Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Moira Gatens

Moira Gatensİmgesel Bedenler yazarı
Yazar
10.0/10
2 Kişi
8
Okunma
2
Beğeni
428
Görüntülenme

Moira Gatens Gönderileri

Moira Gatens kitaplarını, Moira Gatens sözleri ve alıntılarını, Moira Gatens yazarlarını, Moira Gatens yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Toplumsal sözleşmeler her zaman ve her yerde kadınların aleyhine işler. Çünkü kadınlar kamusal düzene “bireyler olarak değil de kadınlar olarak dahil edilmişlerdir.”
Klan düzeni varken Aile'nin mantığı?
(..) Modern siyasi topluluklar kadınların bedenini tüketerek ayakta kalır. Kadınlar bu yapay bedenin iç organlarına ve ihtiyaçlarına hizmet eder, onun varlığını, birliğini, bütünlüğünü böylece korur hiç fark ettirmeden bedeninin parçalarını yeniler.
Reklam
toplumsal cinsiyet rolleri siyasi kontroldür.
Bedenler birçok farklı işaretle toplumsal olarak tanımlanır. Bu işaretler bedene dair egemen anlamları kuran ve böylece siyasi oluşum içinde insanları farklı biçimlerde konumlandıran, disipline sokan, daha büyük toplumsal güçlerin yansımasıdır. Bu nedenle, somutluğa kavuşmuş bir öznellik muhakkak farklılılığı hesaba katar ve bunu evrenselin varlığını redderek değil, onu yeniden şekillendirerek yapar.
Biyolojik cinsiyetin kadın ve erkek eşitsizliği için önemli bir anlam teşkil etmediği düşünüldüğünde dünyaya kadın ya da erkek olarak gelen birey için başlangıç noktasında “toplumsal cinsiyet” kavramının bir anlamı yoktur. Aslında her beden “doğum sonrası edilgen bir tabula rasa-boş satıh-tır.” Her iki cinsiyetin zihni nötr, edilgen bir varlık, üzerine çeşitli toplumsal derslerin kaydedildiği bir beyaz sayfadır.”
(..) bir yandan cinsiyetlendirilmiş beden ve onun davranışının toplumsal anlamına dair tarihdışı ve apriori anlayışlara açıkça mesafe koymaya çalışırken, bir yandan da sabitlenmiş anlamları olmamasına rağmen bazı bedensel deneyimlerin ve olayların, genelde tüm toplumsal yapılarda, karşımıza ayrıcalıklı anlam alanları olarak çıktığını öne sürmek isterim... Bu toplumda dişilik ile kadınlık arasında, yani kadın bedeni ile dişilik arasında bir ilişkiler ağı söz konusu olduğuna göre, o zaman kadınların “yaşadığı” dişilik türü ile erkeklerin “yaşadığı” arasında niteliksel bir fark olmalıdır.
Bakan konuya ilişkin yönetmelik hazırlanıyor diyordur.
Kadınların cinsel istismarı, kadınlara yönelen bir etik nefret değil de “erkek erkeğe” görüşülecek bir hukuki sorun olarak görülür.
Reklam
254 syf.
10/10 puan verdi
Sadece dini, örfi değil felsefi, ontolojik ve antropolojik açıdan da batı uygarlığını tamamen karşısına alan Spinoza'nın 17. yüzyılda yapmış olduğu feminist felsefe üzerine düşünceleri günümüze değin etkisini devam ettirmiş hatta günümüzün çoğu feminist kuramcısı dönüp tekrar tekrar okumuştur Spinoza'yı... Spinoza bugün feminist kuram için hem
Feminist Interpretations of Benedict Spinoza
Feminist Interpretations of Benedict SpinozaMoira Gatens · PSUP - Penn State University Press · 20091 okunma
If traditional politics takes the body and its passions as already virtually given, while assuming them as an a priori biological nature, Spinoza understands that a policy built from the Spinozian ontology can give knowledge of the cultural and historical specificity of bodies, while adopting a point of view in which nature is not mechanical but dynamic and productive... (Geleneksel siyaset, bedeni ve tutkularını olduğu gibi ele alırsa, onları a-priori bir biyolojik doğa varlığı olarak kabul ederler. Spinoza ontolojisinde ise inşa edilen politikanın, bir durumu benimserken, bedenlerin, kültürel ve tarihsel özgüllüğü hakkında bilgi verebileceğini öngörür. Bu yaklaşımla doğanın mekanik değil dinamik ve üretken olduğu sonucuna varılabilir.)
And what Spinoza points out is that even some feminists, like Firestone or Beauvoir, have accepted a conception of corporality as part of raw nature, thus separating it from culture and history. Well, precisely, by sharing the modern vision that understands the body as an ahistorical phenomenon, they would be legitimizing the vision of women as part of the "state of nature", therefore absent from the "political body" (Spinoza'nın belirttiği şey, Firestone veya Beauvoir gibi bazı feministlerin bile bedeni, doğanın bir parçası olarak kabul etmeleri, böylece onu kültür ve tarihten ayırmalarıdır. Kesinlikle, bedeni, tarihi olmayan bir fenomen olarak anlayan ataerkili benimsemek, kadınların “doğa durumu”nun bir parçası olarak vizyonunu meşrulaştırır, bu yüzden “politik beden” de olmaz.)
Spinoza refers to the affective context of that body, and not only to the individual or isolated body. (Spinoza, sadece bireysel veya izole bir bedene değil, bedenin duygusal bağlamına atıfta bulunur.)
31 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.