorumlar yaparak, hiç alt edemeyecekleri düşmanlarına meydan okur. Burada çok güzel görünmek ya da hiç beklenmedik bir anda çekip gitmek, hiçbir çaba göstermeksizin bir tıkla kişinin sevmediği, acı çektiği bir durumdan uzaklaşması ya da tehlikenin dibine kadar sokulması mümkündür. Bir yanardağın patlaması, binlerce kişinin öldüğü bir deprem ve arkasından gelen tsunami felaketi ya da kay kayla kayan bir çocuğun tehlikeli manevraları kişiye bu estetik tecrübe sayesinde haz verir, çünkü tehlike kendisinden uzaktadır. Bundan dolayı sanal mekânda en çok paylaşılan (viral olan) içeriklerin daha çok felaket haberleri olması şaşırtıcı değildir. Her gün binlerce ölüm haberini, ölen kişilerin bedenleri teşhir edilerek, savaş ortamında çekilmiş fotoğraf veya videoları, işkence görüntülerini, çocuk istismarı vs. gibi birçok içeriği milyonlarca kişi izler ve bu tür içerikleri sosyal medya ortamlarında paylaşır. Kişi bu tür içerikleri oluştururken de paylaşırken de daima gayri şahsi (impersonal) bir kimliğe bürünür, aynı zamanda içeriğin kendisini oluşturan toplumsal olgular da gayri şahsi bir karaktere büründürülerek algılanır. Buradaki en nirengi nokta dehşet verici bir manzaranın kişinin kendisini güvenli hissettiği bir yerden izlenmesidir. Bir yanardağın patlaması, çığ düşmesi ya da kuvvetli bir
Henüz kayıt yok

Yorumlar ve İncelemeler

Tümünü Gör
Reklam
Henüz kayıt yok