Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Hayri N. Berfin

Hayri N. BerfinTarihi Canlı Yaşamak yazarı
Yazar
0.0/10
0 Kişi
4
Okunma
1
Beğeni
121
Görüntülenme

Hayri N. Berfin Sözleri ve Alıntıları

Hayri N. Berfin sözleri ve alıntılarını, Hayri N. Berfin kitap alıntılarını, Hayri N. Berfin en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
"Toplumsal anlam, zihniyet ve estetik yitiminin sonuçları daha da vahimdir. Böylesi bir durumda ancak başı uçurulmuş canlı varlıklar gibi bir varlığın çırpınmasından bahsedilebilir. Zihniyet ve estetik dünyasını yitiren bir toplum çürümeye, vahşice parçalanmaya ve yenmeye terk edilmiş bir leşe benzer"
Sayfa 134 - AramKitabı okudu
En demokrat adamın başına iktidar tacını giydirin, yirmi dört saat içinde en alçak bir diktatör olacaktır" -Mihail Bakunin
Reklam
Sasani iktidar yılları, son Part Imparatoru Artabanos V'e karşı ayaklanıp, MS 226 yılında Sasani İmparatorluğu'nun temellerini atan Ardaşir ile başlar. Ardaşir, 'halk kahramanı' Sasan'ın soyundan gelir. Sasani İmparatorluğu adını eski bir isyancı olan bu 'kahraman' Sasan'dan alacaktır. Hakkında kesin bilgiler olmamakla birlikte Sasan; Part Impantorluğu içinde vassal (bağımlı, köle) bir krallık olan Pers ülkesinde lokal bir yönetici olup bağımlı bir prensti. Başlattığı isyan başarısızlığa uğyacaktı ama oğlu Babak (veya onun soyundan gelen Babek) isyanı sürdürecekti. Babak'ın oğlu 1. Ardaşir, başkaldırıyı zafere ulaştıracak ve Pers İmparatorluğu'nun bir mirasçısı olarak, Sasani Imparatorluğu'nun temellerini atacaktı. Aynı hükümdar, Zerdüştiliği imparatorluğun birleştirici resmi devlet dini haline getirmiş ve Sasani döneminde dinin rahipleri çok büyük iktidar sahibi olmuşlardır. Zerdüşti metinler yeniden derlenerekPehlevi dili ile yazılmaya başlanmıştır.
Sayfa 82 - Aram YayınlarıKitabı okudu
"Gelenek neyse gelecek de odur, denilir. Temeli yanlış örülen bir toplum, gereken düzeltmeyi yerinde ve zamanında yapmazsa içeriğine göre bir yıkılışı yaşayacaktır. Doğru tanımlanamayan bir tarih ve toplum da, sürekli bir tehlike ve bunalım kaynağı olmaktan kurtulamayacaktır."
“Kendini bilme, tüm bilmelerin temelidir; kendini bilmeden edinilecek tüm diğer bilmeler bir saplantı olmaktan öteye gitmeyecektir. Bu nedenle de insan toplumunda kendini bilmeden ortaya çıkan tüm kurum ve davranışların, sapkın-çarpık bir role bürünmesi kaçınılmazdır.”
Sayfa 22 - Aram
Medlerin Esin ve ilham kaynağı olan Maglar, Sasaniler sürecinde bu imparatorluğa layık bir şekilde, kendi özlerine karşı bir duruma gelmişlerdir! Önce kanla-katliamla aydınlarını bastır, yok et, tasfiye et! Peşinden ismi Mag olsa da, kendi Mag'ìnı yetiştir. Zihni senin olsun, bedeni Medlerin olsun! Ruhu senin olsun, ancak bedeni medyalıların olsun! Düşüncesi senin olsun, Fakat dili medlerin olsun bu bir düşürme tarzıdır! Kendi özüne yabancılaştırmaktır dediğimiz gibi bugün bu gerçekliği! Kürtlerin üst sınıf feodal Bey, Şeyh, Ağa ve sayılı işbirlikçi ailelerinde görmek; insanı tarihe götürüp benzer örnekleri, canlı canlı anımsamaktan geri tutamıyor.
Sayfa 86 - Aram kitabeviKitabı okuyor
Reklam
Ebu Müslim'le başlayan isyanlar, Abbasi yönetimi boyunca Kürdistan'ı bir savaş alanına çevirmiştir. Bu süreçte ve ilerleyen yıllarda da sürekli bir direniş ve isyan hali, resmi yani devlet İslam'ına karşı geliştirilmiştir. Komünal değerlerin çok önde olduğu Babek İsyanı, buna en iyi örnektir. 815 yıllarından başlayarak 837 yıllarına
Sayfa 95 - Aram YayınlarıKitabı okudu
Şanidar Mağarası, bugün Kürdistan'ın Hewlêr kentinin Mergesor bölge sinde bulunmaktadır. Eski bir tarihsel yerleşim yeri olmasının yanı sıra 9 Neanderthal insan iskeleti bulunmuştur. Bu iskelet kalıntılarının tarihi 60 bin yıl öncesine tarihlenmektedir. Buradan elde edilen bulgularda; bu insanlann ölüleri için ayinler yaptıkları, ölülerini çiçeklerle süsleyerek gömdükleri de tespit edilmiştir. Ölü gömmeler için ünlü arkeolog Lewis Mumford, Tarih Boyunca Kent adı çalışmasında; "İlk insanın ölüye olan saygısı, belirli bir toplanma mekanı ve sonuçta daimi bir yerleşim yeri aramasında pratik ihtiyaçlardan daha önemli bir rol oynamıştır belki de" dediğini ekleyelim.
Sayfa 38 - Aram YayınlarıKitabı okudu
Tarî çi ye, xew çi ye, Nîvro çi ye, şev çi ye? Li meydana mêrxasan Kurd nizane rev çi ye
'Dağ eşittir Kürtlerin etnik varlıklarını koruma üssü.'
Sayfa 63 - aram yayınKitabı okudu
11 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.