Mona, tutmuş kalbimizin tam ortasından yakalamış bizi, “ Müsait Bir Yerde Gidecek Var ” diyor. Zannedersin bir minibüs camına yaslamışız soğuk başımızı da, içimizdeki o bitmek bilmeyen gurbet sızım sızım sızlıyor.
Mona , Türkçenin ince kıvrımlarında bir kelime sarrafı gibi raks ediyor. Cinasları ve kelime oyunlarını adeta birer hece kesiği gibi kullanarak acıyı estetik bir çığlığa dönüştürüyor: Bilmesen de, bilme sende; ama bil, sen de.. Aşkı sayılarla çarpıp mekanikleştiren modern dünyaya karşı, karşılık beklemeyen tek kişilik bir yalnızlık senfonisini cesurca savunuyor. Kavuşmayı dünyevi bir gerçekliğe teslim ederken, aşkı kavuşamamanın o asil göğünde hür bırakıyor. Satır aralarında, sadece kadraja baktığı kadar mutlu olan sahte hayatlara ve maddi doymuşluk peşinde koşanlara inceden inceye ama sarsıcı dokunduruyor.
Mona size son durağı söylemiyor, yolun sonunu açık etmiyor. Ancak bir minarenin dikey yalnızlığına başınızı yaslatıp şu can alıcı soruyla baş başa bırakıyor: İnsan yaşadığı kadar mı yaşar bu dünyada, yoksa bir başkasının kalbindeyaşandığıkadar mı? Eğer sizin de kendi içinizde yürümek istediğiniz bir yolunuz varsa, bu davete kulak vermenin ve müsait bir yerde esere dahil olmanın tam sırasıdır.
Vesselam
Beğenmediğim kitaplar arasındadır. Ama aşk sözleri seven karmaşık anlatımlardan hoşlanmayan insanlara tavsiye ederim.
Onun dışında bana hitap etmedi kapağına bakılarak kitap alınmaması gerektiğinin kanıtı oldu.Hepinize iyi okumalar dilerim...
Aşk acısını güzel yansıtan bir eser. Yaşadığınız acılar ile birçok benzerlik bulabilirsiniz. Şiirsel anlatımı ayrı bir güzellik katmış. Bu tarz eserleri sevenler için daha güzel gelebilir.
bana hitap eden bir dusunce,yazim ve duygu degil. Ne demek istedigimi jitaptan alinti yaparak orneklendireyim; adinin harflerini kusanan bir alfabenin sessizligidir bu bendeki. Kucak dolusu 'seni seviyorum'larimla girdigim dunyanda, yirmi dokuz masum harfimi iki kelimede katledensin!. Gibi duygulardan duygulara,kelime oyunlarindan oyunlara, romantiklik ve isyanlardan atarlanmalara varana kadar upuzun bir serzenis iceriyor. Belli ki #mona ankaranin baglarinda terkedilmis ve buyuk bir ask acisi cekmis. Baska turlu bu kafaya girilmez cunku. Ben 'ask' basligi altindaki mevzulari cok dikkate alamadigimdan dolayi bana cok gereksiz geliyor. Okurken sıkıldım. Kitabin geneli terkedilmek ve ask acisi.. sadece bu iki kelimeyi yasiyorsunuz. Fakat bu iki kelimenin bir anlatimi var ki tum cumleler tesbih ve mubagala sanatindan fazlasiyla nasibini almis. Yazari tanisam 'sal kardesim. Kasma bu kadar' diye gaz verir, edebiyat sanatlarindan uzak eglence kitaplari yazmaya tesvik ederdim. Profilinde baskalarini 'fikirtepe' atarliligiyla laf sokmak isteyenler sizin icin hazine olabilir bu kitap. Sozcuklerin dans etmesini izlemeyi ve ozlu soz ogrenmeyi seviyorsaniz tavsiye ederim