Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Hayri N. Berfin

Hayri N. BerfinTarihi Canlı Yaşamak yazarı
Yazar
0.0/10
0 Kişi
4
Okunma
1
Beğeni
104
Görüntülenme

Hakkında

Unvan:
Yazar

Okurlar

1 okur beğendi.
4 okur okudu.
3 okur okuyor.
1 okur okuyacak.
Reklam

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
Sasani iktidar yılları, son Part Imparatoru Artabanos V'e karşı ayaklanıp, MS 226 yılında Sasani İmparatorluğu'nun temellerini atan Ardaşir ile başlar. Ardaşir, 'halk kahramanı' Sasan'ın soyundan gelir. Sasani İmparatorluğu adını eski bir isyancı olan bu 'kahraman' Sasan'dan alacaktır. Hakkında kesin bilgiler olmamakla birlikte Sasan; Part Impantorluğu içinde vassal (bağımlı, köle) bir krallık olan Pers ülkesinde lokal bir yönetici olup bağımlı bir prensti. Başlattığı isyan başarısızlığa uğyacaktı ama oğlu Babak (veya onun soyundan gelen Babek) isyanı sürdürecekti. Babak'ın oğlu 1. Ardaşir, başkaldırıyı zafere ulaştıracak ve Pers İmparatorluğu'nun bir mirasçısı olarak, Sasani Imparatorluğu'nun temellerini atacaktı. Aynı hükümdar, Zerdüştiliği imparatorluğun birleştirici resmi devlet dini haline getirmiş ve Sasani döneminde dinin rahipleri çok büyük iktidar sahibi olmuşlardır. Zerdüşti metinler yeniden derlenerekPehlevi dili ile yazılmaya başlanmıştır.
Sayfa 82 - Aram YayınlarıKitabı okudu
"Gelenek neyse gelecek de odur, denilir. Temeli yanlış örülen bir toplum, gereken düzeltmeyi yerinde ve zamanında yapmazsa içeriğine göre bir yıkılışı yaşayacaktır. Doğru tanımlanamayan bir tarih ve toplum da, sürekli bir tehlike ve bunalım kaynağı olmaktan kurtulamayacaktır."
Reklam
En demokrat adamın başına iktidar tacını giydirin, yirmi dört saat içinde en alçak bir diktatör olacaktır" -Mihail Bakunin
"Toplumsal anlam, zihniyet ve estetik yitiminin sonuçları daha da vahimdir. Böylesi bir durumda ancak başı uçurulmuş canlı varlıklar gibi bir varlığın çırpınmasından bahsedilebilir. Zihniyet ve estetik dünyasını yitiren bir toplum çürümeye, vahşice parçalanmaya ve yenmeye terk edilmiş bir leşe benzer"
Sayfa 134 - AramKitabı okudu
“Kendini bilme, tüm bilmelerin temelidir; kendini bilmeden edinilecek tüm diğer bilmeler bir saplantı olmaktan öteye gitmeyecektir. Bu nedenle de insan toplumunda kendini bilmeden ortaya çıkan tüm kurum ve davranışların, sapkın-çarpık bir role bürünmesi kaçınılmazdır.”
Sayfa 22 - Aram
Henüz kayıt yok

Yorumlar ve İncelemeler

Tümünü Gör
Reklam
Henüz kayıt yok