Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Hatice Aydın

8.5/10
4 Kişi
36
Okunma
2
Beğeni
320
Görüntülenme

Hakkında

Okurlar

2 okur beğendi.
36 okur okudu.
2 okur okuyor.
52 okur okuyacak.
1 okur yarım bıraktı.
Reklam

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
Önceki ve yeni gelişmeleri karşılaştırarak stratejiler geliştiren Diocletianus, impa- ratorluğun devâsâ yapısını da göz önünde bulundurarak Tetrarkhia (Dörtler Erki) sistemini oluşturmuş ve devlet yönetimini köklü bir şekilde yeniden yapılandırmış, ayrıca sivil güçle askerî gücü tamamen birbirinden ayırmıştır. Bahsedilen yeni dörtlü yönetim sistemine göre imparatorluğun doğusunda ve batısında birer augustus (imparator), bunların altında da birer sezar bulunacaktı ve augustuslar 20 yıl görevde kaldıktan sonra iktidardan çekilecek ve yerlerini sezarlara bırakacaklardı.
Sayfa 3 - 50 yıllık bunalımdan sonra 284 yılında imparatorluğa geçen Diocletianus’un yönetim sistemi değişikliğiKitabı okudu
Hâkimiyet altına aldığın ırk tarafından asimile edilmek
İki yıllık bir mücadelenin ardın Bizans İmparatorluğu'na üstün gelen Bulgarlar, bölgede bulunan Slavlar'ı kendilerine bağlamışlar ve onların bir kısmını Bizans, bir kısmını da Avar sınırlarının gözetimi ile görevlendirmişlerdir.
Reklam
Bir alıntıya bu kadar üzüleceğim aklıma gelmezdi
Dönemine damga vuran bu kararı, siyasi ve sosyal sebeplerden dolayı almış olan Boris Han, Tuna Bulgarları'nı içte ve dışta sarmalayan Hıristiyan dünyasıyla bütünleşmenin pek çok bakımdan faydalı olacağını düşünmüştür. Bu tarihten sonra eski Gök Tann dinini ve kültürünü bir kenara bırakan Tuna Bulgarları, Türklüklerini bütünüyle kaybetmişler ve Bizans-Slav kültürü çerçevesinde bir Slav unsuru haline gelmişlerdir. Türkçe "han" unvanı da Boris'in haleflerinden Symeon (Simon) (893-917) tarafından, Slav tabiri olan "çar"a çevrilmiştir. Böylece Tuna Bulgar Devleti'nde çarlık dönemi başlamıştır
Daha sonra papa Attila'ya diz çökecektir.
Rua'nın ölümü üzerine güçlü bir düşmandan kurtulduklarını düşünerek sevinen Bizanslılar, tam aksine Rua'yı gölgede bırakan Attila ile karşılaşacaktır. Rua'nın ölümü ile rahat bir nefes alacaklarını düşünen Bizanslılar, Attila'nın kuvvet ve cesaretini gördüklerinde hayal kırıklığına uğramışlardır. Müzakereler için derhal harekete geçen Attila, Margus (Günümüzde Orasje-Dobruca) şehrinde. Plinshas başkanlığındaki Bizans elçilik heyetine barış koşullarını kabul etirmiştir.Görüşmede Attila atından inmemiş, Bizanslılar da protokol gereği Hunların karşında küçük düşmemek için at üzerinde kalmışlardır. Müzakereler ve "Margus Barışı" adı ile anılacak olan bu antlaşma, taraflar atlarının üzerinde iken halkın gözleri önünde gerçekleşmiştir (434)".
İstanbul’un isimlerine kısa bir bakış..
Byzantium: Bizantiyum. Bizans İmparatorluğu başkenti Konstantinopolis'in, bugünkü İstanbul'un bilinen ilk adıdır. Konstantinopolis adını alana kadar şehir bu isimle anılmıştır. "İstanbul" adının tarihî seyrine kısaca bakıldığında, Grekçe "şehirde" anlamına gelen Stambóli - Stembóli (n) - Stimbóli (n) kelimelerinden Osmanlı Türkçesi'ne Stambol şeklinde geçmiştir. Ayrıca bir halk etimolojisi olarak düşünülen ancak aslında şehri fetheden Sultan II. Mehmet tarafından yapılan "İslâm'ın bol olduğu yer" anlamındaki İslâmbol şeklindeki benzetme de bu yerin adı olarak kullanılmış hattâ XV. yüzyıl kayıtlarında da görülmüştür
Henüz kayıt yok

Yorumlar ve İncelemeler

Tümünü Gör
Reklam
352 syf.
8/10 puan verdi
·
16 günde okudu
Türkler..
Kitabı aslında iki kısımda değerlendirebiliriz. Birinci kısım, önsöz ve kısa Türk tarihi, ikinci kısım kroniğin çevirisi. Tarih alanında benim gibi uzman olmayan veya bilgisi az olan insan için çok iyi başlangıç kitaplarından biri. Yazar kroniğinde tarihlendirmeyi, hangi Bizans imparatoru tarihinde, o imparatorun kaçıncı yılında hangi olayların yaşandığı şeklinde bir tarihlendirme yapmış. Bütün olayları, doğal olarak Bizans Devleti ekseninde tarihlendirmiş. Güçlü bir ortodoks olan Theophanes, kroniğinde belirttiği olayları tamamen taraflı bir şekilde ele alsada, ele aldığı konuların tarihte gerçekten var olduğu için ilgi çekici bir kitap olmuş. 284 ile 813 yılları arasında ki tarihi olayları anlatan kitap, Türkler, Bizanslılar, Sasaniler, Orta Asya Türk devletleri, Bulgarların devlet oluşumu, büyük Türk göç hareketleri ve Avrupa’ya yansıması gibi bir çok tarihi olayı anlatan özet bir kitaptır. Bana göre tarihe ilgi duyan ya da öğrenmek isteyen biri, bu kronikte gerçekleşen olayları tek tek inceleyip kendisine uzun bir okuma listesi çıkarabilir. Kitapta beni en çok yoran kısım dipnotlar ve özel isimlerin (şehir, unvan, kişi vb.) olduğu gibi yazılması oldu. Bunun dışında detaylı bir şekilde tarihe ilgi duyanlar için, güzel bir inceleme sıralaması sunuyor.
Theophanes Confessor’ün Kroniğinde Türkler
Theophanes Confessor’ün Kroniğinde TürklerHatice Aydın · Kronik Kitap · 202136 okunma
352 syf.
8/10 puan verdi
·
34 saatte okudu
Orta Asya Türkleri'nin tarihi için Çin kaynaklarını okuyorsak; Avrupa Hunları, Sabirler, Avarlar , Bulgarlar ve Hazarlar gibi Doğu Avrupa Türkleri'nin tarihi içinde Bizans kaynaklarını okumalıyız. "İşte Bizans kronikleri içerisinde hacim ve önem itibarıyle ilk sırada yer alan, aynı zamanda Bizans tarihçiliğini zirveye taşıyan Theophanes'in kroniği" Theophanes'in hem dünyevî hem de dinî tarih bilgilerini bir araya getirmek suretiyle 810-814 yılları arasında kaleme aldığı kroniği, M.S. 284-813 yılları arasındaki süreci kapsamakta ve bir Dünya Tarihi niteliği taşımaktadır. Kroniğin en çarpıcı özelliği; sadece Bizans imparatorluk yıllıklarını değil, aynı zamanda Hıristiyan Doğu'ya ait kaynakları da ihtivâ etmesi, yine bu kaynakların büyük bir kısmının zaman içerisinde yok olması ve barındırdıkları bilginin bu kronik yoluyla günümüze ulaşmış olması gerçeğidir. Sadece Roma, Bizans, Türk, Arap ve İran tarihi için değil, aynı zamanda İslâm ve Hıristiyanlık tarihi için de hazine değerine sahip bir kaynak olarak Theophanes'in kroniği Avrupa Hunları, Sabirler, Avarlar, Bulgarlar ve Hazarlar gibi Doğu Avrupa Türkleri'nin yanı sıra Türkistan sahasında hüküm sürmüş Ak Hunlar hakkında da yoğun bilgi sunmakta, bu da kroniği Türk Tarihi açısından da eşsiz kılmaktadır.
Theophanes Confessor’ün Kroniğinde Türkler
Theophanes Confessor’ün Kroniğinde TürklerHatice Aydın · Kronik Kitap · 202136 okunma
352 syf.
8/10 puan verdi
·
8 günde okudu
Theophanes’in kroniği; yazarının, imparatorluk dışındaki ülkeler ve halklarına karşı sergilediği önyargıya ilaveten koyu bir Ortodoks ve İslam düşmanı olarak taraflı tutumu göz önünde bulundurularak okunduğunda, sadece Roma, Bizans, Türk ve İran tarihi için değil, aynı zamanda İslam ve Hıristiyanlık tarihi için de çok önemli bir kaynaktır. Bunların yanında en büyük eksi değerlendirmem; gereğinden fazla (çok fazla ve gereksiz) dipnotlarla okuru boğuyor.
Theophanes Confessor’ün Kroniğinde Türkler
Theophanes Confessor’ün Kroniğinde TürklerHatice Aydın · Kronik Kitap · 202136 okunma