Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Mutlu Parkan

Mutlu ParkanBrecht Estetiği ve Sinema yazarı
Yazar
7.4/10
15 Kişi
44
Okunma
3
Beğeni
1.628
Görüntülenme

Mutlu Parkan Sözleri ve Alıntıları

Mutlu Parkan sözleri ve alıntılarını, Mutlu Parkan kitap alıntılarını, Mutlu Parkan en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Fotoğraf gerçektir. Sinema, saniyede 24 kere gerçektir.
Oysa gerçek, tam da gerçek dünyanın içindedir ve başka bir yerde değil­dir.
Reklam
Bir yandan sinema sanatından yararlanan insanların sayısı artarken, öte yandan onun içerdiği yanılsamacı etkiler de yaygınlaşmakta ve zaten günlük yaşamın sıkıntıları içinde boğulup ne yapacağını şaşırmış duruma gelen geniş kitleleri, akıl almaz düş dünyalarının tutsağı haline getirmektedir.
Film yapmak, erkekler tarafından sürdürülen bir meslek. Bu yüzden iyi yürümüyor, çünkü kadınların bizden farklı tasarımları var.
"Fakat 'olmak' tabii bir şey midir? Hayır, bana hiç de öyle gelmiyor, hatta tam tersi, kanımca esrarlı, mucizevi ve tamamen doğaldışıdır."(P. P. Pasolini)
Reklam
insanın temel özelliklerinden başlıcası, yaşama aktif olarak katılma, onu yönlendirme ve değiştirme potansiyeline sahip olmasıdır.
gerçeğin kendisi büyüleyici olma özelliklerine sahiptir ya da yaşamın görünen yüzünde ifade bulan olayları ortaya çıkaran yasallıkların kendiliğinden görülebilir durumda olmayışı, toplumsal ve tarihsel gelişmeyi ve gerçeği anlaşılmaz kılmaktadır. Böylece, yaşamın içinde geçen olaylar da anlaşılmaz olan her şey gibi büyüleyici bir görünüm arz etmektedir.
"Fotoğraf realitenin yansıması değildir, aksine yansımanın realitesidir." Bu saptama baştan beri sözü edilen yaşam gerçeğinin bizatihi kendisinin sorgulaması sonucunda elde edilmiştir ve yaşam gerçeğinin bir "görünen" olarak kendisini kendi­liğinden ele vermediği olgusuna dayanmaktadır.
"Fotoğraf, realitenin yansıması değil, yansımanın realitesidir." (Brecht)
Reklam
gerçeği yaşamınkinden farklı olmayan bir şekilde, yani "olduğu gibi" algılamaktan öteye gidememekte ve yaşamı güdüleyen yasallıklar üzerinde etkinlik elde edebileceği bir konuma gelememektedir. Yani, filmdeki olaylar ve karakterlerle özdeşleşen seyirci, eleştirel bir bakış açısına sahip olamamakta, olayları, dolayısıyla yaşamı, olduğu gibi kabullenmeye itilmektedir.
Gerçekte, betimlemenin tüketicisi haline gelen seyirci, aynı zamanda kendisi de tükenmektedir.
Düşünceler seyahat eder
"Fikirlere sahip olabilmek için hareket halinde olmak gere­kir. Bir fikir bir hareketin ifadesidir. Tek başıma bir masada oturur­sam, hiçbir şey yapamam. Bir uçakta, trende ya da sinemada oturur­sam, o zaman bir fikir sahibi olabilirim. Tren ya da uçağı örnek gös­teriyorum, çünkü bunlarda insan hem hareket eder, hem de yazabi­lir. İnsan çalıştığında, birisini sevdiğinde ya da müzik dinlediğinde bu, daha zordur çünkü yazmak için ara vermeniz gerekir. Birçok fi kir yatarken aklıma gelir. O zaman yatmaya ara verir, notlar alı­rım. En çok trenleri seviyorum, şeyler ve kişiler oradan çıkıyorlar. Düşünceler seyahat eder."
Sayfa 76 - GodardKitabı okudu
mesel, teatral uygulamanın can alıcı noktasıdır. Çünkü insanlar arasında geçenlerin tartışılabilir, eleştirilebilir ve değiştirilebilir olanlarının tümü oradadır.
Yani, "olma"nın biricik ve temel koşulu, üretim, mübadele, ve tüketim süreci içinde aktif olarak yer almaktır, işbölümü ve meta üretimiyle tanımlanan toplumumuzda insan, emeğiyle yer almaktadır. "Emek hem ferdi, hem sosyaldir; hem kısmî, hem tümdür; hem farklılaşmış, hem bütünseldir; hem niceliksel, hem nitelikseldir; hem basit, hem karmaşıktır; hem üretici, hem üretmek içindir; hem gayrimütecanis (homojen-bağdaşık değildir), hem mütecanistir (bağdaşıktır). Emek emek olmayanla (avarelik, boş zaman) çatışmaya girer (...) emekten, bir form doğar; bu kol emeğinin büründüğü (alındığı) formdur, yani (metadır)."
28 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.