°•Bir senfoninin adamakıllı yorumlanması
teknik beceriden çok içeriğine dair
derin bir insanî hissiyatı gerektirir.
En üstün teknik bu hissiyatla gelişir.°•
°•Yaratı işlemi,
doğayı taklit etmekte değil
doğaya paralel olmakta;
doğadan gelen etkiyi anlatım
ortamına dönüştürmekte
böylece bu araca yaşam kazandırmakta yatar.
Resim, heykel ,her sanat yapıtı canlı olmalıdır.•°▪︎▪︎▪︎
°•Renk insanda belirli duygular uyandırır;
örneğin kullanılışına göre neşe veya korku uyandırabilir.
Aslında dünyayı görsel olarak yaşarken,onu renklerin
gizemli yollarıyla algılarız.Varlığımızın tamamı renk ile
beslenir. Bir sanat yapıtında rengin gizemliliği de ifade
edilmelidir.°•
°•Boşluğun varlığı, ruhsal/tinsel bir yaşamı yoksa,
orada sanattan söz edilemez.Sanatçı dış dünyayla
olan ilişkisi üzerinden yaratıcı zihniyle boşluğa yaşam verir.
Yazılanların, yazarın tamamen subjektif görüşlerinden ibaret olduğunu bilerek okumak gerekiyor.. Yine de okurken öğrendiğim pek çok şey var.. özellikle 1850-2000 arasındaki 150 yılın Türk ressamları için hazırlanmış olan çizelgeye verilen emeğe saygı duymamak elde değil.
üç müzenin (louvre, orsay, centre pompidou) salt resimlerle ilgili kısımlarına yoğunlaştığınızda ciltlerce kitap okumaktan daha çok şey görüp, öğrenebileceğiniz konusuna dikkat çekmek içindir. çok gezmek değil, sanat için bilinçli gezmek önemlidir.
Kültür tarihi ve dolayısıyla insan tarihi, yine insanın kaldırılmasıyla başlıyor. İnsanın kandırılması temeline dayanan ve bu kandırmaların neden olduğu tarihsel gelişmeleri okumak da çok önemli.