Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Muhammed B. Musa Al-i Nasr

Muhammed B. Musa Al-i NasrEsbab-ı Nüzul: Kur’an Ayetlerinin İniş Sebepleri yazarı
Yazar
8.7/10
3 Kişi
12
Okunma
1
Beğeni
495
Görüntülenme

Muhammed B. Musa Al-i Nasr Gönderileri

Muhammed B. Musa Al-i Nasr kitaplarını, Muhammed B. Musa Al-i Nasr sözleri ve alıntılarını, Muhammed B. Musa Al-i Nasr yazarlarını, Muhammed B. Musa Al-i Nasr yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
“Acizlik ve akıllığa varıncaya kadar her şey bir kader iledir.”
Reklam
Nasipsizlik de bir nasip ..
Kim dilerse ondan (ahiret) öğüt alır. Allah dilemedikçe de öğüt al(a)mazlar.. Müddesir (55-56)
İz bırak
Onların söylediklerine katlan ve onlardan güzel bir şekilde ayrıl.. (Müzzemmil 10)
Kur’ani menheç
10)Sakın itaat etme çokça yemin eden ve aşağılık ve değersiz her kişiye 11)Ayıplayıp duran onun bunun sözünü taşıyana .. 12)Hayra durmadan engel olan haddi aşan ve günahkar olana .. 13)Cahil ve kaba üstelik kulağı kesik olana Kalem süresi
Reklam
İnsana bilmediğini öğretti
İlim bazen zihinlerde, bazen dilde, bazen parmak uçlarında yazılan yazıda olur.. Her kim ki bildiğiyle amel ederse Allah ona bilmediğin bilgisini de kazandırır..
Görünen düşmanın yenik düşürdüğü mümin ecir alır,iç düşmanın kahredip yendiği kişi ise fitneye düşmüş ve vebale girmiş olur.
Nur suresi,3.ayet..
**"Zina eden erkek, zina eden veya müşrik olan bir kadından başkası ile evlenmez; zina eden kadınla da ancak zina eden veya müşrik olan erkek evlenir. Bu, mü’minlere haram kılınmıştır."** ibn Abbâs'in azadlı kölesi şu'be'nin şöyle dediği rivayet edilmiştir: «İbn Abbâs ile birlikte idim.Derken bir adam ona gelip 'Bir
Reklam
10/10 puan verdi
·
Beğendi
Kur'an
Faydalı ve güzel bir kaynak. Kur'ani doğru anlamak için rivayet edilen ayetlerin nuzul sebeplerine bakmak gerekir. Nuzul sebeplerine bakmadan ayetler net anlaşılmayabilir.
Esbab-ı Nüzul: Kur’an Ayetlerinin İniş Sebepleri
Esbab-ı Nüzul: Kur’an Ayetlerinin İniş SebepleriSelim B. İd El-Hilali · Beka Yayınları · 20186 okunma
“Kur’ân okunduğu zaman onu dinleyin ve susun ki size merhamet edilsin.”
•Abdullah b. Abbâs’ın şöyle dediği rivayet edilmiştir: "Kendi kendine, yalvararak ve ürpererek,yüksek olmayan bir sesle saban akşam Rabbini an' âyeti, farz namazlar hakkındaydı. Bundan sonra okumaya gelince; o, sadece nafileler içindi. Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem,farz kıraatte bulurken,ashâbıda onun arkasından seslerini yükseltiyor,böylece onun okumasını karşılaştırıyorlardı,Ardından şu ayet nâzil oldu: “Kur'ân okunduğu zaman onu dinleyin ve susun ki size merhamet edilsin' iste bu, farz namazlar hakkındaydı." (Taberi) A’râf,204 2.cilt bitti
Esbab-ı Nüzul: Kur’an Ayetlerinin İniş Sebepleri
Esbab-ı Nüzul: Kur’an Ayetlerinin İniş Sebepleri
"(Rasûlüm!) Sen af yolunu tut, iyiliği emret ve cahillerden yüz çevir.” "Eğer şeytanın fitlemesi seni dürterse hemen Allah'a sığın. Çünkü O, işitendir, bilendir.” •Abdurrahman b. Zeyd'in şöyle dediği rivayet edilmiştir: "(Rasûlüm!) Sen af yolunu tut, iyiliği emret ve cahillerden yüz çevir" âyeti nâzil olunca, Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem "Ey Rabbim ya gazabı (öfkeyi) ne yapacağız?" dedi. Ardından şu âyet nazil oldu: "Eğer şeytanın fitlemesi seni dürterse hemen Allah'a sığın.Çünkü O, işitendir, bilendir. " (Taberanî)
Sayfa 289 - A’râf,199-200 2.ciltKitabı okudu
“İşte kâfirlere yaptıkları böyle süslü gösterilmiştir."
122. "Ölü iken dirilttiğimiz ve kendisine insanlar arasında yürüyebileceği bir ışık verdiğimiz kimse, karanlıklar içinde kalıp ondan hiç çıkamayacak durumdaki kimse gibi olur mu? işte kâfirlere yaptıkları böyle süslü gösterilmiştir." •Zeyd b. Eslem'in, "Ölü iken dirilttiğimiz...”âyeti hakkında şöyle dediği rivayet edimiştir: “Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle etti: ‘Allah’ım! Ebu Cahil b. Hisâm veya Ömer b. el-Hatab ile islam’ı güçlendir.’ Her ikisi de sapıklıkta ölmüş gibiydi. Derken Allah Teala, Ömer'i islâm ile diritti, ona şeref verdi. Ebû Cehil, sapıklıkta ve ölülükte kalmakta ısrar etti.Her ikisi hakkinda bu âyet nâzil oldu." (İbn Ebî Hâtim) • Dahhâk'ın, "Ölü iken diriltiğimiz ve kendisine insanlar arasında yürüyebileceği bir ışık verdiğimiz kimse..." âyeti hakkında şöyle dediği rivayet edilmiştir: Âyette bahsedilen Ömer b. el-Hattab’dır. '... karanlıklar içinde kalıp ondan hiç çıkamayacak durumdaki kimse gibi olur mu? ise kafirlere yaptıkları böyle süslü gösterilmiştir' âyetinde kastedilen ise Ebû Cehil'dir." (Taberî)
En’am,122 2.ciltKitabı okudu
45 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.