Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Kasım Engin

Kasım EnginTarih Şimdidir yazarı
Yazar
10.0/10
3 Kişi
20
Okunma
10
Beğeni
3.663
Görüntülenme

Kasım Engin Gönderileri

Kasım Engin kitaplarını, Kasım Engin sözleri ve alıntılarını, Kasım Engin yazarlarını, Kasım Engin yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Ben bildim ki sen benden değilsin.Unutma bir gün ayaküstünde azad yaşamak,kırk sene köle yaşamaktan daha değerlidir.
En demokrat adamın başına iktidar tacını giydirin ,yirmi dört saat içinde en alçak bir diktatör olacaktır.
Reklam
Yasa,geleneklere ve onlara aykırı davranışlar için verilecek olan cezaları bir ölçüye sokmaya çalışır.Gelenekler , genellikle yasalardan daha çok daha geniş bir alanı yönetirler.
498 syf.
·
Puan vermedi
·
Beğendi
·
24 günde okudu
Biraz kafa yorar ama okunması gereken bir kitap özellikle tarihi eksik olanlar için Kitapta herhangi bir yalan sallama yok okumanızı tavsiye ederim:)
Tarih Şimdidir
Tarih ŞimdidirKasım Engin · Aram Yayınları · 201623 okunma
Şêx Seîd
Dünya yaşantımın sonu geldi. Ulusum için kurban edildiğimden dolayı pişmanlık duymuyorum. Yeter ki torunlarımız bizi düşmanlarız önünde mahçup bırakmasınlar. Şêx seîd
Sayfa 279 - Aram yayınları tarih şimdidirKitabı okudu
Babek
Ben bildim ki sen benden değilsin. Unutma bir gün ayaküstü azad yaşamak, Kırk sene köle yaşamaktan daha değerlidir.
Sayfa 93 - Aram yayınları tarih şimdidirKitabı okudu
Reklam
Tarih Şimdidir
Neolitik dönem'in gelişip olgunlaştığı belli başlı toprakların başında Kurdistan coğrafyası gelmektedir. Bu döneme öncülük edenler de bu topraklarda yaşayan halklardır. Hurriler , Gutiler , Lulular , Luwiler , Kassitler , Mittaniler, Urartular , Mannailer , Nairiler , Subarular , Medler bu hakların başında gelirler Kurdistan coğrafyası, binyıllarca neolitiğe öncülük ve beşiklik etmiştir. Aynı şekilde, bu ülke M.Ö 12000 ile 4000 yılları arasında neolitik devriminin ana merkezi durumundadır.
Sayfa 41 - Aram yayınları tarih şimdidirKitabı okudu
Tarih Şimdidir
Neolitik dönemde en belirgin olarak öne çıkan kadın kültürüdür. Neolitiğin bir Kadın Devrimi olduğu artık kabul gören bir tezdir. Ana yanlı bir toplum söz konusudur. Yaşam kadın ekseninde şekillenmektedir. Ana tanrıça kültürü esastır. İnsan ilişkileri daha eşitlikçi ve özgürcedir. Daha adaletli ve Paylaşımcıdır.
Sayfa 35 - Aram yayınları tarih şimdidirKitabı okudu
ji Kela Dimdim
Tacê te ser serê te be, Gû nav mesebê te be, Kuştina mêra wê hebe, Kurdistan bênav nabe.
Bi peymana Qasri-Şîrîn Kurdistan tê parvekirin
Tasek ji vê ava zelal, Nadim bi hewza Kewserê Levhatina Qasra Şirîn Lê nabînim tu meferê Piştî roja me bû tarî Mirin xweş e ji emberê” Yani: “Vatanımın- berrak suyunun bir tasını Kevser havuzuna değişmem Kasrı- Şirin anlaşmasında Hiç bir kurtuluş görmüyorum Günümüz karardıktan sonra Ölüm -cennetin- Amber sefasından daha iyidir.
Reklam
Yârin yanağından gayri, her yerde, her şeyde, hep beraber diyebilmek için. Ş. Bedrettin
Şêrko
Şirkuh ya da Şergo, ŞER-KOY -Dağın Aslanı- anlamına geliyor. Selahaddin Eyyubi’nin Sallahaddin Eyyubi olmasını sağlayan komutandır ve özbeöz amcasıdır. Ve denir ki; Sallahaddin’in yükseldiği Kahire seferine adeta onu yakasından tutarak, zoraki yanına alarak götürendir. 1169 yılında Kahire’yi Şirkuh aldıktan kısa bir süre sonra, 23 Mart 1169 yılında vefat edecektir. Yerine Sallahaddin geçecektir.
İslamiyet Ve Kürtler
Başkan bu tarihi süreci: “Kürtler belli bir direnmeden sonra İslamlaşarak, Kürt kabile üst tabakası Arap-İslâm asimilasyonunu kabul ederek, alt tabaka tasavvufî sivil toplumlar oluşturarak ve geleneksel olarak hep yapıldığı gibi dağların doruklarına ve enginliklerine çekilerek varlıklarını koruma stratejileri geliştirdiler. Bahsedildiği gibi, bu stratejilerle varlıklarını olumlu ve olumsuz yönleriyle birlikte korumayı ve geliştirmeyi başardılar. İşbirlikçi üst tabaka olumsuz yönü ağır basan Sünni bir milliyetleşmeyi (kendini ağırlıklı olarak Arap milliyetinden sayma, işine geldiği vakit Kürtlüğü kullanma) varlık gerekçesi haline getirirken, alt tabakalar olumlu yönü ağır basan sivil toplum karakterli tasavvufî tarikatlar (özellikle medreselerde) temelinde halklaşma yolunda ilerlediler ve ortaçağda Kürt gerçekliğine önemli katkılar sağladılar” diye değerlendirmektedir.
197 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.